تعويض چمن ورزشگاه قدس و تعطيلي يك ساله ليگ فوتبال خميني شهر

ارسال در سایرعناوین

 

footballدر حالیکه فوتبال شهرستان روزهای آرامی را سپری می کند و اهالی فوتبال در انتظار برنامه هیات فوتبال برای سال هستند، شایعه ای بزرگ، فوتبال دوستان را انگشت به دهان کرد.

 

خبر تعویض چمن ورزشگاه قدس، خبری بود که هفته گذشته دهان به دهان پیچید. کمالیان رئیس اداره تربیت بدنی ضمن تایید این خبر، از بودجه 80 میلیون تومانی اختصاص داده شده توسط دولت به این بخش از ورزش شهرستان خبر داد و گفت: یک زمین چمن آبرومند، مهمترین خلأ فعلی شهرستان محسوب می شد که با پیگیریهای تربیت بدنی شهرستان و با بازدید اداره فنی و مهندسی، هزینه این طرح در بودجه سال 90 محاسبه گردید.

البته در حالی کمالیان وعده تکمیل پروژه از زمان شروع تا سه ماه بعد از آن را داد که پروژه های عمرانی شهرستان سابقه چند دهه ای را یدک می کشند.

اما مهمترین چالش پیش روی این طرح، تعطیلی یک ساله مسابقات است که در صورت اجرا شدن طرح، این فصل از مسابقات فوتبال خمینی شهر برگزار نخواهد شد و فصل آینده مسابقات نیز سرنوشت مبهمی دارد.

به عبارت دیگر تصمیم اداره تربیت بدنی پس از گذشت 33 سال از عمر چمن ورزشگاه قدس، طرح بسیار بزرگی است که آینده ورزش شهرستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از یک سو تعویض این چمن فرسوده که عده ای دلیل پایین بودن کیفیت مسابقات را ناهموار بودن آن می دانند- شهرستان را دارای یک زمین آبرومند در حد مسابقات کشوری می کند و از سوی دیگر تعطیلی آن ابهام آفرین است.

اما در زمینه برگزاری مسابقات، در حالی عمادی رییس هیات فوتبال شهرستان از موافقت مدیرکل تربیت بدنی استان با بکارگیری چمن مصنوعی در زمین آسفالت شماره یک استادیوم در نشست سه جانبه با صهری رئیس شورای اسلامی شهر خبر داد که کمالیان در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرد. همه اینها در حالی است که ماهوش مسئول زمین چمن استادیوم از وقفه دوساله فوتبال خمینی شهر در صورت زیر کشت رفتن زمین چمن استادیوم خبر می دهد.

به هر حال اقدام و حرکت تربیت بدنی شهرستان در صورت اجرا، تحول عظیمی در بحث سخت افزاری ورزش شهرستان بوجود خواهد آورد، ابهامات فراوانی را هم در خصوص وضعیت فوتبال در یکی دو سال آینده و حتی وضعیت قرارداد بازیکنان و آینده کاری باشگاهها بوجود آورده که ذهن فوتبال دوستان را مشغول کرده است.