230 سوارکار از سراسر کشور در همایش اسب خمینی شهر شرکت کردند

ارسال در سایرعناوین

دورتادور میدان پر است از تماشاگرانی که به عشق اسب و سوارکاری اینجا گرد آمده اند. جمعیت چند برابرِ صندلی های چیده شده است و بعضی ها به شوق تماشای حرکات نمایشی اسب هایی که هرکدام از یک نقطه از کشور به اینجا آمده اند، از سر و کول داربست ها هم بالا می روند. اسبی به همراه سوارش به میدان می آید. نام سوارکار و نام اسبش از پشت بلندگو اعلام می شود و بر صفحه تلویزیون شهری نقش می بندد. زن و مرد چشم دوخته اند به میدان و اسبی که برای انجام یک نمایش 5 دقیقه ای فرسنگ ها راه را آمده است. 


اینجا خمینی شهر است، زمینِ مقابل دانشگاه صنعتی واقع در سه راه معلم و این همه سوار و سوارکار و تماشاگر را هیات سوارکاری خمینی شهرگرد آورده است تا اولین همایش حرکات نمایشی و زیبایی اسب در شهرستان برگزار شود.

 

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این نقطه از خمینی شهر در روزهای 30 و 31 اردیبهشت میزبان هزاران نفر از علاقمندانی بود که گرد هم جمع شده بودند تا حرکات نمایشی 230 اسب از گنبدکاووس، کرمانشاه، یزد، تبریز، تهران، گلپایگان، سنندج، مریوان، زرین شهر، برخوار، نجف آباد، اصفهان، فلاورجان و البته خمینی شهر را به تماشا بنشینند.


رییس هیات سوارکاری شهرستان دراینباره می گوید: 60 نفر با لباس زرد رنگ مسوول نظم بخشی به مراسم بودند و 160نفر مسوولیت تدارکات و پذیرایی از میهمانان و تماشاگران را به عهده داشتند.


برای شرکت در این همایش که 30 میلیون تومان هزینه در برداشت از هر سوار کار 60 هزار تومان ورودی گرفتیم و در پایان برنامه به هر کدام هدیه ای به ارزش 50 هزار تومان اهدا نمودیم.
اکبر نجارپور رونمایی از کتاب «اسب و اسب سواری در فرهنگ اسلامی» که به دست یک سوارکار اصفهانی به نام محمدرضا جواهری نگاشته شده است را از جمله بخش های جذاب این همایش دانست و اهدای همین کتاب به همه سوارکاران را نیز از دیگر اقدامات بی سابقه در اینگونه مراسم عنوان کرد. حضور 8 سوارکار خانم از خمینی شهر، زرین شهر و رهنان و همچنین سوارکاری پیشکسوتان اسب سواری خمینی شهر و استان از دیگر بخش های جالب این همایش بود.


وی همچنین راجع به اسکان سوارکاران و اسب هایشان در این دو روز گفت: اسب داران و سوارکاران خمینی شهری از اسب های میهمان در اصطبل های خصوصی شان نگهداری کردند و تعدادی از سوارکاران نیز میهمان اسب داران خمینی شهری بودند. رییس هیات سوارکاری در ادامه از اهدای جلیقه مخصوص سوارکاری، کلاه، گِتر و ... به سوارکاران خبر داد و گفت: کلیه تماشاگران، سوارکاران و اسب ها بیمه شدند. 


بر اساس همین گزارش، شهردار حاج حیدری با حضور در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی و بی سابقه در خمینی شهر، متعهد شد به زمین 100 هزار متری که در لادر به احداث پیست اسب سواری اختصاص یافته، 100 هزار متر دیگر اضافه کند. وی همچنین خمینی شهر را شهر سنگ، شهر آدم های بزرگ و شهر اسب نامید و گفت: ما خمینی شهری ها به خاطر سابقه ای که در هنر آیینی تعزیه داریم از دیرباز با اسب و سوارکاری انس داریم اما تا کنون ورزش سوارکاری در خمینی شهر مثل امروز سامان نیافته بود.


به گفته نجارپور از آنجا که حدود 40 عکاس در این همایش حضور داشتند هیات سوارکاری شهرستان به زودی اقدام به برگزاری جشنواره عکس اسب خواهد کرد.
گفتنی است خانم پریشانی و خانم حیدری فر رییس و عضو شورای شهر خمینی شهر و همچنین صرامی نماینده مجلس در این مراسم حضور داشتند.


اسامی مسوولان بخش های مختلف هیات سوارکاری خمینی شهر به شرح زیر است:
رییس هیات سوارکاری: اکبر نجارپور

نایب رییس: خانم جلیلیان فر

دبیر: حمیدرضا کبیریان

مدیر روابط عمومی: مجید ربیعی

مسوول کمیته زیبایی: محسن بدیعی

مسوول کمیته استقامت: امیر لطفی

مسوول کمیته اسب دوانی: حاج اصغر باقری

مشاور رییس هیات و مدیر مالی: مهدی رضایی

هیات اجرایی: علی رضایی، حسین حاج هاشمی، احمد مختاری، حامد کبیریان، مصطفی بدیعی، روح اله قربانی، رسول کوشکی، حسن حاجیان، یونس هوازاده، جعفر کاظمی، جواد حاجیان، علی بدیعی، کامران محمدی، تقی کوشکی، غلام رحمتی و...

 

عکس های این همایش را در بخش گزارش تصویری مشاهده کنید.Â