توضيحات یک خبرنگار

ارسال در سایرعناوین

01 از آنجا که وظیفه اصلی «رسانه منصف» اطلاع‌ رسانی صحیح می ‌باشد و از طرفی قصد ما از انتشار اخبار تنویر اذهان عمومی است، چاپ مطلبی در صفحه دوم شماره 50 این نشریه با عنوان «جوان و نوجوان جویای نام است و «فرصت» این فرصت را فراهم کرده است» باعث شده برخی خوانندگان دچار سوءتفاهم بشوند و برداشت ناصحیح از مطلب داشته باشند.

 

ابتدا این را بگوییم که این مطلب قسمتی از سخنرانی یکی از مسؤولان کانون‌های فرهنگیست که چون در آن به نشریه «فرصت» و سایت «فرصت آنلاین» اشاره شده بود، تصمیم بر چاپ آن گرفته شد.

در قسمتی از این مطلب آمده «افتخار ما این است کسانی بیایند در معصومیه و مطرح شوند و خود نهاد جدیدی را پی‌ ریزی کنند» که برخی خوانندگان حدس زده ‌اند که منظور گروه فرهنگی هنری یاسین است. با توجه به اینکه این گروه فرهنگی هنری از سال 1379 (11 سال پیش و قبل از تأسیس حسینیه) تشکیل شده و فقط یک سال با حسینیه معصومیه همکاری کرده و حال نیز به صورت مستقل فعالیت می‌ کند، منظور از «نهاد جدید» در این مطلب ایشان نیستند. پس هر صحبتی که در این مطلب در مورد این «نهاد جدید» گفته شده، به هیچ وجه متوجه گروه فرهنگی هنری یاسین نمی ‌شود.

در قسمتی دیگر از این مطلب آمده « نباید این را از نظر دور داشت که کار مذهبی باید به دور از ریا و مسایل غیر اخلاقی باشد». متأسفانه «ریا» یکی از آفت ‌هاییست که گریبانگیر فعالیت ‌های فرهنگی می ‌شود و باید از آن دوری یافت ولی منظور از تعبیر «مسائل غیراخلاقی» صحبت‌ های غیرمؤدبانه ‌ای است که برخی افراد ناشناس در ذیل اخبار و مطالب گروه‌ های فرهنگی به صورت کامنت در سایت فرصت آنلاین قرار می‌ دهند. و خدای ناکرده مسأله دیگری وجود ندارد.

در پایان با حدیثی سخن خود را به پایان می‌برم که «مَن کانَ لِلّهِ کانَ اللهُ لَه» یعنی کسی که کاری را فقط برای رضای خداوند انجام دهد، خداوند همیشه یار و یاور او خواهد بود.