فرصت رکورد فروش مطبوعات استان را شکست

ارسال در سایرعناوین

n00036392-bخبرگزاری ایمنا در خبري نوشت: مطبوعات استان اصفهان روند صعودي خود را ادامه مي دهند و در اين ميان يك نشريه محلي شهرستاني توانسته با رويكرد خاص خود، ركورد شكني كند.

به گزارش ایمنا، دوهفته نامه فرصت كه در شهرهاي خميني شهر، درچه و كوشك منتشر مي گردد و اينك به سومين سال حيات خود وارد شده است، ركورد تازه‌اي در عرصه مطبوعاتي استان بر جاي گذاشت و به گفته مسئولان آن حدود ۴۰۰۰ نسخه از شماره اخير اين دوهفته نامه در يك روز به فروش رفته است.
دو هفته نامه فرصت متعلق به شهرداری خمینی‌شهر که چندی است پایگاه اینترنتی خود به را هم راه اندازي كرده است، از نخستین ساعات وقوع واقعه اخیر در اين شهرستان از طریق پایگاه اینترنتی این دو هفته نامه با عنوان فرصت آن‌لاین پوشش قابل توجهي از این واقعه و حواشی پیرامون آن ترتیب داد كه خبرهاي آن در رسانه هاي خارجي هم مورد استناد واقع شد و دوشنبه گذشته نسخه مکتوب خود را بر روی دکه‌های مطبوعاتی این شهر فرستاد.
به گزارش خبرنگار ایمنا در خمینی‌شهر، مردم اين شهرستان در همان ساعات ابتدايي توزيع، فرصت را به خانه هاي خود بردند تا از تحليل اين نشريه محلي درباره واقعه اخير مطلع شوند. سردبیر این دو هفته‌نامه در رابطه با این استقبال گسترده به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر گفت: علیرغم آن‌که درباره واقعه تأسف آور اخير، ميليونها كلمه در قالب خبر و تحليل و مقاله و گزارش و ... در خبرگزاري ها، سايتها، مطبوعات سراسري و استاني و حتي راديوهاي بيگانه و تلويزيون هاي فارسي زبان منتشر گرديده بود اما به محض انتشار شماره ۴۹ فرصت كه حاوي خبر و تحليلهايي از واقعه اخير بود، ظرف مدت كوتاهي هزاران نسخه از فرصت به فروش رفت كه اين امر، نشان دهنده عدم اقناع افكار عمومي خميني شهر از آن حجم بالاي خبررساني از يك طرف و اعتمادشان به نشريه محلي خودشان از سوي ديگر است.
محسن حيدري فرد افزود: رويكرد و اعتماد مردم به يك نشريه محلي براي فضاي مطبوعاتي استان يك غنيمت است و نشان مي دهد اتخاذ رويكرد مردمي در مطبوعات، به رشد مخاطب خواهد انجاميد.
وی ادامه داد: فرصت با تيراژ متفاوتي كه كف آن ۳۰۰۰ نسخه است همواره فروش بسيار خوبی داشته و برگشتی‌مان بسيار محدود بوده به‌طوري‌كه ميانگين حدود ۹۵ درصد نسخ نشریه به فروش می‌رفت ولی این بار عليرغم افزايش تيراژ، استقبال چنان گسترده بود که ظرف يك روز تماس‌های متعددی از دکه‌های سطح شهر برای تهیه نسخ بیشتر با دفتر فرصت برقرار شد.
سردبیر دو هفته‌نامه فرصت تاکید کرد: اين استقبال در حالي بود كه ما در فرصت درباره واقعه اخير بيشتر تحليل درج كرده بوديم تا خبر و با توجه به آنكه صفحات فرصت روز جمعه بسته شده بود نسبت به روز انتشار (دوشنبه بعد) بسياري از خبرهاي داغ را هم از دست داده بوديم.

لينك مربوط به خبر ايمنا