سوء استفاده شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان از واقعه خميني‌شهر + تماس بي بي سي با خبرنگاران محلی

ارسال در سایرعناوین

bigane-haشبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان از جمله بي بي سي فارسي و راديوفردا و شبكه من و تو  و ديگر شبكه هاي فارسي در روزهاي اخير بطور كم سابقه اي به انتشار خبر و ارائه گزارش و تحليل و ميزگرد اغلب جهت دار درباره ماجراي تجاوز در يكي از باغات پرداخته‌اند.

اين رويكرد در حالي صورت گرفته است كه چنين وقايعي و بدتر از آن معمولا در ديگر نقاط جهان به شدت هر چه تمام تر رخ مي دهد اما اين رسانه ها به اين ميزان به موضوع توجه نشان نمي دهند.

رسانه هاي مزبور كه تلاش مي كنند از هر واقعه ريز و درشت و درست و غلطي عليه نظام اسلامي و وضعيت كشور بهره برداري تبليغاتي نمايند در اين واقعه هم تلاش كردند شرايط داخلي كشور را ناامن جلوه دهند.

در يكي دو روز گذشته، برخي خبرنگاران بي بي سي فارسي با تعدادي از خبرنگاران محلي اصفهان و خميني شهر و از جمله يكي از خبرگزاري هاي اصفهان و نيز خبرنگاران دوهفته نامه فرصت و سايت فرصت آنلاين تماس گرفته و با بيان اينكه بي بي سي فارسي در برنامه اي ويژه قصد پرداختن به اين موضوع را دارد خواستار دريافت اطلاعاتي از اين واقعه بودند و عليرغم تلاشهاي مكرر و تماس از لندن و ارائه شماره جهت تماس خبرنگار و ... موفق به دريافت هيچ نوع اطلاعاتي نشدند و خبرنگاران فرصت آنلاين و خبرگزاري اصفهاني حاضر به گفتگو با خبرنگار بي بي سي نشدند. بي بي سي فارسي نهايتاً برنامه مورد نظر خود را در شامگاه روز دوشنبه 23 خرداد روي آنتن برد و با خبرنگاري ناشناخته بنام سامان محمودي از مبدأ خميني شهر گفتگوي تلفني انجام داد.

شبكه هاي ديگر فارسي زبان هم به همين رويه – البته غيرحرفه اي تر  و روتر از بي بي سي فارسي – عمل كرده و گزارش هاي جهت دار، مخدوش و غيرواقعي از اين ماجرا منتشر نمودند.


اين رسانه انگليسي تلاش فراواني صورت مي دهد تا در قالبي فريبنده و ظاهراً بي طرفانه عمل كند اما نحوه پوشش اخبار مشابه و شديدتر واقعه مذكور در ديگر كشورها توسط اين رسانه دم خروس را آشكار مي كند. چندي پيش وزير خارجه انگليس به بي طرف نبودن بي بي سي اذعان كرد. بي ترديد واقعه اخير جنايتي آشكار است كه دستگاه قضايي با اجراي حكم الهي با آن برخوردي قاطع خواهد كرد و رسانه هاي مذكور نخواهند توانست در دزارمدت از اين واقعه بهره اي ببرند.

در عين حال، تمركز رسانه هاي مذكور بر اين خبر و تلاش براي مشو جلوه دادن اوضاع، هوشياري و تيزبيني مردم انقلابي و شريف خميني شهر را مي طلبد كه مراقب تلاشهاي بدخواهان انقلاب اسلامي باشند.