بازديد از سايت فرصت آنلاين در 15 استان كشور و چند كشور خارجي

ارسال در سایرعناوین

forsatonlineراه اندازي سايت فرصت آنلاين بازتاب گسترده اي در رسانه هاي كشور و استان داشت و روزنامه ها و خبرگزاري ها به انتشار خبر مربوط به آن پرداختند و از اين سايت بعنوان يك تجربه و ابتكار تازه در كشور سخن گفتند.

همچنين آمار مديريت سايت نشان مي دهد تا كنون از 15 استان كشور و 3 كشور خارجي سايت مورد بازديد قرار گرفته است.

از يوتا تا خميني شهر

بر اساس آمار مديريت سايت، در استان هاي اصفهان، تهران، فارس، گيلان، همدان، مازندران، آذربايجان شرقي، خراسان، خوزستان، يزد، چهارمحال، كرمانشاه و لرستان و در خارج از كشور نيز از شهر برلين آلمان و ايالت يوتا در آمريكا سايت مورد بازديد قرار گرفته است.

ميزان بازديدكنندگان هم هر روز نسبت به روز قبل از رشد برخوردار بوده كه ارتباط مستقيمي با بروز شدن اخبار سايت داشته است.

خبرهايي كه رفتيم

در دو هفته گذشته و در فاصله زماني انتشار فرصت شماره 45 تا اين شماره، روزانه خبرهاي زيادي را از طريق فرصت آنلاين منتشر نموديم كه بازديدكنندگن فراواني داشت و در يك مورد هم با يك جوابيه مواجه شد كه در ادامه بدان اشاره خواهيم كرد.

اما مهم ترين خبرهايي كه در سايت بطور روزانه منتشر نموديم البته بجز خبرهاي مهم استان و كشور از اين قرار بود:

- گزارش تكان دهنده فرصت آنلاين از وضعيت وخيم يك جانباز شيميايي

- برپایی نمایشگاه لباس اسلامی و همایش حیا در کوشک + گزارش تصويري

- برگزاري شوراي آموزش و پرورش شهرستان

- گزارش مبسوط درباره تغيير قیمت نان در خميني شهر و جدول افزايش قيمت

- اجرای طرح ويژه ترافیکي پلیس در سطح شهرستان + گزارش تصويري

- تعقیب و گریز کامیون و جرثقیل در سطح شهر و بروز تصادف + گزارش تصويري

- درگذشت حاج علي رحيمي مداح م خبرنگار قديمي خميني شهر

- خبر انتقادي عدم تعيين تكليف مديريت آموزش و پرورش شهرستان

- امحاء بیش از یک تن مواد شیمیایی خطرناك در شهرستان + گزارش تصويري

- بررسي مشكلات شهروندان در ديدار مردمي با شهردار + گزارش تصويري

- بازدید رابطین بهداشت از کارخانه بازیافت زباله شاهین شهر + گزارش تصويري

- آخرين خبرها از انحلال شوراي اسلامي روستاي اصغرآباد

و ...

 

كامنت هاي مردم

اما بازديدكنندگان فرصت آنلاين، علاوه بر ديدن خبرها و مطالب، نظرات خود را زير هر خبر نوشته و ارسال كرده بودند كه اين نظرات، در سايت قابل مشاهده است.

در اين پيام هاي مردمي، علاوه بر ابراز لطف و بيان نقطه نظرات و انتقادات در خصوص سايت، درباره خبرها هم ديدگاههايي مطرح شده است.

يكي از پربازديدترين خبرهاي درج شده، خبر مربوط به مراسم توديع و معارفه فرماندار بود با تيتر انتقاد شديد از جناح بازي و سياسي كاري در شهرستان. نظرات مردم زير اين خبر در نوع خود خواندني است. يكي از شهروندان نوشته است:             چرا بعضي از مسئولان شهر در هر جلسه مرتب اسم قمه زني را مي اورند؟ چرا اينقدر اين مسئله را بزرگ مي كنند؟ چرا [...] در مراسم معارفه فرماندار به اين مسئله اشاره كرده است؟ اين كار درست نيست.

يكي ديگر از شهروندان زير اين خبر نوشته: امیدوارم حقیقی بتونه فرموندار خوبی باشه و بعضی ها هم دندون رو جگر بزارند و کمی تحمل کنند. نخواهند زود کسی را جابجا کنند. از حقیقی هم می خواهم کم نگذارند. مردم این شهر لایق بهترین ها هستند. استعدادهای نخبه را هم دریابد. مردم این شهر نشان داده اند در هر کاری وارد شده اند بهترین شده اند چه اقتصاد و چه دین و چه علم و ... برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

ذيل خبر درگذشت حاج علي رحيمي هم يك شهروند نوشت: درگذشت حاج علي رحيمي را تسليت مي گويم. مرد خو ب و معتدلي بود. خدا رحمتش كند. از دست بعضي ها خيلي اذيت شد.

ذيل متن خميني شهر چهل سال بعد هم يك بازديدكننده نوشت: آثار باستانی 40 سال بعد خمینی شهر را می نوشتید 1- بیمارستان منظریه 2- مسکن مهر 3 - پل سید محمد 4 -.....

ذيل خبر نشست مشترك شهردار و نماينده هم يك بازديدكننده نوشت: بابا عجب دل اين نماينده از فرصت پره! علي كبيري هم نوشت: ای کاش به جای این همه حرف زدن و تقصیر رو به گردن دیگران انداختن قدری کار می کردند. کمربندی چی شد؟ شهرک برق و الکترونیک به کجا رسید؟ شهرک گل و گیاه قرطمان؟ وضعیت اشتغال؟ بیمارستان؟ عوارض آلایندگی؟ مترو؟ مسکن مهر؟ عوارض دانشگاه؟... فردي به نام مسعود هم زير اين خبر نوشت: وقتی حرف و حاشیه بالخصوص از نوع زنانه پیش می آید که فلانی چی گفت و چی کرد و من چی گفتم چی کردم و دنبال ثابت کردن حرفهای خود باشند انجام کار مردانه تعطیل می شود و دیگر نباید انتظار کار و عمل داشت و این در تمام ادارات خمینی شهر وجود دارد مانند بیمارستان منظریه - پل سید محمد- مسکن مهر- آموزش و پرورش - شهرداری و ...

همچنين مقاله يك شهروند درباره مسكن مهر با عنوان تأملاتي درباره مسكن مهر خميني شهر كه به آدرس ايميل فرصت ارسال شده و در سايت قرار داده شده بود بازديدكنندگان فراواني داشت كه نظرات زيادي هم زير آن درج شده بود و نشان مي دهد مسكن مهر خميني شهر با انتقادهاي فراواني روبروست.

يكي از بازديدكنندگان از اين مقاله نوشت: با سلام و درود به رهبر فرزانه جمهوری اسلامی حضرت ایت الله خامنه ای و ریاست جمهوری مردمی جناب اقای احمدی نژاد و خسته نباشید به سردبیر و دیگر کارکنان اين نشریه. باتوجه به مطلب بالا و مسائل اشاره شده که الحق حرف دل امثال این حقیر است که با امید زیادی دراین طرح ثبت نام کرده و تا کنون مبلغ 73000000ریال به حساب مسکن مهر پرداخت کرده ام که البته قسمت عمده این مبلغ را وام گرفته و کماکان درگیر پرداخت اقساط ان هستم میخواستم از این فرصت استفاده کرده و پیشنهاد تشکیل هیئتی متشکل از افراد دلسوز و البته کاردان و کارشناس برای رسیدگی و بررسی عملکرد مدیران این تعاونیها و همچنین تخمین هزینه های واقعی این طرح با توجه به رایگان بودن زمین و وام 22500 میلیونی را بدهم زیرا هیچ دلیلی ندارد که سرمایه گذاران اصلی این طرح که همانا خود ما هستیم هر روز شاهد افزایش این هزینه ها باشیم و هرازگاهی تهدید به اخراج شویم. این طرح برای ما و حق ماست. این حقیر سالهاست که رنج بی خانمانی و دربدری کشیده ام و امیدوارم که ان را از چنگم نربایند. موفق باشید.

يكي ديگر از شهروندان به نام نادري هم نوشته است: طبق يكي از مواد قرارداد، قیمت مصالح اصلی مانند آهن , سیمان و غیره در زمان بستن قرارداد از بازار گرفته و قرارداد بر پا یه آن بسته می شود و هر گونه افزایش قیمت مصالح در زمان ساخت از تعاونی مسکن مهر یعنی مردم گرفته می شود در ضمن پیمانکار 12% تورم بازار را به قیمت اضافه می کند و ... حال شما عادلانه قضاوت کنید تاخیر در ساخت و ساز به سود و زیان چه کسی است؟

گفتني است متن مقاله مزبور تحت عنوان تأملاتي درباره مسكن مهر خميني شهر در اين شماره درج شده است.

اما در كنار نظرات مثبت، برخي ها هم با ديد متفاوتي به فرصت و فرصت آنلاين نگاه كرده اند. يكي از بازديدكنندگان سايت ذيل يكي از خبرها نوشت: فرصتی ها ملعبه اید، فرصتی هستید برای شهردار و اعضای شورای شهر برای کسب رأی در انتخابات مجلس.

اين هم يك نظر است.

يكي از شهورندان بنام قدمعلي مختاري هم در ايميل خود نوشته است: سلام به فرصتیهای محبوب و باصفا، خسته نباشید. گفته بودید گارسله بین محله های دیگر ورنوسفادران کم رنگتر است و کارهایش را ما نمی بینیم. از گارسله چه خبرتان چی شد و ... تصمیم گرفتیم وبلاگی راه بیندازیم و ازگارسله چه خبری. خوشحال می شویم سری هم به ما بزنید و اگر خواستید از خبرهای ما هم استفاده کنید. به امید موفقیت روزافزون شما. پایدارباشید. البته آدرس شان را هم فرستاده اند:  http://kanonbeheshti89.blogfa.com/

 

بازتاب در رسانه ها

در همين حال، خبرگزاري هاي كشوري موج و ايمنا و تعدادي از روزنامه ها از جمله مطبوعات اتاني نسل فردا، اصفهان زيبا، جام و ... به انتشار خبر راه اندازي اين سايت پرداختند. در همين زمينه خبرگزاري ها نوشتند: نخستین سایت خبری شهرستان‌های استان اصفهان تحت عنوان "فرصت آنلاین" به همت شهرداری خمینی شهر راه اندازی شد و از تاریخ 27 فروردین جاری بر خط است.

به گزارش ایمنا، سردبیر "فرصت آن لاین" در رابطه با این سایت خبری بیان داشت: «خمینی شهر، شهری است که از نظر فاصله بسیار به اصفهان نزدیک است و از سابقه‌ی تاریخی‌ای حدود 2000 سال بهره می برد اما این شهرستان با این سابقه متاسفانه از هیچ گونه رسانه‌ای بهره‌مند نبود تا اینکه چندی پیش به همت شهرداری خمینی شهر دو هفته‌نامه‌ی "فرصت" راه اندازی شد و بعد از یک سال و اندی با توجه به اینکه احساس کردیم می طلبد که خمینی شهر از یک رسانه‌ی به روز بهره ببرد "فرصت آن لاین" را راه اندازی کردیم که هم اکنون از طریق شبکه جهانی اینترنت برای تمامی مردم جهان قابل دسترسی است.».

محسن حیدری‌فرد در گفتگو با ايمنا با تاکید بر اینکه فرصت آن لاین به منظور به روز بودن خبرهای شهرستان خمینی شهر ایجاد شده اظهار داشت: «فرصت آن لاین تجربه‌ای تازه در کشور است و ما تصميم هم نداریم که فقط آنچه در دو هفته نامه‌ی فرصت انعکاس می‌یابد بر روی سایت هم قرار بگیرد و نمی توان گفت که کدام اصل و فرع کدام است؛ برای ما هر دو اصل است. منتهی "فرصت آن لاین" دایره‌ی وسیع‌تری دارد و ما مهم‌تر از آنچه در دو هفته نامه‌ی فرصت درج می‌شود در "فرصت آن لاین" هم انعکاس می دهیم تا مخاطب بتواند از این مطالب هم بهره ببرد اما چون بسیاری از اخبار در فاصله‌ی زمانی انتشار دو هفته نامه ارزش خبری خود را از دست می دهند لذا برای این اخبار بهترین مکان درج "فرصت آن لاین" است.».

وی با اشاره به اینکه "فرصت آن لاین" نگاهي به تحولات كشور و استان هم خواهد داشت گفت: «مسلماً رسانه آن لاین نیاز به تحلیل دارد و لذا در مسير توسعه تلاش خواهيم كرد تحليل هاي به روز از وقايع مهم كشور، استان و شهرستان خميني شهر به مخاطبان ارائه دهيم.».

حیدری فرد در رابطه با چگونگی تعامل "فرصت آن لاین" با مخاطبان خویش تصریح کرد: «در حال حاضر و در صفحه‌ی اول سایتمان یکی از سرویس‌ها را با نام مخاطب‌های آشنا تعریف کردیم که علاوه بر انعکاس نامه‌ها و تماس‌های مردمی، افراد می توانند در آن اقدام به ارسال مطالب خود کنند و در صورت تایید در سایت منتشر شود همچنین در سایت امکان عضویت هم وجود دارد ضمن اینکه بستر خیلی مهمی که ما به آن اهمیت می دهیم و حتی یک لینک جداگانه در سایت به آن اختصاص داده‌ایم نظر بازدید‌کنندگان است و حتی نظرات تند و انتقادی‌ای هم که مطرح می‌شود انعکاس می‌یابد چرا كه راهبرد ما مخاطب محوری است.».

سردبير دوهفته نامه فرصت خميني شهر با تاکید بر این نکته که فرصت با وجود اینکه رسانه‌ی منتسب به شهرداری خمینی شهر است به تملق از آن نمی پردازد اذعان کرد: «یکی از توفيقات "فرصت" این بوده که مسئولان شهرداری خميني شهر نسبت به انتقاداتی که از آن‌ها می شود سعه‌ی صدر دارند و با اینکه از قبل می‌دانند چه مطالبی منتشر می شود ممکن است طلب کنند که انتقادات به مسئولان دیگر تعدیل شود اما در مورد خودشان تا به حال چنین درخواستی نداشته‌اند و بايد از اين سعه صدر بخصوص در مورد شخص شهردار خميني شهر تشكر كرد».

حيدري فرد تصريح كرد: فرصت و فرصت آنلاين متعلق به همه‌ی مردم است نه یک نهاد خاص و با اینکه شهرداری از آن حمایت می کند هیچ وقت از ما نخواسته‌اند که از آن انتقاد نکنیم یا فقط تعریف کنیم؛ ما فقط در نشریه و سایت یک صفحه و لینک مربوط به شهرداری داریم که در آن هم ممکن است انتقاد کنیم.».

به گزارش ايمنا، دو هفته‌نامه‌ی فرصت در پنجمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان عنوان برترین رسانه را بین هفته نامه‌ها و دو هفته نامه‌ها کسب کرد و پایگاه اینترنتی آن نیز به www.forsatonline.ir و www.forsatnews.ir از طریق شبکه جهانی اینترنت قابل دسترسی است.

شایان ذکر است این خبرگزاری در پایان خبر لینکی با نام فرصت آنلاین قرار داده است.

تبریک شهردار درچه به مناسبت راه اندازی فرصت آنلاین

علیرضا اطهری فر شهردار پركار درچه هم از جمله مسئولاني بود كه نشان داد به رسانه هاي آنلاين و اهميت آنها واقف است. او علاوه بر كامنت تبريكي كه روي سايت قرار داد، نامه ای کتبی هم به دفتر نشریه فرصت نوشت و راه اندازی سایت فرصت آنلاین را تبریک گفت. وی ابراز امیدواری کرد این اقدام در عرصه خبر و اطلاع رسانی به مردم عزیز شهرستان خمینی شهر، در اجرای هر چه بهتر رسالت فرهنگی و مطبوعاتی و رشد و پیشرفت شهرستان در حوزه های مختلف، مفید باشد.

جوابيه پالایشگاه اصفهان!

اما به دنبال انتشار تصاويري تحت عنوان «آلایندگی پالایشگاه اصفهان برای خمینی شهر» در سايت فرصت آنلاين، رئیس روابط عمومی پالایشگاه اصفهان طی نامه ای کتبی اذعان داشت که عکس مزبور مربوط به نیروگاه شهید محمد منتظری بوده است و نه پالایشگاه اصفهان. در اين نامه آمده بود:

سردبیر محترم سایت فرصت آنلاین؛ با احترام امتنان به استحضار می رساند؛ در صفحه آن سایت به آدرس http://www.forsatonline.ir/image-gallery/detail/66/685 عکسی از نیروگاه شهید محمد منتظری چاپ شده و در زیر عکس متن «آلایندگی پالایشگاه اصفهان برای خمینی شهر» درج گردیده است. متأسفانه این اتفاق بر اثر بی اطلاعی و اشتباه گرفتن پالایشگاه اصفهان با نیروگاه شهید محمد منتظری صورت گرفته است.

خواهشمند است برابر ماده 23 قانون مطبوعات در کوتاه ترین زمان، جوابیه این شرکت بر روی سایت قرار گیرد. بدیهی است حق قانونی شرکت پالایش نفت اصفهان در این زمینه محفوظ خواهد بود.

گفتني است اين عكس ها قبل از انتشار روي سايت، در نشريه فرصت چاپ شده بود اما قوت رسانه آنلاين همين است كه در هر مكان و تنها با يك كليك مي توان به خبر دست يافت.

امكان تازه، فضاي باز

در هر حال، فرصت آنلاين امكاني تازه است و با فضايي بازتر نسبت به نشريه براي ابراز عقيده و ديدگاه و همشهريان مي توانند از اين امكان براي رساندن صداي خود و شهرستان شان به مسئولان استفاده كنند، شهرشان را به همه مردم كشور معرفي نمايند و زيبايي هاي آن را نشان دهند. فرصت آنلاين در ابتداي راه است و نظرات سازنده شما چراغ راه ماست.