نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری از اقدامات مهم دولت است

ارسال در سایرعناوین

فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، اصلاح و نوسازی ناوگان حمل و نقل و تردد شهری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان احمد رضوانی در مراسم رونمائی از ۵۰ دستگاه تاکسی جدید ناوگان شهری خمینی شهر گفت: با حمایت دولت نرخ سود متوسط تسهیلات بانکی از ۲۳ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافت و در اختیار رانندگان قرار گرفت.


وی با بیان اینکه باید به فشار اقتصادی بر مردم در افزایش نرخ تاکسی هم توجه کرد، گفت: تلاش می کنیم در مصوبه ای عادلانه، شرایط رانندگان و مردم خمینی شهر لحاظ شود.
مدیرعامل شرکت تاکسی رانی خمینی شهر نیز در این مراسم گفت: در طرح نوسازی ناوگان تاکسی رانی این شهرستان ۲۰۰ دستگاه جدید جایگزین تاکسی های فرسوده شد که به مناسبت هفته دولت ۵۰ دستگاه از آنها رونمائی شد.


روح الله راشدفر با اشاره به اینکه رانندگان باید ماهانه حدود ۵۷۰ هزار تومان اقساط تسهیلات بانکی نوسازی تاکسی خود را بپردازند، گفت: به ازای هر دستگاه تاکسی فرسوده پنج میلیون تومان توسط دولت و مابقی بعنوان سهم آورده رانندگان تامین شده است.


وی افزود: خمینی شهر در بخش بازسازی و نوسازی ناوگان شهری رتبه دوم استان را از لحاظ تعداد ثبت نام ها داراست.
مدیرعامل سازمان تاکسی رانی خمینی شهر با بیان اینکه میزان درآمد رانندگان تاکسی روزانه ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان است، یادآور شد: کلیه مخارج روزانه باید از این درآمد کاسته شود ازاین رو بازپرداخت اقساط نوسازی ناوگان فشار سنگینی را بر رانندگان وارد می کند.