چتر حمایتی خیّران شهرستان اینبار روی سر معلولان

ارسال در سایرعناوین

خانه معلولان شهرستان خمینی شهر رسما گشایش یافت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، روبان این مکان که توسط یکی از خیّران شهرستان به معلولان اهدا شد، توسط امام جمعه چیده شد. این خیّر که تمایلی به فاش شدن نامش در هیچ محفل و انجمنی ندارد، اعتباری حدود 80 میلیون تومان نیز صرف تعمیر و مناسب سازی این مکان نموده است.


بر اساس همین گزارش، معلولان خمینی شهری فعال در اجتماع که پس از سال ها بی خانمانی و خانه به دوشی اکنون صاحب مکانی مستقل و مجهز شده اند در قالب سه گروه نابینایان، ناشنوایان و جسمی حرکتی ها از دو هفته پیش تا کنون فعالیت های خود را در این مکان آغاز کرده اند. نماینده جامعه معلولان خمینی شهر در آیین گشایش خانه معلولان از برگزاری کلاس های ورزشی، جلسات مشاوره، گردهمایی معلولان با مسوولان، خیران و کارآفرینان و... به عنوان فعالیت های انجام شده در این مکان از دو هفته پیش تا کنون خبر داد. روح الهی که سخنانش را با تشکر و قدردانی از خیّری که خانه اش را در اختیار معلولان قرار داده، آغاز کرد، خواستار حضور فعال تر و موثرتر خیّران خمینی شهر در عرصه کمک به معلولان شد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه صحبت از مشکلات و مطالبات معلولان مثنوی هفتاد من است و در حوصله این جلسه نمی گنجد، فراهم شدن زمینه اشتغال برای معلولان را اولین و مهم ترین مطالبه آنها عنوان کرد و از مسوولان و خیّران خواستار برنامه ریزی در این زمینه شد و افزود: چرخ انجمن معلولان زمانی به حرکت درمی آید که مشکل اشتغال حل شود.


فرماندار نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن مکانی برای فعالیت های معلولان، از خیرین شهرستان که در حوزه معلولان و مددجویان بهزیستی نیز همچون دیگر عرصه ها وارد شده و فعال هستند، تشکر کرد. رضوانی همچنین از همه مردم خواست تا با حضور فعال در انتخابات پیش رو، انتخاباتی پرشور را در اسفندماه 94 رقم بزنند. گفتنی است صرامی نماینده و حیدری فر از اعضای شورای شهر نیز در این مراسم حضور پیدا کردند. 
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مکان به هر گروه از معلولان دو اتاق تعلق گرفته تا بتوانند با آرامش و آسایش به انجام فعالیت بپردازند.