طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها به کمیسیون اجتماعی بازگشت

ارسال در سایرعناوین

نمایندگان مجلس با بازگشت طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری€Œها و دهیاری€Œهای کشور به علت داشتن بار مالی به کمیسیون اجتماعی پارلمان موافقت کردند.
به گزارش فرصت آنلاین
به نقل از گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری€Œها و دهیاری€Œهای کشور را پس از بررسی کوتاهی، به علت داشتن بار مالی به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.
پس از اخطار قانون اساسی حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس مبنی بر مغایرت این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی که تصریح می€Œدارد طرح€Œهای پیشنهادی نمایندگان نباید حاوی بار مالی برای دولت باشد، وکلای ملت این طرح را مجدداً برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون اجتماعی پارلمان ارجاع دادند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مشابه دیگری نیز در دستور کار مجلس قرار دارد، از وکلای ملت خواست با ارجاع طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری€Œها و دهیاری€Œهای کشور به کمیسیون اجتماعی را برای بررسی بیشتر موافقت کنند که نمایندگان نیز این پیشنهاد را به تصویب رساندند.
نظام پرداخت حقوق مدیران شهرداری ها مشخص نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی اعضای شورای شهر کلانشهرها با اظهارات خود می خواهند طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها وارد حاشیه شود و فضایی بوجود آورده اند که این طرح با عنوان دولتی شدن شهرداری ها، معرفی شود در حالی که موضوع اینگونه نیست.
عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: به سرانجام رسیدن طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها کل کشور باعث می شود که نظام مالی و اداری شهرداری ها ساختارمند شود به دلیل اینکه نظام پرداخت حقوق و دستمزد مدیران و کارکنان در شهرداری ها مشخص نیست و در حال حاضر تفاوت قابل توجهی در حقوق کارکنان شهرداری با سایر نهاد ها وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها از دولت خواسته شده اقدامات لازم را به عمل آورد تا فضای شفاف و قانونی در خصوص عملکرد شهرداری ها بوجود آید تا امکان نظارت دقیق فراهم شود.
حسین زاده ادامه داد: متاسفانه برخی شهرداران کلانشهرها و اعضای شورای شهر بانفوذ در کشور، با اظهارات خود می خواهند طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها وارد حاشیه شود و فضایی بوجود آورده اند که این طرح با عنوان دولتی شدن شهرداری ها، معرفی شود در حالی که موضوع اینگونه نیست.
طراح طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها کل کشور افزود: برخی ها با طرح مذکور که یک طرح فنی و علمی در حوزه قوانین شهری است، برخورد سیاسی می کنند.
برخورد سیاسی با طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها ممنوع
حسین زاده افزود: واقعا جای تعجب است که برخی از شهرداران و اعضای شورای شهر کلانشهر ها از شفاف سازی طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها نگران هستند و قصد دارند با فضاسازی از شفاف سازی در هزینه€Œکردهای شهرداری ها جلو €Œگیری می کنند.
وی گفت: بیش از 1200 شهرداری در کشور وجود دارد بنابراین باید بصورت کارشناسی فعالیت های مالی شهرداری ها ساماندهی شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر کارشناسان به طرح بازنگری در مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها کل کشور نقد دارند آن را مطرح کنند، اما از فضا سازی در این زمینه پرهیز کنند.