به 80 درصد اهدافم رسیدم

ارسال در سایرعناوین

سه سال کار شبانه روزی با مدیریت جهادی. زمان خیلی خوبی بود و ورود به دوران طلایی باید خوشحالی و مباهات است و همچنین عملیات های میدانی که آثار و برکات آن شامل حال مردم میشود و دیر یا زود آثار آن را حس خواهند کرد. من در این سه سال نوکری مردم را کرده ام و تمام تلاشم را میکنم تا مردم احساس آرامش کنند.گرفتن آرامش مردم بزرگترین خیانتی است که یک مسوول در زمان مسوولیتش میتواند انجام دهد و من اهل این عمل نیستم. نوکری به شعار نیست در عمل مسؤول باید بله قربانگوی مطالبات مردم باشد.

مردم خمینی شهر متدین هستند، نیاز به امرو نهی ما ندارند، نیاز به تصمیم گیری های سرسختانه ندارند، آرام و متین زندگی میکنند.ما میتوانیم این روند را روان کنیم و قضاوت با خود مردم که در سه سال گذشته مراسم محرم و دیگر مراسمات جو آرامی داشتیم و ارزش افزوده شهر گویای این موضوع است.


این بحث ارزش افزوده چه شاخص هایی دارد؟
امید به مشاغل پر قدرت، امید به زندگی و سرمایه گذاری افزایش یافت. شما اگر در شهر دقت کنید بیمارستان و پاساژهایی در حال ساخت است که نشاندهنده این آرامش است که به مردم جرات داده تا سرمایه گذاری کنند. هیچوقت در خمینی شهر ساخت و سازهای تجاری به این شکل نبوده است.


تاکید کردید محورهای فعالیت که در این سه سال به دنبالش بودید افزایش آرامش شهری، افزایش امید و افزایش ارزش افزوده بوده است. بجز این چه محورهایی را پیگیری کردید؟ یکی از این موارد تزریق پول به شهر بوده است؟
ما در انتخابات به مردم میگفتیم مدیریت منابع مالی غیر از ایجاد منابع مالی است و اگر ما منابعمان را حفظ و از آن بهره ببریم بهتر از این است که دنبال منبع جدید باشیم به طور مثال اتحاد قرض الحسنه های شهرستان که به گفته خودشان در صدد این قدرت سازی هستند با محوریت بنده در جلسات متعدد و همکاری قرض الحسنه ها آماده افتتاح است و پول های سرگردان که از شهر خارج نمی شود یا وجوهات مربوطه به امامزاده سید محمد که بیش از هفتاد درصد آن در شهرستان هزینه می شود. اول از همه آرامش را برای مردم رقم زدم. پرقدرت کردن موتور محرکه شهر علی رغم مخالفت خیلی از گروه ها به دست بنده رقم خورد، اما نگذاشتیم مردم متوجه این موانع شوند.خوشحالم چون خیلی از ادارات ما متخصص و به روز هستند و برای این کار تا پاسی از شب وقت میگذاشتیم.


به چند درصد اهدافی که داشتید رسیدید؟
من نمیگویم به تمام اهدافی که داشتم رسیدم ولی به 80 درصد اهدافی که داشتم رسیدم.از موقعی که نماینده شدم وارد شهری پر از سرمایه شدم و فقط باید مدیریت و چینش را مرتب میکردیم.


چینش مدیران؟
کلا چینشهای شهری. اولین چینش مهم روابط انسانی من بوده است با استان تا آنهایی که الان مسؤولیت دارند طوری چیده بشوند که کمک به شهر کنند و در حال حاضر در چند حوزه خیلی خوب کار انجام می شود.بخصوص در بخش بهداشت و درمان از جمله بیمارستان اشرفی که آن را تعمیر کردیم و اورژانس را تغییر دادیم و در بخش بالا VIPدرست کردیم. بخش زنان و کودکان تعمیرات شروع شده است و 700 میلیون تومان برایش گرفته ام. مطمئنا تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان اشرفی طی یکسال آینده کاملا به روز می شود. بیمارستان ساعی با کمک خیرین به روز میشود و خود بنده در همه مراحل کنارشان بوده ام و غلامی شان را می کنم.


بیمارستان منظریه در حال ساخت است و 10 میلیارد تومان برای تجهیز این بیمارستان پرداخت شده است که در حال خرید تجهیزات آن هستیم.عملیات گسترده پایگاه های بهداشتی در حال انجام است تا از نظر ساختاری به روز کنیم.


در رابطه با آموزش عملیات هایی را انجام داده ام و امیدوارم بتوانم بخش آموزش را هم به جایی برسانم چه بخش دانشگاهی چه بخش آموزش و پرورش. در این سه سال بیش از ده رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشگاه آزاد از وزارت علوم گرفتم و خرید دانشگاه پیام نور به طور معجزه آسا و طاقت فرسا محقق شد.


وقتی که من خودم مسوول آموزش و پرورش بودم یک سوال برایم پیش آمده بود که چرا مردم در بخش آموزش و پرورش شهر امیدی ندارند ولی الان میبینم که مردم امیدوارند. قبلا یک سری مدارس مثل مدرسه دانشگاه صنعتی بود که مردم راغب به ثبت نام در آنها بودند اما الان خیلی از مدارس دولتی و غیر دولتی هستند که در حد بالا کار میکنند.مدارس تیزهوشان را به شهرستان آوردیم و آموزش و پرورش ما به روز میشود. تا حدود زیادی مدارس رابومی سازی کردیم چون ما استعدادهای دانش آموزی خیلی بالایی داریم. در این مسیر غرهای زیادی به من زده شد اما این غرها را به جان خریدیم برای تصمیم گیری های بعدی. الان خوشحالم که مردم برای ثبت نام انتخابشان یکی دو مدرسه نیست و قدرت انتخاب دارند و مدارس فضایی شاداب شده.


مسایل امنیتی را هم تا حدی انجام داده ایم. الان منظریه بیست و چند ساله شده است و باید یکی پیدا میشد و مجوز احداث کلانتری را در آن منطقه میگرفت. بنده با سردار احمدی مقدم ملاقات کردم و مجوز پاسگاه منظریه را گرفتم. امتیاز و بودجه پاسگاه جوی آباد هم آماده است و در حال واگذاری زمین هستیم تا پاسگاه را رقم بزنیم. کلانتری 13 را بنده پیگیری کردم زده شد. کلانتری اصغر آباد را پیگیری کردم، اینها یعنی بالابردن ضریب امنیت به روز.


شما تاکید کردید به 80 درصد اهدافتان رسیده اید. آن 20درصد باقی مانده چی بوده است؟
انتخاباتی است و نمیتوانم بگویم.اگر یک موتور یا یک سیستم تولیدی بازده اش 80 درصد است بدانیم خوب بوده است هیچکس صد درصد نیست.مانع این 20 درصد باقی مانده کمبود زمان است و دیگر هیچ، نه ناشی از ناتوانی من است نه ناشی از کم کاری.


وقت نشده یا موانعی در شهر داشته؟
بنده هیچ مشکلی نداشتم به جز یکی از محفل های سیاسی. یکی از این قدرتمندان سیاسی که در شهر به ما کمک نکردند ولی هیچ مانعی نتوانست جلوی کار ما را بگیرد.


به بحث مدیریت ها اشاره کردید.از زمانی که در آموزش و پرورش بودید خیلی در زمینه مدیران بومی تاکید داشتید در دوره شما درصد مدیران بومی شهر چه تغییری کرده است؟
یک شبهه ای که فرصت شما فرصت جویی و ایجاد کرد این بود که وقتی حرف از مدیریت پرقدرت زدیم گفتند که صرامی گفته مدیریت بومی. آن موقع فرصت نامزد انتخاباتی داشت و فرصت شنیدن سخنرانی های من را نداشتند اما الان تمام سخنرانی های من موجود است که گفته بودم انسان هایی که جهت سیاسی نداشته باشند و پرقدرت باشند با اولویت نیروهای بومی. اما بعضی جاها من نمیتوانم نیروی بومی پیدا کنم که مورد قبول باشد و مجبورم بهترین نیرو را از اداره کل بگیرم.


خمینی شهر از آن فضا نجات پیدا کرد که مدیران استانی بدون مشورت با شهرستان مدیر بفرستند و در این زمینه محور مشورت نماینده است. الان بدون مشورت هیچ مدیری ورود و خروج پیدا نمیکند.قرار نیست نیروهای لایه 4 و 5 استان که هیچ جا راه ورود ندارند و تبعیدی هستند بیایند خمینی شهر. قبلا 4-3 اداره ما جدا اینگونه بودند؛ اداره شهرسازی، اداره تعاون. الان شما یک مدیر تبعیدی نمی توانید پیدا کنید.


ما سه سال پیش مصاحبه ای داشتیم با سید محمود ابطحی.گفت در برهه ای از نمایندگی اشتباه من این بود که میخواستم پول وارد شهر کنم در حالی که اگر خیلی از تغییرات انجام میشد بهتر بود و مثال می زد که اگر بجای مراجعات موردی به وزارتخانه ها، جایگاه خمینی شهر در خیلی از جداول تغییر کند سالیان سال خود به خود پول وارد شهر می شود.به اضافه اینکه در خمینی شهر شاخص ها و سرانه ها چندان گویا نیست. اینکه سرانه بهداشتی، ورزشی، فرهنگی ما دقیقا چقدر است و چه نسبتی با استان و کشور دارد تا وقتی نماینده به وزارتخانه مراجعه می کند دست پر باشد. به نظر شما سیستم مراجعات موردی به وزارتخانه ها برای پول گرفتن جواب می دهد؟
خدا رحمتشان کند. بعید میدانم ایشان چنین اعتراف پایینی کرده باشند چون نماینده شهر به تمام سیستم های آماری کشور دسترسی دارد. ما اگر بازوهای کناری نماینده را بشناسیم خیلی خوب است.خوب اشاره کردید. من هم اول گفتم که پول آوردن به شهر هنر نیست. باید مدیری را بیاوریم تا جایگاه مالی شهر را در استان تعریف کند. الان در ادارات مختلف،ردیف ها و پیگیری ها مشخص است و علت پیگیری مدیران است. خود من صبح تا ظهر امروز با سه مدیر کل جلسه داشتم و دنبال تعریف کردن جایگاه خمینی شهر هستم.


یک بار برای تملک دارایی ها گفتم تملک دارایی ها خیلی صاحب پیدا کرد. البته صرامی چون خودش بازاری است و وضع مالی خوبی دارد بدش نمی آید که بخش هایی از کارش مورد دستبرد قرار بگیرد، سهم و خمس آن را میتوانیم بدهیم. یکی از مسؤولین ارشد قبل شهرستان که هیچ عملیاتی هم نتوانست انجام دهد گفت تملک دارایی ها در زمان ما افزایش یافت. آن زمان ما یک شهروند معمولی بودیم اما بعدا ما رییس آموزش و پرورش شدیم و دیدیم که افزایشی نداشتیم و وقتی که نماینده شدم دیدم قبل از من افزایشی نداشته است.


تملک دارایی را صرامی افزایش داد، با کمک آقای همدانیان. ما نصف شهرستان های اطراف میگرفتیم.17 سال است در خمینی شهر هیچ کوچه ای زخمی نشده. یعنی 17 سال است که از افزایش تلفن ثابت محروم هستیم اما دو سال است که شهر برای مخابرات زخمی میشود و کابل مخابرات گذاشته میشود چقدر بودجه اش است؟
در گام اول چهار میلیارد تومان و در گام بعدی تا جایی که نیازهای شهر تامین شود. مردم بدانند که در زمان تحریم ها این کار ها انجام میشود.


مجموع ریالی پول هایی که در این سه سال خارج از روند عادی و با چانه زنی نماینده وارد شهر شده چقدر است؟
وقتی دوباره کاندیدا شدم حتما می گویم.


پس حتما دوباره کاندیدا میشوید؟
کسی نمی تواند دهن من حرف بگذارد برای آمدن یا نیامدن. موقع ثبت نامها من آخرین فردی هستم که به فرمانداری می روم ،یا ثبت نام میکنم و یا از همه تشکر میکنم بابت زحماتشان و آنجا با مردم صحبت میکنم پس الان لزومی ندارد که بگویم میآیم تا گروه های سیاسی در مقابل من صف آرایی کنند و جلوی خیلی کارها را بگیرند.


به بحث بیمارستان منظریه اشاره کردید. از نظر فنی تجهیز این بیمارستان بودجه ای بسیار بیش از 10 میلیارد تومان فعلی نیاز دارد. از طرفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده بود که تجهیزات و کادر بیمارستان اشرفی را به بیمارستان منظریه منتقل می کنیم. این جمله معنی اش این است که بیمارستان جدیدی به شهر اضافه نمی شود. درست است؟
نه! کارهایی که در بیمارستان اشرفی در حال انجام است منتفی کننده این شایعه است.در حال تجهیز بیمارستان اشرفی هستیم.


این تجهیزات در بیمارستان اشرفی می ماند یا بعدا جابجا می شود؟
اینجا می ماند. نظر شخصی من این است که بیمارستان اشرفی را به یک پلی کلینیک خیلی قوی تبدیل کنیم و اگر بیمار نیاز به کارهای دیگری داشته باشد بتواند به یکی از دو بیمارستان ساعی و منظریه منتقل شود. در مورد بیمارستان منظریه بحث بنده این است که گام اول آن را باید افتتاح کنم. تا اینجا افتتاح نشود بقیه تجهیزاتش فراهم نخواهد شد. فقط بحث ما نیروی انسانی است . با توجه به این که وزارت بهداشت استخدامی ندارد و نیروی آزاد نمیتوانیم استخدام کنیم.


و همین کار را سخت میکند؟
نه هیچ کاری برای صرامی و اکیپش سخت نیست. هیچ کاری غیر قابل دست یافتن نیست. مهمترین چیزی که هست و من از افتتاح نابهنگام آن جلوگیری کردم حیاط سازی آن است که اگر ما افتتاح میکردیم چند میلیارد هزینه داشت. گفتم که باید حیاط هم ساخته شود و بعد تحویل بدهند.


قبل از عید نوروز افتتاح میشود؟
بنده مثل بقیه دوستان در مورد زمان آن چیزی نمیگویم هر موقع در شان مردم خمینی شهر آماده شد در اولین فرصت افتتاح میشود.


در رابطه با شهرک منظریه بفرمایید؟
اجازه دهید در روزنامه سرمایه شهر که روزنامه شخصی بنده است یک گزارش مفصلی برای منظریه چاپ کنم. ولی یک آسیب شناسی میکنم.مشکلات منظریه گره خرده به شهرستان و اگر بتوانیم توافقاتی کنیم یک شرایط برد بردی را بین مسکن و شهر سازی، شهرداری و شورای شهر رقم می زنیم. کسانی که دنبال آمال و آرزوهایی هستند صحبت های آنها برای ما هیچ ارزشی ندارد، کسانی که قبلا مدیر بوده اند این فرصت را داشته اند که کاری انجام دهند ولی کاری صورت نداده اند. 7/6 میلیارد تومان پول های منظریه را برگرداندم به شهر که این بزرگترین کاری است که یک نماینده میتواند انجام دهد.


در کنار این کارها لادر است که اگر جسارت شهردار محترم نبود ممکن نبود چنین گستردگی در لادر اتفاق بیافتد که نشان دهنده پیگیری و جسارت های شهردار است. نماینده باید حمایت کند تا یک شهردار بتواند با آرامش خاطر کار کند.عملیات در منطقه دوشاخ در این دوره انجام شد.


گفته بودید که به خاطر مردم از چراغ قرمز هم رد میشوید؟
این شایعه است ولی هیچ کس معصوم نیست.گروه های سیاسی میخواستند منظریه را هم مثل میدان تره بار نابود کنند. مردم مطالعه کنند ببینند چه کسی میدان تره بار را به خوراسگان منتقل کرد، میدان تره بار، یک بندر گاه پر درآمدی بود برای شهرداری. پادگان را هم که ما دو سال رایزنی کرده بودیم شرایطش را سخت کردند. عواملی بودند که میخواستند نگذارند منظریه با سرمایه میلیاردی آن انجام شودبنده در شورای اداری یک کد هایی دادم بعد آمدند روزها را به روزهای سفید و سیاه تقسیم کردند.ما که ژنمان دنبال سفید و سیاه نیست ما دنبال کاریم. خیلی راحت می گویند اساتید اخلاق، اخلاق این است که برای مردم کار کنیم.


ظاهرا شما به شدت به دنبال استیضاح وزیر ارشاد هستید. علت خاصی دارد؟
ما با استانداری تفاهم کردیم دو میلیارد تومان جهت ساخت فرهنگسرای امیرکبیر پرداخت کنند. دستگاه بهره بردار آن را ارشاد اعلام کردیم. معاون استاندار خودشان کلنگ زدند و به من گفتند که در گام اول این مبلغ به حساب ارشاد ریخته می شود. بعد از مذاکراتی که با مدیر کل ارشاد داشتیم ایشان ابتدا اعلام کرد این پول مربوط به خمینی شهر نیست و بعد ما ثابت کردیم که این پول حق خمینی شهر است و چندین جلسه با ایشان گرفتم و ایشان حرفهای خیلی پراکنده ای میزد. من با ایشان دست به یقه هم شدم و حتی صدای من را هم ضبط کردو در شهر پخش کرد. ایشان برای خودش یه حرمتی قائل بود که من نبودم، چون پول مال شهر است. پول ما را نداد. از وزیر ارشاد سوالی پرسیدم ایشان به وزیر ارشاد جواب درستی نداد و من به صحن مجلس خواستمشان.


سوال یا استیضاح؟
ابتدا سوال کردم بعد یک صبح تا ظهر یک استیضاح با بیش از 50 امضا را برایش آماده کردم. البته مدیرکل جزو گروه هایی است که بدش نمیاید که ما وزیر ارشاد را استیضاح کنیم. من حاضرم وزیر هم نباشد اما حق مردم خمینی شهر برگردد،انشااله وزیر ارشاد را در مجلس استیضاح میکنیم.


استیضاح در چه مرحله ای است؟ هنوز اعلام وصول که نشده؟
ما گذاشتیم که تکلیف وزارت علوم مشخص شود و بعد به مجلس اعلام وصول کنیم. البته آنها در حال رایزنی هستند. اکیپ آنها آمد استان و با بنده جلسه گرفت. تفاهم نامه ای را امضا کردند که پول های خمینی شهر برگردد. نمی دانم چرا برای گرفتن پول هایمان اجازه میدهند کار به سوال و استیضاح برسد. باید سیستم اداره کل اصفهان به خمینی شهر این جواب را بدهد. مردم خمینی شهر چه گناهی کرده اند که باید سینما به دست گروهی باشد که سینما را بیش از 70 میلیون تومان بدهکار کند و سینما را یکسال به تعطیلی بکشاند. چه کسی این کار را کرده است؟

 

جالب است که وزیر ارشاد خودش متولد محله لادان و به نوعی خمینی شهری است.
خودش به من گفت خانمم ورنوسفادرانی است. استیضاح من منطقه ای است اما من ملی کردم.


با اینکه اکثر استیضاح ها منطقه ای است ولی کمتر نماینده ای حاضر است به صراحت اعلام کند. اگر موافق باشید به تونل کهندژ بپردازیم. اخیرا تلاش های زیادی برای یافتن تونل آغاز شد. چرا کار متوقف شده است؟
این یک سرمایه داستان گونه ای برای خمینی شهر است که یا باید برای خواب شب بچه هایمان بگوییم یا باید در روز برای مسوولین بازگو کنیم تا بیدار باشند. من با جسارت وارد این موضوع شده ام و از معاون ریاست جمهوری و میراث فرهنگی، نامه ای گرفتم برای فعال شدن پژوهشکده باستان شناسی. خودمان هم حفاری هایی انجام داده ایم. من هم معتقدم هستم یک شهر زیرزمینی در خمینی شهر است،که کشف آن می تواند جایگاه خمینی شهر را به شدت ارتقا بخشد. اینکه چرا تابحال در این باره سکوت شده دلایل مختلفی دارد که به لحاظ امنیتی من نمیتوانم بحث را باز کنم.


پس این کار لایه های پنهان دارد؟
لایه های پنهان آن نگفتنی است اما نقطه حرکت بنده اولین حرکت است برای آشکار شدن این تونل.


براساس اطلاعاتی که دارید این تونل واقعیت است یا توهم؟
نزدیک به واقعیت است. فعلا که مسوولین ما به خواب رفته اند ولی ما نباید بگذاریم چیزی که مختص خمینی شهر است از بین برود. حداقل اگر نمیتوانیم این ظرفیت را بازسازی کنیم.


گام بعدی تونل کهندژ چیست؟
اگر ما بتوانیم مستندات آن را پیدا کنیم،اگر امروز جواب ندهد در زمانهای دیگر جواب خواهد داد.


راجع به نشریه سرمایه و روند آن توضیح دهید؟
فرهنگی،اقتصادی،سیاسی است. همه چیزی در آن است و این که گفته ام شهر سرمایه دار میشود به خاطر این است که من سرمایه های زیادی در شهر دیده ام. اعم از سرمایه پولی، فکری، سیاسی، مذهبی، انقلابی که مردم این قابلیت ها را میبینند در شهر و افتخار میکنند به این همه سرمایه .گروه های سیاسی در شهر سرمایه است.


اگر بخواهید فرصت را نقد کنید چه می گویید؟
نشریه فرصت نمودار عملکردی سینوسی دارد،عملکردش خطی نیست بالا و پایین میشود.


و الان در کدام مرحله نمودار است؟
با آمدن شوراهای مختلف رنگ عوض میکند، بستگی به سیاست آنها دارد اما چون پول از مردم است باید مردمی باشند. البته جای تبریک دارد، این تیم جدید تیم خوبی است و یک خواهش کردم و گفتم شهر ما سفید است سیاهش نکنید. چون تمام خواننده های آن محرم نیستند، مردم شهرستان ما همه محرم هستند و افراد نامحرم کسانی هستند که دنبالند از نقاط ضعف ما استفاده کنند و به ما ضربه بزنند.


مدتهای زیادی است از جلسات مردمی شما در مساجد خبری نیست. دلیل خاصی دارد؟
در اول نمایندگی تصمیم گرفتم گزارش فصلی به مردم بدهم اما دیدم گروههایی از صحبت های من سوءاستفاده می کنند برای سنگ اندازی. برای همین به صورت محرمانه کارهایم را انجام دادم و دیدم اینجوری به اهدافم زودتر میرسم. و از حق خودم مثل همیشه گذشتم.


سینما فرهنگ تا کی اکران فیلم نخواهد داشت؟
سینما فرهنگ محلی است که ما در خمینی شهر هم به نام سینما و هم سالن اجتماعات می خواهیم. مستاجران قبلی این سینما در یک قرض الحسنه به صورت غیرقانونی گردش مالی داشته اند.


ظاهرا موجودی اش هم رقم بالایی هم بوده.
بله، خیلی از سینما پول برداشت شده که کسی نمیداند در کجا خرج شده، سینما الان بدهی بالایی دارد. دستگاه های سینما هم خیلی قدیمی است. مدیریت ارشاد استان که با خمینی شهر خوب نیست و بدهی های سینما را هم پرداخت نکرد. ما تصمیم گرفتیم اینجا را به یک درآمد زایی برسانیم که هم بدهی ها را بدهیم و هم دستگاه خریداری کنیم تا بتوانیم فیلماکران کنیم.ما در ابتدا سینما را از چنگ اداره کل مدیریت استان در آوردیم آنها فقط از این سینما سود برده بودند. نه خرج کرده بودند و نه دیون آن را داده بودندو این یعنی توهین به مردم خمینی شهر.


بحث فرمانداری ویژه در دستور کار این دولت قرار دارد؟
دولت بخشنامه ای صادر و هرگونه تغییری در تقسیمات کشوری را ممنوع اعلام کرده. این مصوبه دولت خلاف قانون است و ما منتظر منتفی شدن این مصوبه هستیم تا بتوانیم بحث فرمانداری ویژه را پیگیری کنیم.


تصور شما قبل از ورود به مجلس با برداشت فعلی از مجلس چه تفاوتی کرده است؟
من قبل از نمایندگی میدانستم اگر یک نماینده وارد مجلس شودمسائل شهر کاملا در تسلطش است. حالا می بینم این کمترین قدرت نماینده است. نماینده با تعامل و جسارت کارهایی را می تواند انجام دهد که هیچ قدرت دیگری حتی وزرا نمیتوانند انجام دهد.


سخن پایانی؟
در زمان انتخابات شایعات زیادی شکل میگیرد و من از مردم خواهش میکنم که خودشان این شایعات را باور نکنند. بعضی تصمیم دارند برای رسیدن به جایگاه بالاتر دیگران را به آب و آتش بزنند در صورتی که خودشان را باید به آب و آتش بزنند آن هم با رزومه قوی نه شایعه پراکنی.