اظهارات یک مقام مسئول وامانده شهر: تو چقدر بانمکی

ارسال در سایرعناوین

 وی که در اجلاس عادتی مدیران برای بقیه سخنرانی می کرد افزود: اصولاً نمک از سر و پای همه مدیران می بارد و به دلیل همین با نمکی است که شماها ماندگار شده اید، چون همانطور که رئیس جلسه و همه شما بجز این چند خبرنگار مطلع هستید نمک خاصیت ضد فساد شوندگی دارد و به هر چیز که بخواهند پایدار بماند نمک می زنند و این با نمکی باعث شده است که شما از گزند بدخواهان و منتقدان محفوظ بمانید و برای همین است که من می گویم تو چقدر بانمکی، شما چقدر بانمک هستید.


خبرنگار علاف نیوز در ادامه گزارش می دهد که وقتی سخنان این مقام مسئول به اینجا رسید حضار به وجد آمده و از جای خود بلند شدند و با کف زدن های متناوب او را مورد تشویق قرار دادند و یکصدا گفتند تو خودت هم خیلی بانمکی. پس از لحظاتی که فضای جلسه آرام شد، رئیس زاده ادامه داد: اصولاً آدم بایستی همیشه نمک را چاشنی کارهای خود بکند تا زیر دهان ارباب رجوع و مردمان مزه کند وگرنه خدمت شما ماندگار نخواهد بود و مثل وقتی که بهترین غذا را آشپز بپزد ولی به آن نمک نزند، به دهان کسی مزه نخواهد کرد.


خبرنگار علاف نیوز گزارش می دهد در این لحظه یکی از حضار در جلسه از جای خود بلند شد و شروع به کف زدن کرد و از حضار خواست او را همراهی کنند و لحظاتی بعد همه کف می زدند و می گفتند تو چقدر بانمکی، تو چقدر بانمکی. در همین حال عکاس علاف نیوز که خود جوگیر شده بود به چپ و راست می دوید و از روسای مختلف عکس می گرفت. این خبرنگار گزارش می دهد که خودش با چشمان خودش مشاهده کرده بعضی از روسا به عکاس علاف نیوز اشاره می کردند که بیا و از من عکس بگیر و حتی در یک صحنه دیده است که دو سه نفر از آن ها همدیگر را بغل کرده اند تا عکاس از آن ها عکس بگیرد.
خبرنگار ادامه می دهد درحالی که هریک از حضار سعی می کردند مزه پراکنی کنند با فریاد ناگهانی رئیس جلسه همه ساکت و سر جای خود میخ کوب شدند و رئیس جلسه رو به رؤسای دوایر وامانده شهر که بعضاً رانندگان خود را وارد جلسه کرده و آن ها هم مشغول تخمه شکستن بودند کرد و گفت: آقایان شئونات جلسه را حفظ کنند ما باید تصمیمات مهمی در این جلسه بگیریم. سرنوشت مردم به همین تصمیمات ما وابسته است، دچار احساسات نشوید، بگذارید رئیس زاده حرفش را بزند.


در این لحضه رئیس زاده صدای خود را صاف کرد و ضمن تشکر از رئیس جلسه رو به حضار گفت من احساسات شما را درک می کنم و این گونه ابراز احساسات نشان می دهد که واقعاً شما بانمک هستید و من سخن به گزافه نگفته ام، امروز همه رؤسای دوایر با نمک اند: اگر کسی هم نمک ندارد می تواند قطعه ای از این بلور های زیبای نمک را بردارد و با خودش ببرد و روی میزش بگذارد و اصلاً قپه ای را با بید انجیر و نمک درست کند و یا به خودش بیاویزد و یا بر سر درب اداره نصب کند تا از چشم بد خواهان و جسودان دور بماند.


به گفته خبرنگار علاف نیوز در این لحظه یکی از حضار از جای خود بلند شد و گفت قپه چیه؟ و رئیس زاده در جواب گفت مگر تا حالا نمایش های خاله خانوم را ندیده ای همان که خاله خانوم به خودش آویزان می کند و سؤال کننده گفت آخه نمایش های خاله خانوم عصر ها و شب هاست و ما اون موقع توی این شهر نیستیم تو شهر بغلی هستیم و یکی دیگر از حضار که وضع را چنین دید، کت خود را عقب زد و گفت بیا به این میگن قپه این را مادر بزرگم درست کرده و من همیشه زیر کتم آویزان می کنم چون مادر بزرگ می گوید این قپه رئیس چیم را از چشم حسودان حفظ می کندکه قهقهه حاضرین در جلسه را به عهده داشت که به دنبال آن رئیس جلسه با زدن دست روی میز گفت این مسخره بازی ها را کنار بگذارید و از جلسه خارج شد؛ در حالی که همچنان شرکت کنندگان درجلسه قهقهه می زدند.