شايعه ها و حاشيه ها

ارسال در سایرعناوین

saramiiiiiiانتشار خبرهاي مبني بر تغيير مدير آموزش و پرورش شهرستان باعث ايجاد برخي حاشيه ها در يكي دو هفته گذشته شد.

ماجرا از اين قرار است كه صرامي مدير آموزش و پرورش كه با حمايت يكي از مسئولان به اين مسئوليت رسيد، در مدت فعاليت خود بعنوان يك مدير بومي و نيز فردي از درون سيستم آموزش و پرورش خميني شهر توانسته با اقدامات و فعاليتهايش نظر مثبت تعداد زيادي از معلمان و مديران مدارس شهرستان را جلب كند و مجموعه خانواده آموزش و پرورش شهرستان، در مجموع نمره او را قابل قبول مي دانند اگرچه انتقاداتي هم به او وارد مي دانند. اما اين مدير هم مانند هر مسئول ديگري در خميني شهر سياست زده، در مدت فعاليتش فارغ از حاشيه ها نماند. اين حاشيه ها – كه شرح آن را فعلاً صلاح نمي دانيم – در هفته گذشته و بدنبال اوج گرفتن شايعه بركناري وي كه گفته مي شد با فشار يكي از مسئولان شهرستان صورت گرفته، اوج گرفت و نهايتاً به امضاي طومار حمايتي توسط مديران تعدادي از مدارس و نيز ملاقات برخي از مديران مدارس با نماينده و فرماندار منجر شد.
اين مدیران در ملاقات هاي خود با نماينده و فرماندار نسبت به عوارض روانی و آسیبهای ناشی از تغییر مدیریت آن هم در نیمه سال تحصیلی و مشکلات ناشی از تغییر احتمالی برنامههای اداره و لطمه وارد شدن به سیستم آموزشی شهرستان ابراز نگراني كردند.
فرصت بنا به وظيفه اطلاع رساني خود گزارشي اجمالي در اين خصوص درج مي كند اگر چه همانطور كه گفته شد شرح برخي مسائل را غيرلازم و دامن زدن به حاشيه هاي بي ارزش و بيشتر سياسي مي داند.
در جلسه اي كه بين فرماندار و تعدادي از اين مديران برگزار شد، يكي از معلمان گفت: معلمان و مدیران مدارس شهر به دلیل عشق و علاقه و انگیزهای که دارند به دنبال حل مشکلات هستند و به نوعی با ایثار و از خودگذشتگی و قبول مسؤولیتهای سنگین سعی میکنند تا با ایجاد فضای تفاهم، در امور پیشرفت ایجاد کنند و نبايد بعضی از مسائل حاشیهای به پیشرفت و رشد آموزشی شهر لطمه وارد کند و تعویض مدیر فعلی علاوه بروز مشکلات مدیریتی باعث خواهد شد به دلیل عدم شناخت مدیر جدید و زمان بر بودن این شناخت، آموزش و پرورش شهر دچار رکود شود. يكي ديگر از مديران گفت: ما باید قبول کنیم که همه انسانها خطا دارند و انتظار داریم با دید کارشناسی به امور نگاه شود و نباید در قبال اشتباههاي عادي مديريتي و يا به دليل داشتن انتقاد از عملكرد يك مدير دیدگاه حذفی داشته باشیم.
در اين جلسه، یکی دیگر از نمایندگان معلمان گفت: چرا باید به جای آنکه مسؤولین ما همراه هم باشند و با همفکری کنند، رودرروی هم قرار میگیرند؟ مسئله آموزش و پرورش، مسئله مهم شهرستان میباشد. ما به دنبال آن هستیم تا مشکلات حل شود و جا دارد مسؤولین شهر مخصوصاً [...] كه بدنبال عزل اين مدير است به مشکلات مهم تر توجه کنند. ما قبول داریم که مدیریت آموزش و پرورش خالی از اشتباه و انتقاد نيست ولی هیچ مسؤولی بدون انتقاد و اشتباه نيست.
پس از سخنان نمايندگان معلمان، فرماندار به ايراد سخن پرداخت. وي با بيان اينكه «به صورت شفاف اعلام می کنم من به عنوان نماینده دولت، پیگیر جابجایی و تعویض مدیر آموزش و پرورش نبودهام» تصريح كرد: موضوع آموزش و پرورش از همان ابتداي شروع فعالیت در فرمانداري براي من دغدغه خاطر بود. صالحي با بيان اينكه انصافاً در حوزه آموزش و پرورش اقدامات و فعالیتهای خوبی انجام شده است افزود: در مقایسه با دورههای گذشته اقدامات در این حوزه بیشتر بوده است و با دلسوزی که در اين دو مدیر شهرستان سراغ دارم معتقدم تفرقه و اختلاف بین مسؤولین حاصلی جز فرصت سوزی ندارد و وقتی که باید برای حل مشکلات مردم و مسؤولین گذاشته شود اگر صرف قیل و قالها شود ظلم به مردم است و تجربه این موضوع را هم داریم. فرماندار تصريح كرد: هر جا که اتحاد و همدلی بین مسؤولین شهر وجود داشته زمینههای پیشرفت و رشد برای مردم بیشتر فراهم شده است و شهری که در آن اختلاف وجود داشته خیلی از فرصتها از بین رفته و چیزی جز ضرر و زیان نداشته است و این موضوعات در پیشگاه خدا مسؤولیت دارد. وي تصريح كرد: ما باید در حوزه مدیریت نسبت به آفات مدیریتی در انتخاب و یا رد یک مدیر بیشتر به خیر و صلاح مردم نگاه کنیم و همه باید طبق نظر مقام معظم رهبری تابع قانون نیز باشیم. بنده ممکن است در مواردی به عملکرد آموزش و پرورش انتقادی داشته باشم و طبق وظیفه خود به عنوان ناظر عمل نگاه کنم ولی هنوز به عزل و نصب در بخش نظارتی و وظیفه خود در آموزش و پرورش نرسیدهام ولی به تذکر و رفع اشکال رسیدهام.
فرماندار گفت: در حوزه نظارت و بازرسی انتقادات و گزارشات مردمی زیادی به ما میرسد و به دلیل گستردگی حوزه آموزش و پرورش ممکن است آثار مثبت و منفی زیادی را نیز به همراه داشته باشد و در این حوزه انتقاداتی نیز شد که بعضی از آنها وارد بوده و در این خصوص تذکرات لازم داده شده است. نتیجه آن که طبق آیین نامه قانونی حق جابجایی به عهده مسؤول سازمان آموزش و پرورش میباشد و تا جایی که به حوزه اختیارات قانونی من به عنوان فرماندار مربوط میشود شرط من اين است كه اگر هم قصد جابجايي دارند فرد جدید باید از توانمندی مدیریتی و شرایط مورد نیاز برخوردار و نسبت به مسائل مردم و حوزه اختیارات خود مسلط و دلسوز باشد و به دلیل گسترده بودن و اهمیت حوزه آموزش و پرورش ما تابع نظر سازمانی میباشیم و البته به شرطی که فرد جدید از مدیر فعلی قویتر باشد قبول خواهیم کرد.
در انتها حاضرین از فرماندار خواستند تا خواست معلمان و مديران شهرستان را به مقامات استاني انتقال دهد كه فرماندار هم با اين درخواست موافقت كرد.
وی خطاب به معلمان گفت: از همه معلمین عزيز و گرامي شهرستان مي خواهم ضمن تابعیت از قانون و احترام به حوزه اختیارات هر مسؤول، منافع مردم و مصلحت مردم را در اولويت قرار دهند و اگر سازمان شما به هر نتیجهای رسید تبعیت کنید.

آخرين خبر
اما آخرين خبرها حاكي است با تلاش برخي مسئولان دلسوز شهرستان براي ايجاد تفاهم و رفع برخي كدورت هاي بي اهميت، ظاهراً قرار است ماجراي اين عزل و نصب ختم به خير شود.