حرف هاي مسئولان در جلسه شوراي اداري شهرستان

ارسال در سایرعناوین

 

shora-edari1shora-edari2خمینی شهر نیاز به دانشکده سنگ دارد/انتقاد از وضعیت پل دانشگاه آزاد/ چرا مرکز درمان بستر درچه افتتاح نمی شود؟/ نماینده: مراسم اعدام نشان داد می توان با همکاری و اتحاد کارهای اساسی انجام داد /فرماندار خطاب به روسای ادارات: پیگیر مصوبات ریاست جمهوری و استانداران باشید

 

اولین جلسه پاییزی شورای اداری شهرستان با حضور فرماندار، نماینده، امام جمعه، شهردار و روسای ادارات شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار گردید و به رسم میزبانی، در ابتدای این جلسه دکتر خلیفه سلطانی رئیس دانشگاه آزاد خمینی شهر گزارشی از اقدامات این دانشگاه ارائه نمود.

نماینده: چاره ای نیست باید داد بزنم/ خمینی­ شهر نیاز به دانشکده سنگ دارد

در ابتدای این جلسه، سیدجواد ابطحی نماینده شهرستان به ضرورت تاسیس دانشکده سنگ اشاره کرد؛ موضوعی که با توجه به جایگاه مهم خمینی شهر در صنعت سنگ کشور، مدت هاست مطرح شده ولی هیچگونه اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است. ابطحی گفت: خمینی شهر نیاز به دانشکده سنگ دارد و ما انتظار داریم دانشگاه آزاد با توجه به پتانسیلی که دارد این رشته را راه اندازی کند. وی گریزی هم به وضعیت پل حادثه خیز دانشگاه آزاد زد: از زحمات دانشگاه آزاد تشکر می کنم ولی این پل دانشگاه آزاد چیست؟ وجود این پل برای شهر زشت است، آقای دکتر خلیفه سلطانی این پل کی افتتاح می شود؟ آقای فرماندار همتی کنید تا این مشکل حل شود.

سیدجواد ابطحی در ادامه با اشاره به هفته تربیت بدنی و سالن های ورزشی آماده افتتاح گفت: از آقای کمالیان تشکر می کنم، انصافا تلاش زیادی کردند البته ما سالنی که آماده نیست را افتتاح نمی کنیم چرا که اگر افتتاح شد بعدا باید دنبال رفع نواقصش بدویم، بنده صلاح نمی بینم پروژه ناقص افتتاح شود اما اگر فرماندار به عنوان رییس اجرایی شهر صلاح می بینند ما مطیع هستیم.

نماینده به کمبود روشنایی هم اشاره کرد و گفت: قبلا اداره برق مدعی بود که بودجه ندارد ولی حالا که بخشی از یارانه ها به این اداره تعلق گرفته است.  ابطحی جابجایی تیرهای برق را خطرساز خواند و گفت: اداره برق باید مشکل تاریکی برخی از نقاط شهر -از پارک ها گرفته تا برخی معابر و حتی میدان امام تاریک - را حل کند، برق کشی خیابان جنت کوشک هم باید تسریع شود.

وی گریزی هم به اجرای حکم اعدام ها زد و گفت: از دادگستری و نیروی انتظامی تشکر می کنم، مدیریتشان خیلی خوب بود گرچه عده ای خواستد به این قضیه ناخن بزنند و مسائل را پیچیده کنند، البته عده ای به محل برگزاری مراسم اعدام انتقاد داشتند ولی در مجموع کار مدیریت شده بود و نشان داد می توان با همکاری و اتحاد کارهای اساسی انجام داد. ابطحی همچنین  سرعت عمل نیروی انتظامی و دادستان را در دستگیری های اخیر قابل تقدیر دانست.

سیدجواد ابطحی اشاره ای هم به اختصاص زمین به دانشگاه پیام نور کرد، موضوعی که گرچه در اولین جلسات شورای اداری سال جاری به عنوان موضوعی حل شده عنوان گردید ولی رضایی رییس سابق دانشگاه پیام نور تا آخرین روزهای مسوولیتش در اواخر شهریور ماه همچنان پیگیر آن بود، ابطحی گفت: در مورد ده هکتار زمین تعلق گرفته به دانشگاه پیام نور هم توافقاتی صورت گرفته و در حال تصویب است، مبلغ یک میلیارد و 500 یا 700 میلیون تومان اعتبار هم به ساخت و سازش تعلق گرفت  که ان شاءالله با آماده شدن زمین، آغاز می شود.

نماینده به موضوع جاده کمربندی هم پرداخت و خبر از حل این مشکل داد: در مورد جاده کمربندی هم نیابت قضایی گرفتند، هفته آینده می آیند و گوش شیطان ها کر، مشکل این جاده حل خواهد شد.

وی در خصوص مرکز درمان بستر درچه و تاخیر هشت ماهه برای افتتاح علی رغم تکمیل آن گفت:  من نمی فهمم مشکل مرکز درمان بستر درچه کجاست؟! بارها گفته ام که اگر مشکل من هستم بگویید تا من حذف شوم و این مرکز افتتاح شود، خانم دکتر مسعودی هم در این مورد مرتب حرص می خورد، این دعوای بین مسکن و شهرسازی با دانشگاه علوم پزشکی باید حل شود، هشت ماه پیش قرار بود این مرکز افتتاح شود، این وضعیت زشت است، باید هرچه سریع تر افتتاح شود تا مردم از آن استفاده کنند اگر این مرکز افتتاح نشود -علی رغم اینکه خوشم نمی آید- ولی من باید داد بزنم، چاره ای نیست.

وی در پایان با اشاره به وضعیت نابسامان آسفالت تیرانچی از  بسیج راه و سازندگی خواست که با توجه به فرارسیدن فصل بارش آسفالت های کنده شده این منطقه را ساماندهی کنند. ابطحی همچنین تاکید کرد: در مورد شهر اصغرآباد باید اقدامات جدی صورت بگیرد تا قبل از اینکه سال به پایان برسد شاهد تاسیس شهرداری و معرفی شهردار باشیم، استانداری هم باید در این زمینه همکاری کند.

امام جمعه: مردم ما این همه مشکل دارند

در ادامه جلسه، حجت الاسلام سالمی با انتقاد از بعضی بازرسی های ادارات گفت:  نیازی نیست بازرس سه روز قبل زنگ بزند بگوید من می آیم، این که دیگر بازرسی نیست تازه بعد هم بیاید هدایایی بگیرد و برود.

وی افزود: شما عموم مردم را در نظر بگیرید نه افراد خاص را، ما درشهر کسانی را داریم که وقتی 5 تومان به کرایه تاکسی اضافه می شود تنشان می لرزد، مردم ما این همه مشکل دارند.

فرماندار: پیگیر مصوبات ریاست جمهوری و استانداران باشید

در این جلسه احمد حقیقی فرماندار تذکراتش به ادارات را با بحث مصوبات ریاست جمهوری و استانداری شروع کرد، مصوباتی همچون احداث فرهنگ سرا، احداث خانه برای مددجویان بهزیستی و ... که علی رغم اینکه چندین سال از زمان تصویب آن می گذرد ولی هیچگونه اقدامی در مورد آن انجام نگرفته است، حقیقی گفت: پیگیری مصوبات ریاست جمهوری و استانداران فعلی و قبلی از جمله وظایف ادارات است که باید با جدیت پیگیری شود تا  به نتیجه برسد. وی ادامه داد: در مورد سهمیه اشتغال هم اقدامات خوبی شده ولی باید این موضوع نیازمند جدیت بیشتری است.

فرماندار در ادامه همچنين از يكي دو مسئول در شهرستان تشكر كرد؛ رئيس شبكه بهداشت و مديرعامل قبلي مسكن مهر. فرماندار گفت: از سرکار خانم دکتر مسعودی تشکر ویژه می کنم و از همه خواهش می کنم منافع شخصی شان را بر منافع جمعی ترجیح ندهند و از همه به ویژه رسانه ها می خواهم نسبت به روسای ادارات جنبه حمایتی داشته باشند، همین امسال از ایشان به عنوان پزشک نمونه استان تقدیر شد.

حقيقي با اشاره به مديريت كمالي در مسكن مهر گفت: آقاي كمالي از نيروهاي مؤمن و انقلابي است و در مدت مسئوليت خدمات زيادي انجام داد. وی در پایان از سرعت در پیگیری و اجرای عدالت توسط قوه قضاییه و نیروی انتظامی تشکر کرد.

حجت الاسلام اصغری: منکر معروف شده، معروف منکر

مسوول اداره امور مساجد نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: امروز می بینیم در جامعه ما امر به منکر و نهی از معروف نمی شود و حتی گاهی منکر معروف شده و معروف منکر! این به خاطر رها کردن امر به معروف و نهی از منکر است. وی با انتقاد از عدم انجام اقداماتی در راستای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر گفت: در مدت شش ماه گذشته بچه های ما با دست خالی کارهای بزرگی انجام داده اند و ما برنامه هایی برای آینده داریم که به همکاری ادارات نیازمندیم.

کمالیان: خمینی شهر باید پایتخت ورزش استان اصفهان بشود

علیرضا کمالیان رییس اداره تربیت بدنی نیز با اشاره به سند چشم انداز 5 ساله ورزش شهرستان گفت:  ما به راحتی می توانیم به پایتختی ورزش استان اصفهان برسیم و بر همین اساس در چشم انداز 5 ساله مان، خمینی شهر را پایتخت ورزشی استان می بینیم. وی افزود: در این شهرستان به صورت رسمی 12 هزار نفر در سه مقوله همگانی، قهرمانی و حرفه ای به ورزش مشغولند، آمار قهرمانان ما آمار قابل توجهی است که جای خوشحالی دارد. کمالیان مجموع فضاهای سرپوشیده 40 باشگاه خصوصی موجود در شهر را حدود 13 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: همه این باشگاه ها دارای مجوزند.

وی همچنین مجموع فضاهای روباز 12 باب فضای ورزشی موجود در شهر را 84 هزار مترمربع و مجموع مساحت 6 باب زمین چمن را 70 هزار متر مربع و سالن های سرپوشیده اختصاصی را 3700 مترمربع  اعلام کرد و از وجود 18 باب سالن چند منظوره ورزشی تکمیل شده و در حال تکمیل در شهرستان خبر داد. رییس اداره تربیت بدنی شهرستان با اشار ه به اینکه سرانه ورزشی شهرستان در برابر جمعیت بسیار کم است، تاکید کرد: ارتقای فضاهای سرپوشیده باید با جدیت پیگیری شود.

سرهنگ میرخانی: واقعه غدیر را به نمایش در می آوریم 

سرهنگ میرخانی فرمانده سپاه پاسداران به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: قصد داریم واقعه غدیر را در روز غدیر به نمایش در بیاوریم. وی افزود: ابتدای ورودی چشمه لادر برای این کار در نظر گرفته شده و برآورد مالی آن بین 40 تا 50 میلیون تومان است. میرخانی از کلیه ادارات خواست تا به اجرای این طرح کمک کنند.