شهر سرپرستها

ارسال در سایرعناوین

adam-sobate-modiriyat1

jadval-sarparastha

adam-sobate-modiriyat

 

«برخی از ادارات ما بعد از یکی دو سال هنوز در سرپرستی مانده اند. چرا باید این طور باشد؟! من از وقتی که آمده ام اداره ارشاد شهرستان سرپرست دارد چرا؟!

توی این شهر یک نفر نیست که بتواند مسؤولیت رسمی این شهرستان را بر عهده بگیرد؟! هنوز باید سرپرست داشته باشد؟ مشکل کار کجاست؟ بسوزد پدر این جناح بازی ها و خط و خط بازی ها.» این بخشی از اظهارات امام جمعه شهر است که در جلسه شورای اداری و در حضور دکتر اسماعیلی معاون سیاسی استاندار بیان کرد. وی ادامه داد: «بارها گفته ام؛ برخی اوقات احساس می کنم که یک مدیری را می آورند اینجا و روی سر مردم سوار بشود، بعد تجربه پیدا کند و می برند جای دیگر به عنوان مدیر توانمند! اینجا سومین شهر پر جمعیت استان است با این همه جمعیت دور از انصاف است که ما مدیر ضعیف بیاوریم و مدیری که اولین بار است کار می کند. ممکن است در اداره یک مشکلی پیش بیاید و او بعنوان رئیس نتواند حل کند. این شهرستان ما مدیران با تجربه و پخته می خواهد.»

 

براساس یک عرف اداری، هنگامی که مدیری را برای اداره و ارگانی در نظر می­گیرند اگر در مورد شایستگی و توان وی مطمئن باشند حکم وی را با سمت «رئیس» ابلاغ می­کنند، اما اگر در مورد توانایی وی تردید وجود داشته باشد و نیاز باشد آن فرد امتحان شود برای وی حکم «سرپرست» زده می­شود تا چند ماهی به صورت آزمایشی آن ارگان را اداره کند. در خمینی­شهر اما همانطور که امام جمعه شهر هم تاکید کرده مسئول اداراتی وجود دارند که سالهاست عنوان «سرپرست» دارند.

یکی از مسئولان شهرستان در زمینه علت طولانی شدن مدت سرپرستی این ادارات گفت: «مشکل اصلی، ادارات کل هستند. کسی که برای یک اداره ­ای در نظر گرفته می ­شود از دید مدیرکل مربوطه یا برای ریاست آن اداره مناسب است یا نیست. اگر مناسب است باید حکم ریاست برای او بزنند و اگر مناسب نیست جابجایش کنند. وضوی شک ­دار نباید گرفت. منطقی نیست که یک نفر را چندین سال به عنوان سرپرست یک اداره منصوب کنند.»

یکی دیگر از مسئولان گفت: «گرچه عنوان سرپرست، تنها در حقوق فرد اثر منفی می ­گذارد و اختیارات رئیس و سرپرست یکی است ولی همین موضوع باعث می­ شود که مسئول مربوطه دلگرمی لازم را نداشته باشد و از سوی دیگر دیگران در مورد اقتدار وی دچار تردید می­ شوند.»

نام برخي اداراتي كه هنوز با سرپرست اداره مي شوند را در جدول ببینید.