تبریک به خاطر بدترین اتفاق زندگی تان

ارسال در سایرعناوین

دوم آوریل روز جهانی اوتیسم است و من به عنوان مادر یک فرزند اوتیسم نمیتونم این روز را به همدردهام تبریک بگم چون میدونم بدترین اتفاق زندگی اکثر ما اختلال فرزندمان است.
ولی می€خواهم بهتون بگم فراموش نکنید که شما از بندگان برگزیده خدا هستید چون خدا شما را مورد سخت ترین آزمون الهی خودش که سلامتی فرزندتان است، قرار داده و فرشته تک بال خودش را به دستان توانای شما سپرده.

شما که منکر متفاوت بودن فرزندتون از بقیه بچه ها نیستید ولی با شجاعت دستش را می گیرید و او را به درون جامعه می برید و اگر چه به دلیل ناآگاهی بعضی ها، با شما به بدترین صورت ممکن رفتار می€شود، مورد بدترین قضاوت€ها قرار می گیرید و€ بدترین حرف ها را می€شنوید ولی دست فرزندتان را رها نمی کنید، خسته نباشید.

شما که حسرت یک مهمونی راحت، یک مسافرت بی دغدغه حتی یک ساعت خواب سالهاست روی دلتون مونده ولی دست از تلاش برای فرزند بی دفاعتون برنمی€دارد، خسته نباشید.
و€ می خواستم به شما تبریک بگم نه به خاطر روز جهانی اوتیسم بلکه به خاطر روح بزرگ و €استقامتتون که با تمام توان خود این اختلال را به هموطنان مهربان خود معرفی می کنید تا سال های آینده خانواده هایی که فرزندانشان اوتیسم می شوند مثل ما زجر نکشند و€ مجبور نباشند برای هر یک از رفتار های فرزندشون به بقیه توضیح بدهند.

و از شما حامیان فرشته های تک بال اوتیسم تشکر می کنم که صدای بی صدای فرزندان معصوم ما را شنیدید و€ درد و€ رنج اطرافیانشان را درک کردید و €دست یاری به سویشان دراز کردید و یاریگرشان شدید تا پدر و€ مادرشان بتوانند از این آزمون الهی سربلند بیرون آیند.
زهرا کشاورز مدیر انجمن خیریه حمایت از مددجویان اوتیسم (سرای پاکان خمینی شهر)
***
دوم آوریل برابر با سیزدهم فروردین روز جهانی اوتیسم (AUTISM) نامگذاری شده است. اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال روانیست که نشانه های آن از 3-2 سالگی در کودک مبتلا نمایان می شود. این کودکان از لحاظ جسمی کاملا سالمند ولی از لحاظ روانی مشکل دارند، درست حرف نمی زنند، نمی توانند ارتباط برقرار کنند و بسیاری از مهارت ها را نمی آموزند.