در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چه گذشت؟

ارسال در سایرعناوین

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 95 با محوریت ساماندهی مراسم عروسی، در محل فرمانداری تشکیل شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به مصوبات جلسه پیشین این شورا گفت: قرار بر این شد که به منظور پیشگیری از آسیب های فضای مجازی اقداماتی نظیر راه اندازی کانال هایی با محتوا که علاوه بر پاسخگویی به شبهات، خوراک های فرهنگی نیز تولید کند و همچنین شناسایی و رصد شبکه های فعال در شهرستان انجام بشود.


کار نشد ندارد
در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان دبیر این شورا گفت: از آنجا که گروه ها و کانال های بسیاری در شهرستان فعال است که شناسایی همه آنها ممکن نیست انجام چنین کاری دشوار است و ما هنوز راهکار لازم را پیدا نکرده ایم. موسوی با تاکید بر اینکه دستمان از انجام چنین کاری کوتاه است، گفت: مدیر یکی از کانال های فعال در شهر با حدود 5 هزار عضو را فراخوانی کرده و تذکرات لازم را در خصوص محتوایی که در اختیار مخاطب قرار می دهد به وی داده ایم.
آیت اله رحیمی در ادامه با تاکید بیشتر بر نظارت بر شبکه های اجتماعی فعال در شهرستان گفت: شناسایی شبکه های مجازی فعال در شهرستان باید با کمک اداره اطلاعات و پلیس فتا انجام بگیرد. وی با بیان اینکه کار نشد ندارد از رییس اداره ارشاد خواست تا در اسرع وقت جلسه ای پیرامون این موضوع تشکیل بدهد.


بی برنامگی، برخی مراسم عروسی را به انحراف می کشاند
ساماندهی مراسم عروسی با هدف پیشگیری از انحرافاتی که در برخی مراسم پیش می آید موضوع دیگری بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد. موسوی دراینباره گفت: باید گروه های هنری با برنامه هایی نظیر شعبده بازی، نمایش، موسیقی زنده و... پس از اخذ مجوز فعالیت از اداره ارشاد به مدیران تالارها معرفی شوند تا از انحرافاتی که بعضا بر اثر بی برنامگی در جشن های عروسی پیش می آید جلوگیری شود.


با کسانی که در کاروان های عروسی مرتکب تخلف می شوند برخورد می کنیم
در ادامه فرمانده نیروی انتظامی دراینباره با تاکید بر اینکه اجرای برنامه هایی مثل شرب خمر در تالارها تعطیلی را به همراه دارد، گفت: ماموران ما مرتب به 25 تالار مجوزدار شهرستان سرکشی می کنند و این اتفاقها در تالارها نمی افتد مگر اینکه افرادی خارج از فضای تالار اقدام به این عمل کنند.


سرهنگ جعفر نژاد افزود: در طول سال 200 شب داریم که معمولا مراسمی عروسی برگزار می شود و کاروان های عروسی که در خیابان ها راه می افتد مردم را در رنج و عذاب فرو می برد. وی با در دست داشتن نامه های شکایت مردم از این سر و صداها گفت: در این مدتی که در خمینی شهر فعالیت می کنم تدابیر تازه ای اندیشیده ایم که در کاهش این آزار و اذیت ها موثر بوده است. فرمانده نیروی انتظامی برداشتن شماره پلاک خودروهایی که در کاروان های عروسی اقدام به ایجاد سر و صدا در نیمه شب و ترقه زنی می کنند را از اولین گام ها برشمرد و گفت: صاحب خودرو فراخوانی شده و علاوه بر جریمه نقدی یک هفته خودروی وی توقیف می شود. گذشته از آن به جهت آسیب رساندن به تابلوهایی که شهرداری در معابر نصب می کند، شخص متخلف به شهرداری نیز معرفی می شود تا جریمه بپردازد و در نهایت نیز خودرویش با اجازه دادستان آزاد می شود.


کاهش تخلفات کاروان های عروسی در دستگرد
جعفرنژاد در ادامه با تاکید بر اینکه این اخبار باید به گوش مردم برسد، از کاهش تخلفات کاروان های عروسی در محله دستگرد خبر داد و افزود: بنده در مساجد شهرستان سخنرانی کرده و به اطلاع مردم می رسانم، اداره آموزش و پرورش نیز باید این خبر را ازطریق دانش آموزان به خانواده ها برساند، ائمه جماعات در مساجد بگویند و از ظرفیت شبکه های اجتماعی نیز استفاده شود.


سخنان فرماندار پایان بخش سومین و آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری بود. رضوانی با تاکید بر اینکه با برگزاری مراسم خشک موافق نیستیم اما خط قرمزها باید رعایت شود، گفت: ما با کسی شوخی نداریم مردم ما برای این انقلاب خون داده اند و حرمت ها باید حفظ شود.