مسولین برای ثبت جغرافیای گل شب بوی خمینی شهر اقدام کنند

ارسال در سایرعناوین


جشنواره گل شب بوبا حضورمعاون وزارت جهادکشاورزی ،استاندار، فرماندارومسولین شهر درچه برپاشد .به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در آیین گشایش این جشنواره که عصر روز شنبه  در محل نمایشگاه بین المللی گل سپاهان در شهر درچه برگزارشدپس از افتتاح برنامه به دست استاندار شهردار درچه اعلام کرد برای جشنواره برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده بود که به دلیل تقارن با دهه فاطمیه بیشتر آنها اجرا نمی شود معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین جشنواره تولید گل شب بو گفت: برای توسعه بخش گلخانه ای، تسهیلات 14 درصدی برای مناطق غیربرخوردار و 16 درصدی برای مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است.
محمد علی طهماسبی افزود: از مسئولین استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر می خواهم برای سال آینده برای ثبت جغرافیای گل شب بو خمینی شهر اقدام کنند. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در همین رابطه گفت: بیشترین تولیدکنندگان شب بو در خمینی€Œشهر فعالیت می کنند.
احمدرضا رئیس€Œزاده ضمن اشاره به سابقه 40 ساله فعالیت در تولید گل شب بودراستان اصفهان افزود: استان با تولید سالیانه ۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار گلدان گل شب€Œبو رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه خمینی€Œشهر بیشترین تولید کننده گل شبو را در سطح استان اصفهان دارد، بیان داشت: خمینی شهر با تولید ۱۰میلیون گلدان، اصفهان با تولید ۱۵۰ هزار گلدان، نجف€Œآباد با تولید ۱۵۰ هزار گلدان و فلاورجان با تولید ۲۰ هزار گلدان به ترتیب بیشترین تولیدکنندگان این نوع گل در استان هستند.

گفتنی است همزمان با این جشنواره   پایانه عرضه و فروش گل سپاهان در مساحت24 هزار مترکه در سه مرحله با هدف عرضه، فروش و صادرات انواع گل و گیاه در شهرستان خمینی€Œشهر و استان اصفهان با اشتغالزایی مستقیم 200 نفر ساخته شده است،به دست معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد