آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن برگزار شد

ارسال در سایرعناوین


همزمان با سراسر کشور و با هدف برگزاری آزمون پایانی طرح تربیت حافظان، بزرگترین رویداد حفظ قرآن در 11 رشته حفظ ترتیبی و موضوعی صبح پنجشنبه 13/12/1394 در حوزه های امتحانی تعیین شده برگزار شد.
در حاشیه این مراسم کارشناس امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در ابتدای امسال سهمیه خمینی شهر برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن 1700نفر تعیین گردید و پس از ثبت نام کلاسها از تابستان آغاز گردید. در این مدت ریزش داشتیم. آزمون شفاهی این طرح نیز اخیراً برگزار شد و امروز نزدیک به 1000 نفر در آزمون سراسری کتبی شرکت کردند.
احسان سیفی ادامه داد: آزمون شفاهی 100 امتیاز و آزمون کتبی نیز 100 امتیاز دارد. نمرات آزمون شفاهی و برگه های آزمون کتبی به مرکز استان ارسال می گردد و آنجا پس از تصحیح اوراق معدل نمره را اعلام می نمایند که معمولاً بعد از ایام نوروز می شود. اگر کسی بتواند نهایتاً حداقل 70 امتیاز کسب کند، گواهینامه معتبر از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت می نماید.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر افرادی که امروز در آزمون کتبی شرکت کرده اند، اخیراً آزمون شفاهی داده اند ولی کسانی که به هر دلیل نتوانسته اند در آزمون شفاهی شرکت کنند یا در کلاسها حضور نداشتند، بلافاصله در همان محل آزمون از ایشان آزمون شفاهی به عمل می آید.
لازم به ذکرست که از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزمون کتبی دوره چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در 11 رشته حفظ ترتیبی و موضوعی ساعت 9 صبح پنجشنبه 13/12/1394 در حوزه های تعیین شده این آزمون یعنی در مصلای خمینی شهر، زندان خمینی شهر، مدرسه اسلامی درچه، دارالقرآن کوشک و خانه قرآن اصغرآباد برگزار شد.