کاهش رشد سمن ها در خمینی شهر علی رغم رشد 5 برابری آن در سطح ملی

ارسال در سایرعناوین

در حالی که سیاست دولت روحانی حفظ و افزایش سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی حمایتی دولت است و معصومه ابتکار در گفتگو با خبرگزاری فارس از رشد 5 برابری سازمان های مردم نهاد در سطح ملی خبر می دهد، نماینده سازمان های مردم نهاد خمینی شهر در فرمانداری از کاهش سمن ها در شهرستان نسبت به قبل پرده برمی دارد. سید امیر صهری که پیش از این به مدت 6 سال به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون نظارت فرمانداری با این موضوع درگیر بوده، می گوید: در حال حاضر حدود 64 سمن در خمینی شهر داریم که تعدادی از آنها غیر فعال هستند و تلاش ما این است که با بررسی علل این رکود، سمن های مذکور را احیا نماییم. وی که از دی ماه 93 این مسوولیت را پذیرفته، در رابطه با علل این رکود در شهرستان می گوید: اولین درخواست بنده این بود که اتاقی در فرمانداری به سازمان های مردم نهاد اختصاص بدهند تا هم امکان بررسی دقیق پرونده ها فراهم گردد و هم مسوولان و اعضای سمن ها بتوانند حداقل هفته ای یک روز به نماینده خود در فرمانداری مراجعه و مشکلات خود را طرح کرده و با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود موجبات پیشرفت کار را فراهم آورند اما متاسفانه هنوز این اولین خواسته ما عملی نشده و پر واضح است که در فضایی با این کمبودها با کاهش سمن ها مواجه باشیم.

نماینده سازمان های مردم نهاد در ادامه بر ایجاد یک جایگاه حقوقی و رسمی برای سمن ها تاکید کرد و افزود: تنها در این صورت است که می توان با نظارت و بازرسی صحیح و به موقع و تایید و رد به جای درخواست ها به رشد سمن ها و فعالیت مثبت و موثرشان در شهرستان امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، جای بسی تامل است که خمینی شهر که خصوصا در سال های اخیر به خوبی نشان داده در امور خیریه ای حرف های بسیاری برای گفتن دارد و حتی به گفته برخی، خیران خمینی شهری در استان حرف اول را می زنند، رشد سمن هایش منفی باشد.Â