اخبار کوتاه / 52

ارسال در سایرعناوین

kootah- جلسه مشاوره با موضوع «بیماریهای روز»

- دیدار از آسایشگاه جانبازان

- برگزاري هفتمین دوره سلسله مباحث تخصصی «مهدویت»

- و ...

 

دیدار از آسایشگاه جانبازان

پرسنل رسمی و سرباز وظیفه سپاه ناحیه خمینی شهر با شاخه های گل به دیدار جانبازان آسایشگاه امام حسین (ع) شهرستان رفتند. حجت الاسلام کرمانی نماینده ولی فقیه در این مراسم ضمن تبیین شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) گفت: ما موظفیم نسبت به جانبازان و ایثارگران در جامعه آن طور که شایسته است ادای دین نموده و قدردان ایشان باشیم.

برگزاري هفتمین دوره سلسله مباحث تخصصی «مهدویت»

سید حسام ابطحی - مسؤول کانون فرهنگی قرآنی صادق آل محمد(ع) خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین بیان داشت: این کانون در کارنامه خود موفق شده تا بحال شش دوره متوالی مباحث «مهدویت» را با حضور اساتید حوزه های اصفهان برگزار کند. با توجه به فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت ولیعصر(عج) و ایام فرخنده مهدویت،  امسال برای هفتمین دوره متوالی در ایام نیمه شعبان این سلسله مباحث برای اولین بار توسط اساتید «مرکز تخصصی مهدویت قم» ارائه شد. «احسان جعفری پور» ادامه داد: در این سلسله مباحث تخصصی که هم برای برادران هم برای خواهران برگزار شد، موضوعات خانواده مهدوی، مهدویت چرا و چگونه، مدعیان مهدویت، نقد فیلمهای آخرالزمان، شبهات مهدویت، شرایط و علائم ظهور، امام مهدی در روایات اهل سنت، وظایف منتظران، آسیب شناسی مهدویت، تاریخ عصر غیبت و رجعت توسط اساتیدی ازجمله حجج اسلام صدوقی، فوادیان، فلاحتی، شهبازی، کریم زاده، یوسفیان، نائینی، کفیل، جعفری، نصوری و سلیمانیان ارائه گرديد. وی افزود: این کلاسها که یازده روز به طول می انجامد، از روز نیمه شعبان برابر با 26 تیرماه تا 5 مردادماه هر روز عصر ساعت 6 برپا شد.

جلسه مشاوره با موضوع «بیماریهای روز»

از طرف واحد بهداری پایگاه بسیج شهید منتظری روز پنج شنبه مورخ 23/4/1390 بعد از نماز مغرب و عشا جلسه مشاوره با موضوع «بیماریهای روز» با حضور دکتر زمانی در مسجد جامع گارسله برگزار شد. در این جلسه عمومی دکتر زمانی نکاتی درمورد قند خون به نمازگزاران گوشزد کرد و تصریح کرد: قند خون باید هنگام ناشتا زیر 100 باشد و بالاتر از آن نشانه بیماری دیابت است. وی افزود: تشنگی زیاد، ادرار زیاد، کاهش وزن در نوع اول، تأخیر در بهبودی زخم، خشکی دهان و مشکلات بینایی از علائم بیماری دیابت یا همان قند است. دکتر زمانی بیان داشت: افرادی مانند افراد دارای چاقی، فشار خون و یا خانمهایی که دوبار سابقه سقط جنین یا مرده زایی داشته اند، بیشتر در معرض این بیماری می باشند.

این جلسه مشاوره با استقبال خوبی مواجه شد و انتظار می رود دیگر مراکز فرهنگی نیز اقدام به تشکیل چنین جلسات عمومی و کاربردی نمایند.

اعزام كاروان تسكين آلام بشري هلال احمر خميني شهر به مناطق محروم 

رئيس جمعيت هلال احمر خميني شهر گفت: كاروان تسکين آلام به روستاي محروم منطقه فريدن و پشت كوه فريدون شهر اعزام شد. دكتر اردشير محقق در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: 114 اكيپ استان از شهرهاي خميني شهر، شهرضا، مباركه ‌و شهر اصفهان به صورت مشاركتي به مناطق محروم اعزام شدند. وي درادامه گفت: جمعيت هلال احمر خميني شهر در اين طرح استاني اقدام به تامين كمك هاي غيرنقدي و دارويي به ارزش 60 ميليون ريال نمود. دكتر محقق افزود: همزمان با اين كاروان يك تيم پزشكي كامل شامل تعدادي متخصصين پزشك عمومي، ماما،‌زنان و زايمان جهت امور پزشكي و تعدادي روحاني جهت امور فرهنگي و مذهبي به صورت مشاركتي از چند شهرستان به اين مناطق اعزام شدند.

مسابقه خطابه خوانی های تفسیری برگزار مي شود

مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) خمینی شهر شعبه مرکزی عروه الوثقی با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان توانمند و علاقمند برای سخنرانی و خطابه خوانی تفسیری قرآن کریم مسابقه «خطابه خوانی های تفسیری» را برپا می کند. مسابقه خطابه خوانی های تفسیری از سری مسابقات قرآنی احسن الحدیث است که در تابستان 1390 ویژه گروه سنی 5 تا 15 ساله اعم از دختر و پسر برگزار می شود و منبع این مسابقه تفسیر 14 سوره پایانی قرآن کریم از تفاسیر صوتی مفسر قرآن کریم استاد دکتر محمدعلی انصاری است. در ضمن یک دوره کلاس آموزش خطابه خوانی از روز هشتم مرداد ماه به مدت یک ماه ویژه شرکت کنندگان در این مسابقه برگزار می شود و روز یکشنبه 6/6/1390 مسابقه برگزار می گردد. ضمناً به تمامی شرکت کنندگان این مسابقه هدایایی و به برندگان جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد.

علاقمندان می توانند حداکثر تا هفتم مرداد ماه سال جاری جهت ثبت نام و دریافت سی دی صوتی تفاسیر به مؤسسه جامعه القرآن الکریم و اهل البیت(ع) واحد خردسالان شعبه عروه الوثقی واقع در خمینی شهر، چهارراه امام حسین(ع)، بلوار شهید منتظری، کوچه شماره 47 (شهید احمدی)، جنب مدرسه راهنمایی 12 فروردین مراجعه یا با شماره 3622910 یا 3613944 تماس حاصل نمایند.

برگزاري طرح «بینش مطهر» در مسجدالزهرا منظريه

مسؤول کارگروه بینش مطهر کانون فرهنگی قرآنی الزهرا(س) شهرک منظریه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلایگفت: به منظور پر کردن اوقات فراغت جوانان و افزایش بینش و بصیرت جوانان، این کانون امسال طرح «بینش مطهر» را برگزار می کند. این طرح هم برای برادران هم برای خواهران اجرا می شود.

«حجت سبحانی» افزود: سیر این طرح سیر موضوعی است یعنی 40 موضوع از استاد مطهری انتخاب کردیم و در چهار ترم دسته بندی کردیم. وي ادامه داد: شرکت در این طرح هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری انجام می شود. وی درمورد شهریه شرکت در این طرح توضیح داد: این کانون درآمدزا نبوده و این طرح نیز هزینه زیادی می طلبد ولی ما کتابهای لازم در این طرح را به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهیم و درواقع این طرح کاملاً رایگان می باشد.

طرح معرفت افزايي ويژه دانشجويان خميني شهري

مدیرعامل خانه قرآن منظریه گفت: با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت تابستانه و با هدف افزایش بصیرت و آگاهی جوانان این مرکز اقدام به برگزاری سلسله مباحث تخصصی با عنوان «بهشت حضور» ویژه دانشجویان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی کریمی ادامه داد: در این سلسله مباحث تخصصی موضوعاتی ازجمله ازدواج، روابط دختر و پسر، جنگ نرم، ولایت فقیه، مهدویت، چشمه سار معرفت (آماده شدن جهت ورود به ماه مبارک رمضان) توسط اساتید حوزه و دانشگاه مانند حجت الاسلام و المسلمین صغیرا، حجت الاسلام و المسلمین مکارم، دکتر جعفری و استاد خادمی مطرح می شود.

دانشجویان علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مسجد الرسول(ص) در خمینی شهر، شهرک منظریه، روبروی بازارچه مراجعه یا با شماره تلفن 3666721 تماس بگیرند.