خمینی شهر در رسانه ها

ارسال در سایرعناوین

resaneنمایشگاه آثار دانش آموزان استثنایی در خمینی شهر بر پا شد

مسابقات رالی· خانوادگی جانبازان در خمینی شهر خاتمه یافت

 

همایش ملی فرهنگی سرزمین من در خمینی شهر برگزار شد

 

نمایشگاه آثار دانش آموزان استثنایی در خمینی شهر بر پا شد

ايرنا: به همت مدیریت و مربیان هنرستان دخترانه استثنایی توفیق خمینی شهر نمایشگاه آثار دانش آموزان بر پا شد. مدیر هنرستان  توفیق خمینی شهر به خبرنگار ما گفت: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی، خیاطی و گلدوزی دانش آموزان کم توان ذهنی دختر در معرض دید عموم مسئولین و مردم قرار گرفت. زهرا مقیمی افزود: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برپاست انواع آثار شامل راسته دوزی، دوختهای تزیینی، سرمه دوزی، پخت غذاهای سنتی و صنایع  چوبی دانش آموزان دایر شده است.

وی در خصوص هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: به علت عدم آگاهی  مسئولین و عدم شناخت والدین از توانایی های دانش آموزان کم توان برگزاری این گونه نمایشگاه ها باعث خواهد شد تا همگان به  قدرت و توانایی این دانش آموزان پی ببرند. وی خاطرنشان کرد: در این هنرستان که عنوان اولین مرکز در نوع خود در شهرستان است 61 نفر دانش آموز زیر نظر  17 نفر مربی آموزش می بینند.

مدیریت مدرسه ی توفیق از مسئولین  استان و شهرستان و خیرین درخواست کرد ضمن  بازدید از این نمایشگاه به حل مشکلات و کمبودهای آموزشی، کمبود فضای این  هنرستان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: توانایی و استعداد این گونه دانش آموزان در یادگیری آثار عملی و صنایع دستی در نوع خود کم نظیر و  قابل عرضه به بازار تولید و توزیع اینگونه آثار می باشد.

گفتنی است در این نمایشگاه  انواع سرویس های حوله دوزی، لباس زنانه، بچه گانه، دخترانه، تابلوهای صنایع دستی، انواع رومیزی، سرویس آشپزخانه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

 

مسابقات رالی  خانوادگی جانبازان در خمینی شهر خاتمه یافت

ايرنا: ششمین دوره مسابقات  ماشین سواری رالی خانوادگی جانبازان و ایثارگران استان با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان خاتمه یافت. رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمینی شهر گفت: در این دوره 130 خانواده ی جانباز و ایثارگر با خودروهای شخصی خود شرکت نموده بودند. سید علی مجیری افزود: شرکت کنندگان  طی دو روز  مسابقه ی خود را  از شهر اصفهان آغاز و پس از طی  مسیر شهر های دولت آباد، شاهین شهر، میمه، گلپایگان، خوانسار، داران، چادگان، تیران و کرون، نجف آباد و نهایتا در خمینی شهر مسابقه خود را خاتمه دادند. گفتنی است شرکت کنندگان در شهرستان مورد استقبال مسئولین و مردم آن شهرستان قرار گرفته بودند.


همایش ملی فرهنگی سرزمین من در خمینی شهر برگزار شد

ايرنا: به مناسبت سالروز تجلیل از مقام فردوسی اولین همایش ملی فرهنگی سرزمین من در شهرستان خمینی شهر برگزار شد. مسؤول برگزاری این همایش در اين باره گفت: در این همایش بیش از 150 اثر ادبی از دانش آموزان و 21 اثر فرهنگی از فرهنگیان به دبیرخانه همایش وارد شد. زهرا اکبریان افزود: در این همایش آثار، ادبی، اشعار، متون ادبی فرهنگیان و دانش آموزان دختر مقاطع راهنمایی و متوسطه شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت. وی افزود: از میان  آثار دانش آموزی 9 اثر از مقاطع راهنمایی ومتوسطه 10 اثر در بخش شعر ومتن ادبی از بخش فرهنگیان به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. لازم به ذکر است این همایش به همت مدیریت، پرسنل و انجمن اولیاء و مربیان مدرسه مهرآیین برگزار و در انتها به نفرات برگزیده با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد.