500 میلیون تومان برای ساخت مسجد مسکن مهر تخصیص یافت

ارسال در سایرعناوین

در بازدید قائم مقام وزير راه و شهرسازی از طرح مسكن مهر خمینی شهر، 5 ميليارد ريال جهت ساخت مسجد در این مجموعه اختصاص یافت. به گزارش فرصت آنلاین روابط عمومي اداره كل راه شهرسازی استان اصفهان با انتشار این خبر اعلام کرد: احمد اصغری مهر آبادی با حضور در شهرستان خمينی شهر بر تكميل و تحويل واحدها تا پايان مهرماه تاكيد كرد. براساس این گزارش، خدمات روبنايی در مجموعه های مسكن همانند مسجد، مدرسه، كلانتری، ورزشگاه و... از جمله خدماتی است كه بايد از طريق مشاركت با دستگاه های اجرايی مرتبط احداث گردد. در مجموعه مسكن مهر خميني شهر احداث مسجد و مدرسه به علت نبود اعتبارات كافی و عدم پيگيری توسط دستگاه های مرتبط تاكنون تكميل نشده است. این گزارش خاطر نشان می کند:
در نشست شورای مسكن شهرستان خمينی شهر كه با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزير راه وشهرسازی در طرح مسكن مهر، سيد محمدجواد ابطحی نماينده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت اله غلامی مديركل راه وشهرسازی استان و تنی چند از مسئولين محلی برگزار شد، ساخت مسجد مسكن مهر به راه وشهرسازی استان جهت احداث و تكميل واگذار شد.
مهرآبادی در این مورد گفت: جهت احداث مسجد به متراژ 600 متر، مبلغ 5 ميليارد ريال در نظر گرفته شده كه با توجه به عدم پيگيری های لازم توسط دستگاه های مربوطه جهت احداث اين مسجد، اداره كل راه و شهرسازی ساخت مسجد را متقبل شد.
وی در خصوص احداث مدرسه در مجموعه مسكن مهر خمينی شهر نيز اظهار داشت: در سطح كشور تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش انجام شده كه تا اسكلت و سقف توسط راه و شهرسازی و تكميل آن با همت سازمان نوسازی مدارس انجام شود كه در حال حاضر 50 درصد هزينه ها توسط راه و شهرسازي پرداخت می گردد.


قائم مقام وزير در طرح مسكن مهر با اشاره به دستور رييس جمهور گفت: طبق دستور رياست جمهوری بايد كليه واحدهای مسكن مهر تا پايان امسال و با امكانات كامل تحويل متقاضيان گردد كه در اين راستا تمامی واحدهای مسكن مهر استان اصفهان تا پايان مهرماه سالجاری به غير از واحدهای نيمه تمام فولادشهر تكميل و تحويل خواهد شد.


مهرآبادی بيشترين مشكلات واحدهای مسكن مهر را ماليات و بيمه عنوان كرد و گفت: طبق مصوبه دولت ماليات برای هر واحد 300 هزار تومان و بيمه برای هر متر مربع 5 هزار و 200 تومان است كه در سراسر كشور لازم الاجراست.


حجت اله غلامی مديركل راه وشهرسازی استان نيز در ادامه بيان داشت: مصوبات شورای مسكن استان براي همه دستگاه های اجرايی فصل الخطاب است و همه دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند.


وي افزود: همه دستگاه ها از جمله دارايي، بيمه و شهرداري ها لازم است طبق مصوبات شوراي مسكن استان نسبت به دريافت ماليات و بيمه اقدام نمايند و در همين راستا نيز تمامي شهرداري ها بايد طبق اعداد مشخص و تصويب شده نسبت به صدور پايان كار اقدام نمايند.