آ مثل آتشنشان، میم مثل معدنچی

ارسال در سایرعناوین

جشن الفبای کلاس اول 2 در دبستان دخترانه شهید چمران محله جوی آباد امسال نیز با حال و هوایی متفاوت برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، معلم این کلاس با پرداختن به دو حادثه بزرگ و عبرت آموزی که در چند ماهه اخیر در کشور به وقوع پیوست یعنی آتش سوزی در ساختمان پلاسکو و انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت و زنده کردن یاد قربانیان این حوادث، سعی کرد به دانش آموزانش علاوه بر الفبای فارسی الفبای انسانیت نیز بیاموزد. الهه میرعنایت با دعوت از یک آتشنشان به این جشن کوچک یاد و خاطره آتشنشان های فداکاری که برای نجات جان دیگران از جان خود گذشتند را تا همیشه در قلب بچه ها زنده نگه داشت.

م مثل معدن چی شعار دیگری بود که بچه ها با تکرار آن تلاش های شبانه روزی کارگران معدن را ارج نهادند و در غم معدنچیانی که در اعماق زمین مدفون شدند، در سوگ فرورفتند.

گفتنی است این معلم، سال گذشته نیز جشن الفبای دانش آموزانش را با یاد و خاطره یکی از شهدای مدافع حرم محله جوی آباد عجین کرد و تاج قهرمانی را بر سر فاطمه کاظمی فرزند این شهید گذاشت.

photo 2017 05 23 09 38 05

متن لوح یادبود جشن الفبای سال 1396

به نام خدای دانا
جشن الفبای آ مثل آتش نشان م مثل معدنچی
خُدایا از تو سپاس گُزاریم که امسال ما را یاری کردی تا خواندن و نوشتن را بیاموزیم و 32 دوست زیبای الفبا داشته باشیم. ما امسال در کلاس اوّل دو 32 دانش آموز بودیم و 32 حَرف الفبا هم یاد گرفتیم. الفبای زیبایی که هر کدام از آنها ما را به یاد انسان های شریف و زحمت کشی می اندازد که از آن ها خاطره داریم.
آ مثلِ آتش نشان که خاطره ی آتش نشان های فداکار را به یادمان می آورد که چگونه از جان خود گذشتند تا مردم زنده بمانند. م مثل معدنچی، معدن چیانِ زحمت کش و مظلومی که با نَهایتِ رنج و سختی کار کردند و در اثر حادثه ای تلخ در معدن جانشان را از دست دادند و مانند سنگ های قیمتی و با ارزش در دل معدن جا گرفتند و جشن الفبای ما به نام آنها جشن الفبای آ مثل آتش نشان، م مثل معدنچی نام گرفت.
پ مثلِ پرستار که برای یاری رساندن به بیماران بی قرار است و سر از پا نمی شناسد.

ک مثل کارگر که همیشه باید قدردان او باشیم.

ر مثل رفتگر که تمیزی محلّه و شهرمان را مدیون آن ها هستیم و باید به دستانِ آن ها بوسه بزنیم.

د مثل دانش آموز که برای یادگیریِ بهتر تلاش می کند.

م مثل معلّم که چون شمعی می سوزد تا انسان هایی خوب تربیت کند.

و حرف های الفبای دیگری که پ مثل پلیس، پزشک

چ مثل چوپان ک مثل کشاورز د مثل دامدار ق مثل قالیباف ن مثل نجّار، نقّاش
ع مثل عکّاس خ مثل خیّاط س مثل سفالگر ش مثل شهردار اِ مثل اِمدادگر
ر مثل روزنامه نگار ب مثل بنّا و ... را می سازد.

خدایا ما این دوستان اَلفبایی خود را دوست داریم و باز هم تو را برای با سواد شدن خودمان شکر می کنیم و از پدر و مادر عزیزمان که در این راه همراه ما بودند تشکّر می کنیم و امیدواریم سالم و سلامت باشند.

دانش آموزان کلاس اول 2 دبستان شهید چمران جوی آباد( شهرستان خمینی شهر) اردیبهشت 1396
الهه میرعنایت معلم کلاس اول

alefba96