خميني شهر با كمبود شديد فضاي آموزشي و فرهنگي و ورزشي روبروست

ارسال در خبر یک

مدير آموزش و پرورش  شهرستان در ابتدائي مراسم افتتاح كانون امام خميي شهرك منظريه با اشاره به اينكه  در شهرستان  45هزار دانش در 248 اموزشگاه و مدرسه مشغول به تحصيل مي باشد گفت:  خميني شهر به عنوان يكي از متراكترين شهرهاي كشور  است كه همين مسئله باعث بروز مشكلات متعددي براي آموزش و پرورش شهر ستان خميني شهر شده است.
سعيد شجاعي افزود:در سال تحصيلي جديد سه باب مدرسه  و پنج باب مدرسه مقاوم ساز ي شده و كانون فرهنگي تربيتي امام خميني  افتتاح شده است.
وي با اشاره به كمبود و مشكلات بخش آموزشي شهرستان خميني شهر گفت: در شهرك منظريه با جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر فقط 5 مدرسه وجود دارد ما با مشكل جدي در كمبود فضاي آموزشي روبرو هستيم.
در خميني شهر فقط يك كانون آموزش و تربيتي وجود دارد كه به لحاظ  كمبود فضا لازم  اين مركز در دونوبت  فقط در اختيار دانش آموزان دختر قرار گرفته و نياز مراكز جديد ديگر به خوبي احساس مي شود.
سعيد شجاعي افزود: به دليل احساس نياز به مراكز ديگر ، مدارس فرسوده و قديمي وتخريبي در اختيار پژوهش سرا دانش اموزي و مركز تحقيقات گرفته است،در حال حاضر 42 باب مدرسه تخريبي و فرسوده در سطح شهرستان وجود دارد در همين بخش 8باب مدرسه متروكه و غيرفعال تعطيل شده است.
وي افزود:در شهرستان خميني شهر هيچ فضا و مكان تخصصي تحقيقاتي و پژوهش سرا و مركز تحقيقات و دانش آموزي و يا تالار فرهنگيان براي همايشها و جلسات مديران كه جواب گوي جمعيت فرهنگيان شهرستان باشدوجود ندارد.
وي درادامه با اشاره به اينكه اين كمبودها باعث نشده تا از تعهد و اجراي وظيفه فرهنگيان و مسولين مربوطه كاسته شود از معاون و مسولين نوسازي و آموزش و پرورش استان تقاضاي نگاه ويژه به حل مشكلات آموزش و پرورش را نمود.
اجازه ندهيد فضاي نااميدي برمدارس حاكم شود
مديركل آموزش و پرورش استان گفت:درخواست ما فرهنگيان اين  است كه ما درحال گذر از مشكلات و سختيها هستيم  آنچه كه ما بايد به آن توجه كنيم است اجازه ندهيم فضاي نا اميدي و ياس در مدارس ما حاكم شود.
محمد رضا عامليان در مراسم افتتاح كانون امام خميني اظهار كرد: امروز آموزش ووپرورش استان با مشكلات خاص مالي روبرست ماههاست به فرهنگيان استان سرانه اي تعلق نگرفته است.
وي با اشاره به اينكه رمز پيروزي ما اميد واري است افزود:آنچه كه فرهنگيان بايدبه آن توجه بايد داشته باشند زنده نگه داشتن  فضاي اميد در بين دانش آموزان است اجازه ندهيم دفاتر مدارس به تريبون ياس وناميدي تبديل شود.
وي تصريح كرد:بعضي از مشكلات و مسائل به عنوان نعمت براي ما محسوب مي شود و بعضي از تنگانها باعث رشد ما خواهد شد.
عامليان با اشاره به اينكه در اجراي سند تحول بنيادين و طرح شش ، سه ، سه  تابستان بسيار پركاري را آموزش پرورش استان و كشور  پشت سر گذاشت گفت:استان اصفهان در بخش اجراي سند تحول بنيادين از ويژگي خاصي برخودار بود همه مديران و فرهنگيان استان در اين موفقيت تلاش كردند.
وي افزود: از نظر وزارت آموزش و پرورش كشور استان موفقيت طرح شش، سه ، سه بسيار اهميت داشت موفقيت اين طرح در استان اصفهان مشخص كنند موفقيت اجراي طرح شش ، سه ، سه در كشور مي باشد.
مديركل آموزش استان در ادامه گفت:در ارزيابي وزارت آموزش و پرورش، استان اصفهان رتبه ممتاز و موفق در  اجراي طرح شش، سه، سه را بدست آورد.
عامليان افزود:امسال در اجراي سند تحول بنيادين استان بيش از دو هزار دويست كلاس به مجموع كلاس هاي استان اصفهان اضافه شد كه علاوه برساخت و بازسازي و آماده سازي اين تعداد، تجهيز اين تعداد كلاس هزينه در شرايط سخت امروز كار بسيار سخت و دشواري بود همزمان ما موضوع يك نوبته شده مدارس را پيگيري نموديم، طي دوسال گذشته چهل هشت درصداز مدارس دونوبته در استان  به چها ر و نيم درصد كاهش يافته است.
وي باشاره به اينكه خميني شهر يكي از شهرستانها پرتراكم جمعبيتي دانش اموزي استان درشهرستان خميني شهر مي باشد كه مشكلات متعددي داردگفت: آموزش و پرورش استان با امضا با سازمان اوقاف ، تربيت بدني از  طرح هاي موازي جلوگيري كرده است در صرفه جوئي وريخت پاش اضافي بيت المال جلوگيري كرده ايم.
مدير كل اموزش و پرورش استان گفت: خميني شهر پايگاه شور حسيني در كشور است بايد از فضايل معنوي محرم و صفر استفاده كامل برده شود.
به لحاظ ورزشي خميني شهر پائين ترين سرانه ورزشي دانش آموزي استان را دارد
در ادامه مديركل نوسازي مدارس استان با اشاره به اينكه نسبت به حل مشكلات آموزش و پرورش خميني شهر علاقه و نگاه ويژه اي داردگفت:در سطح استان  از مجموع چهار هزار ويكصد كلاس تخريبي تعداد يكصد بيست كلاس در شهرستان خميني شهر وجود دارد،و تاكنون بيش از60 درصد از اعتبارات تخريب وبازسازي نوسازي كشور  در استان را جذب شده است.
مهندس سجاد با شاره به اينكه در كل استان شصت و يك درصد از مجموع كلاسهاي تخريبي يا بازساي شده يا در حال بازسازي مي باشدگفت:در شهرستان خميني شهر از مجموع 119 كلاس، 43كلاس بازسازي و نو سازي شده است كه اين تعداد 36 درصد كلاس مخروبه و مورد نياز به بازسازي شهرستان را تشكيل مي دهد. .
وي باشاره به اينكه  بازسازي بزرگترين مدرسه استان به نام مدرسه راهنمائي عماد با  كلاس24 در خميني شهر در حال اجراست  گفت:در سابقه فعاليت طرح مدارس در استان سابقه  با حجم مدرسه عماد خميني شهربه اين مقدار حجم فعاليت در يك طرح وجود ندارد.
وي افزود:به دليل تراكم جمعيتي دانش آموز در خميني شهر برنامه ريزي شده است،با بهره برداري 30 كلاس جديد كه تاكنون 80 درصد پيشرفت فيزيكي  رشد داشته است در خميني شهر و شهر درچه ميزان نيازشهرستان با ميانگين استان مطابقت خواهد كرد .
مديركل نوسازي استان گفت:ما در خميني شهر به تعهدات گذشته خود عمل نموده ايم يا در حال پرداخت  و اجراي آن هستيم، علاوه بر اين تعداد كلاس جديد دومدرسه جديد  24 كلاسه در شهرك منظريه را برنامه و در حال اجراست كه به دليل مشكلاي فعلا متوقف شده ودر آينده نزيك مجددا شروع خواهيم نمود .
وي افزود:جاي خوشحالي است تعداد مدارس تخريبي  شهرستان از ميانگين مدارس تخريبي استان پائين تر مي باشد و ميزان مدارس مستحكم خميني شهر از ميانگين مدارس مستحكم استان بالا تر مي باشد و ميانگين مدارس مورد نياز خميني  شهر به مقاوم سازي  با ميانگين استان برابري مي كند .
وي در ادامه گفت:شهرستان خميني شهر از نظر سرانه عرصه براي دانش آموزان كمترين شاخص استان را برخوردار است وكوچكترين مدارس استان متعلق به خميني شهر مي باشد يكي از مشكلات ما ابعاد كوچك و  دسترسي نا مناسب  و فضاي نا مطلوب از  نظر فضاي باز ورزشي  واستراحت دانش آموزان مي باشد كه در مناطق مركزي و فرسوده وجود دارد.
وي افزود:به لحاظ ورزشي خميني شهر پائين ترين سرانه ورزشي دانش آموزي استان را دارد
سازمان نو سازي استان به عنوان متولي تامين فضاي آموزشي محسوب مي شود، سعي ما اين است با بيان صادقانه مشكلات  به مردم و خيرين و مسولين باعث جلب نظر  وكمك خيرين شويم، زيرا مقدارشاخص در شهرستان متغير مي باشد و از ميزان يكساني از نظر تعداد دانش آموز در هر كلاس برخوردار نيستيم تراكم جمعيت در كلا سهاي مدارس خميني شهر بالاست.
ما نياز داريم با همكاري و يك وحدت رويه و درك مشترك مشكلات كمبود آموزشي  شهرستان خميني شهر را حل كنيم.
امسال بيش يك هزار  ويكصد كلاس جديد تحويل آموزش و پرورش استان شد  كه اين تعداد بالا ترين رقم در سه دهه گذشته مي باشد  تلاش زياديدر اين رابطه كرديم تاكنون با وجود مشكلات مالي با فضاي همدلي  مشكلات را پشت سر گذاشتيم  از افتخارات ما اين است كه با توجه به مشكلات و كمبودها هيچ فضاي فرهنگي تبديل به فضاي آموزشي نشد.
با وجود كمبود شديد فضا  و تراكم جمعيتي در مدارس منظريه در شهرك منظريه تلاش كرديم استفاده تربيتي و فرهنگي كانون امام خميني حقظ شود. 
وي خطاب به معاون وزير آموزش و پرورش گفت: خميني شهر به شدت به كمك مسولين كشور براي رفع كمبودها آموزشي و اعتبارات ملي نياز دارد ما حتي در خميني شهر يك استخر هم  براي استفاده دانش آموزان نداريم.
در همه بخشها به خميني شهر بي مهري شده است
در ادامه امام جمعه خميني شهر  با اشاره به اينكه نبض جامعه در دست فرهنگيان جامعه مي باشدگفت:همه ما از مشكلات اول انقلاب تا كنون اطلاع داريم امروز در مسير پيشرفت قرار داريم بايد نسل جديد  و آينده كشور بايد بداند وارث چه ارزشهاي هستند ،بايد شرايط امروز براي دانش آموزان تشريح شود.
وي با شاره به كمبودهاي فضاي آموزشي در شهرستان گفت: همه مسولين مي داند با توجه به جمعيتي كه در خميني شهر وجود رسيدگي خوبي نشده است و در همه ابعاد ما با كمبود روبر هستيم.
در همه شهر احساس بي مهري به خوبي احساس مي شود، جاي تاسف دارد از مصلي نماز جمعه تا همه بخشهاي ديگر ما با مشكل روبر هستيم،انشاءاله كه اين بي مهري ها بر اثر بي توجهي بوده است
قطعا عمدي نبوده است،مردم خميني شهر نياز به خدمات بيش از اين دارند.
يكي مشكلات ما كمبود فضاي آموزشي در شهرك منظريه است با وجود جمعيتي كه در آن ساكن هستند توجه لازم به اينكه شهرك نشده است.
در انتها نماينده مردم درمجلس در جمع فرهنگيان و مسولين كشور استان و شهر ستان گفت: در زمان مديريت در آموزش و پرورش حاصل ارتباط با معاون وزير آموزش پرورش اتمام طرح نيمه كاره خانه معلم،صدور مجوز چند مدرسه ،طرح اردوگاه دوشاخ  وكانون امام خميني و مدرسه ابوريحان وازيچه بود.
از افتخارات ما اين است مسولين آموزش پرورش با مسولين استان و خميني شهر همراهي مي كنند،آموزش پرورش به لحاظ نيروي انساني قوي احتياجي به كسي ندارد همه دستگاه هاي اجرائي و خدماتي به آ موزش و پرورش نياز دارند.
با توجه به جايگاه شهر ستان خميني شهر در عرصه مختلف انقلاب و ويژگيهاي منحصر بفرد و محصولات و توليدات نمونه و در سه گذشته نگاه مديريتي كامل و مثبي در مركز كشور به خميني شهر نشده است.
ويژگيهاي خميني شهر مورد اغفال قرار گرفته است تلاش مي كنم تا اين فضا را به نفع مردم تغيير دهم .
آموزش و پرورش خميني شهر داراي مديران قوي زيادي است آمادگي داريم مديران شهر ستان را به اصفهان صادر كنيم هرجا نياز باشد نيرو هاي خميني شهر آمادگي خدمت دارند.
مديران مدارس خميني شهر شبانه روزي كار مي كنند ما نمي توانيم منكر شويم ولي آموزش و پرورش به كمكهاي مردمي نياز دارد من به مديران مدارس مي گويم به مردم فشار نياريد و اذيت نكنيد ولي از كمك هاي مردمي و والدين در مدارس استفاده كنيد نگذاريد در اين شرايط سخت آموزش و پرورش تنها بماند
صرامي گفت:معاون وزرير در اين ديدار به من قول دادند در ساخت اردگاه و مجموجه دوشاخ به ما كمك كننددر كنار سالن اين مجموموعه از اعتبارات ورزشي ملي مجوز احداث يك استخر در اردوگاه دو شاخ به ما دادند و امروز گلنگ زدند
يكي از بزرگترين خيرين كشور از اهالي شهر ماست سعي وتلاش ميكنيم با كمك مسولين وزارت خانه و حاج آقا داورپناه كنلگ چند مدرسه جديد در شهر ك منظريه به زمين زده شود انتظار شهرستان و نياز شهر ستان بيش از اين است.
در دولتهاي نهم ودهم توجه ويژه اي به آموزش و پرورش كشور شد
معاون نوسازي و عمراني وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح كانون امام خميني منظريه گفت:بودجه اختصاصي دولت نهم و دهم در بخش  عمراني با كل اعتبارات دولت هاي قبلي مطابق مي كنند، در دولتهاي نهم ودهم توجه ويژه اي به آموزش و پرورش كشور شد.  
مرتضي رئيسي درادامه افزود: كل اعتبارات سال 84  وزارت آموزش و پرورش 460ميليارد تومان بوده است اين حالي اعتبار دولتي در 7سال گذشته ودر دولت نهم ودهم بيش از هشت هزار ميليارد تومان دولت  به ما بوده است ،و فقط در بخش مقاوم سازي مدارس بيش از چهار هزارميليارد تومان در اختيار اموزش و پرورش قرار گرفته است. 
وي در ادامه با شاره به اينكه كه مقدار بودجه اختصاصي دولتهاي نهم ودهم با عملكرد هيچ يك از دولتهاي گذشته قابل مقايسه نيست گفت: در سالهاي  توجه خاصي  به توسعه تجهيزات و همه بخشهاي مورد  مدارس  با استاندار لازمه كه فاصله داشتند شده است.
وي  افزود:  هيچ يك از مدارس ما در زلزله آذربايجان صدمه نديدند اگر اين زلزله در زمان فعاليت مدارس بود هيچ اتفاقي براي دانش آموزان به وقو ع پيدا نمي كرد  در اين حادثه هيچ مدرسه  اي تخريب نشد اين موفقيت حاصل توجه دولت به براي تعمير و بازسازي مدارس در سالهاي  بود.
معاون وزيرآموزش و پرورش كشور افزود: امسال تحول بزرگي در كشور در تحول برنامه آموزش اتفاق افتاد اسقرار نظام جديد و سند تحول بنيادين در سخت شرايط تحريم اجرا شد اين نشان مي دهد  با همدلي و هماهنگي  مشكلات قابل حل است.
رئيس با اشاره به اينكه در كشور بيست برابر استان اصفهان كلاس اضافه نموديم گفت: امسال بيش از چهل دوهزار كلاس و شصت هزار معلم و مربي جديد در شرايطي سخت فراهم شد كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي  اسقرار نظام جديد آموزش بزرگترين اقدام فرهنگي و آموزش كشور بوده است.
وي افزود: اعتبارات بيش ازچهل دو درصد از ساخت  كلاس هاي جديد از منابع مالي امسال با صرفه جوئي امكانات موجود تامين شد.
وي تاكيد ضمن بر اينكه بايد امكانات وتجهيزات لازم شهرستان خميمي شهر و استان اصفهان تامين گردد گفت: استان اصفهان از ويژگيهاي خاصي در وزرات اموزش و پرورش برخوردار است ، استان  اصفهان پيش قدم و الگو طرحهاي ديگر  استانها كشورميباشد ونتايج اقدامات استان اصفهان بركل كشور تاثير گذار مي باشد.
وي در انتها افزود:اگر استان  اصفهان موفق به اجراي ساختار آموزشي نمي شد كل كشور در اين طرح دچار مشكل مي شدند.
در ادامه اين ديدار پس افتتاح رسمي كانون امام خميني شهرك منظريه معاون وزير آموزش و پرورش به اتفاق همه مسولين و هيت همراه علاوه بر بازديد ازمجموعه فرهنگي و تفريحي دوشاخ گلنگ ساخت استخر فرهنگيان اين مجموعه را به زمين زد.
ودر ادامه با حضورمعاون وزرير آموزش وپرورش در محله وازيچه  مدرسه دخترانه ابوريحان را افتتاح شد.