جريان‌سازي 6 نفر براي رهاسازي بيماران در بيابان‌/تلاش براي مخدوش كردن آبروي يك بيمارستان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه 6 نفر از افرادي كه با جريان‌سازي اقدام به رها كردن 2 بيمار در بيابان‌هاي تهران كردند شناسايي شده‌اند، گفت: هدف آنها اين بوده كه آبرو و حيثيت بيمارستان امام خميني(ره) را مخدوش كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، 'مرضيه وحيد دستجردي' يكشنبه شب در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با تشريح ماجراي رهاسازي دو بيمار در بيابان‌هاي تهران گفت: بررسي ماجراي ياد شده حاكي از جريان‌سازي با نيت خاصي بوده است.
وي افزود: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده، يك بيمار در 20 فروردين در بيمارستان امام خميني(ره) بستري شده و 23 فروردين درمان آن تكميل و دستور ترخيص صادر مي‌شود.
به گفته وزير بهداشت، با توجه به وضعيت بيمار، هزينه درمان آن رايگان محاسبه مي‌شود، اما اين بيمار با دستور مدير شب اورژانس و به كمك چند نفر سوار بر يك وانت به همراه بيمار ديگري كه معلوم نيست از كجا آمده است، به يكي از بيابان‌هاي اطراف تهران منتقل مي‌شود.
وي تصريح كرد: اين اقدام در حالي انجام شده كه آدرس بيمار ترخيص شده در پرونده‌ آن وجود داشته است.
دستجردي ادامه داد: افرادي كه بيمار را از بيمارستان به بيابان منتقل مي‌كنند با پوشاندن لباس بيمارستان به تن هر دو نفر و در حالي كه برگه راديولوژي و نسخه بيمار كه مهر بيمارستان امام خميني را كنارشان قرار مي‌دهند، آنها را در بيابان رها مي‌كنند.
به گفته وي، نكته مهم در اين ميان حضور همزمان افرادي در محل و تهيه عكس و فيلم از اين دو بيمار است.
وزير بهداشت افزود: شواهد حاكي از وجود اهدافي از اين ماجرا است كه ضروري است بررسي شود. هرچند كه دستور داده‌ام كه حراست وزارتخانه بررسي‌هاي لازم در اين زمينه را انجام دهد.
دستجردي بر پيگيري اين مساله تاكيد كرد و گفت: وزارت بهداشت به عنوان شاكي و مدعي، اين پرونده را پيگيري مي‌كند.
وي با اشاره به تلاش‌هاي پرسنل بيمارستاني امام خميني‌(ره) و اقداماتي كه در اين بيمارستان انجام مي‌شود، گفت: دراين بيمارستان بيماران عفوني ايدز كه بيماران پرخطري هستند و هيچ فردي نمي‌تواند به آنها نزديك شود، مورد درمان قرار مي‌گيرند.
وزير بهداشت زخم‌هاي باز اين بيماران را بسيار خطرناك دانست و گفت: با اين حال در اين بيمارستان ، پرستاران و پزشكان وظيفه‌شناس و فداكاربا وجود خطرات فراوان اقدام به درمان اين بيماران مي‌كنند؛ بنابراين به هيچ وجه اين بيمارستان بيماران خود را به خاطر هزينه درمان به اين شكل در بيابان‌ها رها نمي‌كند.
دستجردي انجام اين رفتارها را همانند يك قتل توصيف كرد و گفت: ما حتي دشمنان خود را هم درمان مي‌كنيم؛ اكنون چگونه اين اتفاق رخ داده است.
وزير بهداشت تاكيد كرد كه بايد انگيزه‌هاي اين افرادي كه اقدام به اين كار كرده‌اند شناسايي شوند.
دستجردي در عين حال به اين نكته نيز اشاره كرد كه حتي كارتن‌خواب‌ها كه فاقد پول، مسكن و بيمه هستند نيز در بيمارستان‌هاي دولتي بطور رايگان درمان مي‌شوند هرچند كه ضروري است براي بعد از ترخيص اينگونه بيماران چاره‌اي انديشيد تا اين افراد بارديگر در محيط‌ هايي كه امكان بيمارشدن دوباره آنها وجود دارد، قرار نگيرند.
سيام*2023*