اصفهان قابليت اجرايي كردن گردشگري منطبق براصول ديني را دارد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري فارس: معاون سياسي‌ امنيتي استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان به راحتي مي‌تواند گردشگري منطبق براصول ديني را در كشور اجرايي كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، محمد مهدي اسماعيلي پنج‌شنبه شب ‌در مراسم گراميداشت هفته كارگر، بيان داشت: با نام‌گذاري امسال به سال جهاد اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب، اگر نگاهي به آينده ايران و برنامه كشور براي تبديل شدن به قدرت برتر منطقه را داشته باشم، متوجه نگاه جهادي و اهميت كار براي برنامه‌هاي نظام جمهوري اسلامي مي‌شويم.
وي ادامه داد: با گذشت 32 سال از عمر انقلاب اسلامي ايران، كشور هم از نظر سياست داخلي و هم در بعد سياست خارجي در بهترين وضعيت خود به سر مي‌برد.
معاون سياسي‌ امنيتي استاندار اصفهان با بيان اينكه ايران مانند سال‌هاي ابتدايي انقلاب در حال الهام بخشي به مردم ديگر كشورهاست، گفت: ديگر كشورهاي اسلامي با پيام انقلاب اسلامي ايران خود را تعريف مي‌كنند.
وي تصريح كرد: شناسنامه اين تجمعات و حركت‌ها تظاهرات مردم ايران در مناسبت‌هاي مختلف است.
اسماعيلي افزود: در حوزه داخلي و خارجي به بركت حاكميت گفتمان امام و انقلاب، استقرار نظام امامت و امت و وجود ولي فقيه در راس امور حاكميت، به الگوي بي‌نظير در ميان سيستم‌هاي سياسي و نظامي دنيا تبديل شده‌ايم.
وي با اشاره به اينكه در حوزه فرهنگي نيز به همين نسبت در شرايط مطلوبي به سر مي‌بريم و نشاط فرهنگي در ميان نسل‌هاي جوان حاكم است، اظهار داشت: در حوزه اقتصادي براي تبديل شدن به الگويي براي ديگر كشورها به يك جهش بزرگ نيازمند هستيم.
معاون سياسي، امنيتي استاندار اصفهان افزود: نظام جمهوري اسلامي بايد صاحب سبك و تكنولوژي در ميان نظام‌هاي اقتصادي دنيا باشد تا بتواند الگويي دراين زمينه به جهان عرضه كند.
وي با تاكيد بر اينكه قانون هدفمندي يارانه‌ها با حضور كارگران و صاحبان صنايع به خوبي در استان اجرايي شد، تصريح كرد: عظمت برخي از اقدامات دولت در حوزه اقتصادي آنقدر وسيع بوده است كه برخي افراد به طرح شك و ترديد مي‌پردازند.
اسماعيلي ادامه داد: تحقق هدف ايجاد 190 هزار شغل در استان، عزم و همراهي تمامي صاحبان حرف و كارگران در حوزه‌هاي مختلف را مي‌طلبد.
وي با بيان اينكه در بخش كارگري اهتمام مديريت استان به حفظ اشتغال موجود است، گفت: تلاش‌ها در اين راستا به گونه‌اي بوده است كه گاهي حتي براي تعطيل نشدن يك واحد صنعتي تلاش‌هاي بسياري صورت گرفته است.
معاون سياسي‌ امنيتي استاندار اصفهان افزود: يكي از رقباي اصلي ما در منطقه در مسائل اقتصادي، كشور تركيه است كه از سال‌ 1972 تا 2003 مجموع سرمايه‌گذاري‌هاي آن 15 ميليون دلار بوده است و اين در حالي است كه در طول هشت سال استقرار احزاب اسلام‌گرا در اين كشور اين سرمايه‌گذاري به 95 ميليون دلار افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه ايران نيز به بركت انقلاب در بسياري از شاخص‌ها رتبه نخست و يا دوم را از آن خود كرده است، گفت: تلاش­ها در تمامي زمينه‌ها بايد به جايي برسد كه معدل ما در بين رقبا به معدل اول تبديل شود.
اسماعيلي تصريح كرد: از جمله فرصت‌هاي تحقق اين هدف، سامان‌دهي صنعت گردشگري است كه استان اصفهان مي‌توان، گردشگري منطبق بر اصول ديني را به راحتي در كشور اجرايي كند.
وي با بيان اينكه براساس اظهارات رئيس جمهور تركيه، كل درآمد اين كشور22 ميليون دلار است، اظهار داشت: در سفري كه وي به اصفهان در ماه‌هاي اخير داشت، به قابليت درآمد‌زايي 15 ميليون دلاري تنها در استان اصفهان و از طريق گردشگري تاكيد كرد.
معاون سياسي‌ امنيتي استاندار اصفهان اضافه كرد: با ظرفيت‌هاي مناسبي كه در استان اصفهان وجود دارد اين استان به تنهايي مي‌تواند، پيشتاز حركت جهادي در كشور باشد.