برخورد سد معبر با کسبه نقش جهان/ گردشگران نظاره می کردند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: ساماندهی مغازه های میدان نقش جهان در نوع خود اقدامی شایسته و در خور تحسین به شمار می رود که باید با برنامه ریزی و تدبیر همراه باشد اما این امر با رفتارهای نه چندان مناسب عوامل سد معبر شهرداری جلوی چشم گردشگران منظره نازیبایی را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، خبرگزاری مهر چندی پیش در یک گزارش خبری مبنی بر اینکه "نقش جهان دیگر سنتی نیست/ هویت تاریخی اصفهان قربانی شهرنشینی" به نقد وضعیت موجود در میدان نقش جهان پرداخته بود که اکنون شاهد بازخورد این گزارش خبری هستیم.

هر چند که حرکت شهرداری برای جمع‌آوری آنچه که در میدان و در مقابل مغازه‌ها سیمای میدان نقش جهان را زیر سوال می‌برد اقدامی مثبت و در خور توجه به شمار می‌رود، اما این مهم می‌طلبد که این موضوع با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر که در میدان امام حاضر شده بود نوعی برخورد نامناسب با مغازه‌های اطراف میدان نقش جهان برای جمع آوری آنچه که در بیرون از مغازه وجود داشت صورت می گرفت که این امر توجه گردشگران خارجی را به سمت خود جلب کرده است.

نباید فراموش کرد که میدان نقش جهان یک اثر ثبت جهانی است که در هر لحظه از شبانه روز گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند و این امر لزوم دقت در برخورد کسبه و ماموران حاضر در میدان را می‌طلبد تا با تامل و دقت با دیگران برخورد داشته باشند.

در همین خصوص جمعی از بازاریان میدان امام در مقابله با رفتار ناشایست ماموران سد معبری شهرداری اصفهان دست به تجمع زدند، چراکه ماموران سد معبر به وسایل این کسبه خسارت زدند و بسیاری از وسایل آنها را نیز از مغازه‌ها و اطراف با خود به شهرداری منتقل کردند.

این در حالیست که همه بازاریان و کسبه ادعا دارند این وسایل ساخته و هنر دست خودمان بوده و کالاهای وارداتی چینی نبوده است.

در هر صورت خبرگزاری مهر ضمن تشکر از شهرداری اصفهان به جهت حرکت برای رفع آنچه که در میدان امام سد معبر کرده این نکته را مجددا متذکر می‌شود که این حرکات باید حساب شده باشد و علاوه بر آن تقاضا دارد تا شهرداری برنامه ریزی مدونی جهت رفع دیگر آلودگیهای بصری واقع در میدان نیز داشته باشد، چنانچه سطل های زباله واقع در میدان و یا ایستگاه دوچرخه سواری و ... نیز باید متناسب با این میدان تاریخی طراحی و جانمایی شود.