خشکسالي در اصفهان بيداد مي‌کند، کسي به داد کشاورزان نمي‏رسد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اين که ميزان آب سد زاينده‌رود نسبت به پارسال 29 درصد کاهش يافته است، گفت: با اين اوضاع مسئولان بايد کاري براي کشاورزان بکنند، در غير اين‌ صورت کشاورزي استان از بين مي‌رود.

حجت الاسلام محمد‌تقي رهبر گفت: آب رودخانه زاينده‌رود و سد زاينده رود هر سال نسبت به سال قبل کمتر مي‌شود و مسئولان هيچ کاري براي احياي اين معضل نمي‌کنند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي افزود: متاسفانه مدت چهار سال است که سايه خشک‌سالي برروي استان اصفهان افتاده است و هيچ کسي نمي‌گويد که اين استان با کشاورزانش از چه راهي آب مورد نظرشان را تامين مي‌کنند.

وي تصريح کرد: مشکل کم‌آبي در استان اصفهان يک‌طرف؛ اما از طرف ديگر تبعيض درباره تقسيم آب بين شهر‌هاي استان مساله خشک سالي را بحراني‌تر مي‌کند.

رهبر درباره هدر رفتن آب و عدم جلوگيري از خارج شدن آب‌هاي‌ جاري از کشور، تاکيد کرد: يکي ديگر از مشکلات که بحران خشکسالي را براي مردم سخت‌تر مي‌کند مربوط است به نبود مديريت در مورد هدايت آب‌هاي سطحي و رودخانه‌ها که اين موضوع تلاش وزارت نيرو را مي‌طلبد.

اين نماينده درباره نبود مديريت آب در زمين‌هاي کشاورزي، افزود: مسئولان به‌ويژه وزارت جهاد کشاورزي بايد با وارد کردن سيستم‌هاي جديد آبياري مثل آبياري قطره‌اي مشکل کم‌آبي کشاورزان را تا حدي کم کنند.

عضو کميسيون قضائي و حقوقي در مجلس تصريح کرد: حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده‌رود نيز با 258 ميليون مترمکعب کاهش در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به 438 ميليون مترمکعب رسيد