اعضاي شبكه گروگانگيري اتباع خارجي در اصفهان دستگير شدند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- ماموران پليس امنيت عمومي اصفهان يك شبكه گروگانگيري اتباع خارجي موسوم به 'قطاع الطريق' فعال در دو استان اصفهان و فارس را منهدم كردند.

به گزارش روز دوشنبه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان،فرمانده انتظامي استان اعلام كرد:در پي كسب خبري مبني بر اينكه تعدادي افراد ناشناس با استفاده از البسه و سلاح نظامي تحت عنوان شبكه قطاع الطريق اقدام به گروگانگيري اتباع افاغنه و پاكستاني مي كنند،موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي قرار گرفت.
سردار'حسن كرمي'افزود:تيم مجربي از ماموران پليس امنيت عمومي استان اصفهان در شهرهاي اصفهان، شيراز و شهرضا طي چهار ماه تحقيقات گسترده اي را براي يافتن محل اختفاي گروگانگيران انجام دادند.
وي اضافه كرد: با تلاش ماموران اين پليس،طي يك عمليات غافلگيرانه محل اختفاي اعضاي اين شبكه در سطح شهرهاي ياد شده مورد بازرسي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: درجريان عملياتي كه در شهر اصفهان صورت گرفت، رييس شبكه كه تبعه افغانستان بود به همراه پنج نفر ديگر از همدستانش شامل دو ايراني و سه افغان دستگير شدند.
وي خاطرنشان كرد: در اين عمليات يك دستگاه موتورسيكلت و 14 دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد.
سردار كرمي افزود: طي عمليات ديگري كه توسط تيم ويژه پليس امنيت عمومي اين فرماندهي با همكاري ماموران فرماندهي انتظامي استان فارس انجام شد،تعداد 20 نفر از ديگر اعضاي اين باند در شهر شيراز شناسايي و دستگير شدند.
به گفته فرماندهي انتظامي اصفهان دراين عمليات 52 گروگان از چنگ گروگانگيران آزاد و از متهمان شش دستگاه خودرو، يك دستگاه موتورسيكلت و تعدادي كارت عابر بانك و گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد.
سرداركرمي افزود: در بازرسي اوليه مشخص شد كه برخي از گروگانها از چهار روز تا چهار ماه در اختيار افراد گروگانگير بودند و روزانه يك قرص نان به آنها داده مي شد و در شرايط كاملا غيربهداشتي و زيست محيطي نگهداري مي شدند.
وي درباره نحوه اعمال مجرمانه اين شبكه گفت: نحوه انجام كار اين شبكه به اين صورت بود كه با استفاده از افراد قاچاقچي انسان،محورهاي تردد اتباع بيگانه را شناسايي كرده و شبانه با استفاده از سلاح جنگي و تحت پوشش ماموران، اتباع بيگانه را محاصره و نسبت به ربودن آنها اقدام و در شهرهاي اصفهان و شيراز محبوس كرده و سپس از بستگان آنها در آن سوي مرزها با دريافت مبلغ از شش تا 20 ميليون ريال اخاذي مي كردند.
سردار كرمي با بيان اينكه عمليات موفق پليس در متلاشي كردن شبكه گروگانگيري، موجي از شادماني و افزايش امنيت در بين اتباع بيگانه ايجاد كرده است، ابراز اميدواري كرد: با مجازات سخت و سنگين اين متهمان ديگر شاهد چنين اتفاقات ناگواري در كشور نخواهيم بود.