زمين‌خواران اراضي اصفهان خلع يد مي شوند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - لازم است براي حفظ اراضي اطراف شهر به طور منطقي و کارشناسي برخورد شود تا از فعاليت افراد سود جو و زمين خواران ممانعت گردد تا حق شهر محفوظ بماند.
به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين که جلوگيري از تصرفات غيرقانوني و خلع يد زمين‌خواران از اراضي از مهمترين برنامه‌هاي مهم مديريت شهري است، اظهار داشت: اين شورا جهت جلوگيري از اين معضل راهکارهايي براي تفکيک اصولي اراضي به صورت آسان در نظر گرفته به طوري که سهم مالکان بيشتر از شهرداري در اين خصوص خواهد بود.
سيد کريم داودي با بيان اين مطلب افزود: لازم است براي حفظ اراضي اطراف شهر به طور منطقي و کارشناسي برخورد شود تا از فعاليت افراد سود جو و زمين خواران ممانعت گردد تا حق شهر محفوظ بماند.
وي با تاکيد بر اين که اداره منابع طبيعي و دولت مي بايست برنامه ريزي مدوني براي ايجاد فضاي سبز و حفظ حريم شهر در راستاي احداث کمربند سبز و جلوگيري از زمين خواري داشته باشند اذعان داشت: با تحقق اين مهم از ساخت و سازهاي خلاف و تعرض به زمين هاي حريم شهر جلوگيري خواهد شد.
وي ورود زمين‌خواران به حريم را تهديدي جدي براي اصفهان دانست و افزود: لازم است به منظور توسعه فضاي سبز و کاهش معضلات زيست محيطي و اجتماعي از هرگونه ساخت وساز در حريم شهر بدون مجوز اداره کشاورزي ممانعت شود.
نايب رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان جلوگيري از ساخت وساز در حاشيه شهر را از سوي عوامل شهرداري مثبت ارزيابي و تصريح کرد: نظارت برروي خلاف سازي در اطراف و حريم شهر جهت جلوگيري از زمين خواري بايد با جديت پيگيري شود.
وي نقش مردم در ارائه گزارش‌ها از زمين‌هاي متصرف شده غيرقانوني را بسيار موثر دانست و اضافه کرد: گزارش‌هاي مردمي و نيز اقدامات امنيتي اداره کل منابع طبيعي استان اصفهان بيشترين تاثير را در بازپس‌گيري اراضي متصرف شده توسط زمين خواران خواهد داشت.
داودي به اراضي متصرف شده از سوي افراد سود جو اشاره وبيان کرد: بسياري اراضي همت آباد، حصه، هفتون، زينبيه و محله امير عرب توسط افراد سودجو تصرف شده و اقدام به تفکيک هاي غيراصولي و فروش آنها به افراد بي اطلاع نموده اند و در حال حاضر مشکلات عديده اي را براي شهر ايجاد کرده اند که خوشبختانه مديريت شهري با جديت با اين معضل برخورد کرده است.