روایت تصویری از حرکت متحصنین به سوی بحرین

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

کاروان دانشجویان بوشهری که با تلاش‌های زیادی موفق به تهیه دو فروند لنج باری و حرکت به سمت بحرین شده بودند، در میانه راه توسط مرزبانان دریایی ایران متوقف شد و به بوشهر بازگشت.

جوان یکی از لیدرهای دانشجویان متحصن که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با فریاد جوان اظهار داشت: تحصن ما سه روزه نبود و این اشتباهی بود که برخی رسانه‌ها انجام دادند. ما قصد داشتیم تحصن را تا زمانی که برایمان کشتی فراهم کنند ادامه دهیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد با تلاش‌های انجام شده، مسئولین دو فروند لنج باری در اختیار ما قرار دادند تا با آن به سمت بحرین حرکت کنیم. در ساعت 12:10 حدود 150 نفر دانشجو از اسکله جلالی بوشهر سوار بر لنج‌ها شدیم و به سوی بحرین حرکت کردیم. چند کیلومتری از بوشهر فاصله نگرفته بودیم که نیروهای مرزبانی ایران جلوی حرکت ما را گرفتند.

این دانشجو تصریح کرد برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها، این حرکت به هیچ عنوان نمادین نبوده و ما واقعا قصد رفتن به بحرین را داشتیم.

محمد حیدری از مسئولین بسیج دانشجویی بوشهر نیز گفت: شاید نتوانستیم به بحرین برویم اما قصد ما این بود که صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم که بحمدلله در این امر موفق شدیم.

گفتنی است، این حرکت شجاعانه دانشجویان بوشهری بازتاب وسیعی در رسانه‌های ایران و جهان داشت به طوری که رادیو اسرائیل عصر روز جمعه در اقدامی سراسیمه مدعی شد: این افراد دانشجویانی استشهادی بوده‌اند و نیروهای مرزبانی برخی کشورهای عربی مانع حرکت این کاروان شده بودند.

تصاوير مربوطه را در اين لينك ببينيد.