اختلاط موجود در دانشگاه‌ها درست نیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی اصفهان ضمن اشاره به این‌که اختلاط زن و مرد شرعاً حرام است، تأکید کرد؛ بحث جداسازی زن و مرد در دانشگاه‌ها بایستی به‌طور جدی مد نظر قرار گيرد.

آيت‌الله سيديوسف طباطبائی‌نژاد ظهر ديروز در مسجد امام (ره) و در جمع نمازگزاران اصفهانی ضمن اشاره به مناسبت دوم ارديبهشت‌ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1359، اظهار داشت: امام (ره) دستور تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را دادند برای این‌که نظام آموزشی کشور و دانشگاه‌های ما اسلامی شوند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی اصفهان، افزود: شورای انقلاب فرهنگی البته فعالیت‌های خوبی هم داشته است اما آن توفیقی که مد نظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده به‌وسیله‌ی این نهاد تأمین نگردیده است.

آيت‌الله طباطبائی‌نژاد در همین خصوص، تأکید کرد: قرار بود دانشگاه‌های کشور کاملاً اسلامی باشند و دانش‌آموختگانی صد در صد مؤمن را تحویل جامعه دهند که متأسفانه این امر به‌طور کامل محقق نشده است.

خطیب جمعه‌ی اصفهان، یکی از مواردی که باید به‌طور جدی مد نظر قرار گیرد را بحث جداسازی زن و مرد را در دانشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مفاسد، مربوط به همین اختلاط‌هاست. اختلاط زن و مرد شرعاً حرام است و ما یک فعل حرام را ادامه می‌دهیم؛ مسئولین به‌خصوص نمایندگان مجلس بایستی نسبت به این‌گونه مسائل دینی حساسیت بیش‌تری نشان دهند.

امام جمعه‌ی اصفهان با تأکید دوباره بر این‌که نتوانسته‌ایم آن کار اساسی و درستی که مد نظر امام (ره) بود انجام دهیم، خاطرنشان ساخت: البته آموزش و پرورش فعلی اصفهان به‌خوبی عمل کرده و امیدواریم سراسر کشور از آموزش و پرورش اصفهان الگوبرداری کنند.

آيت‌الله طباطبائی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود با اشاره به ادامه‌ی خیزش‌های صورت‌گرفته در منطقه‌ی خاورمیانه از سوی مردم مسلمان این کشورها، عنوان داشت: مسلمانان انقلابی منطقه هم‌چنان در برابر عمال استکبار جهانی ایستاده‌اند و تلفات و دشواری‌های بسیاری را متحمل می‌شوند به‌ویژه مردم متدین و به‌پاخاسته‌ی بحرین که مورد تهاجم و تعرض سعودی‌هایی قرار گرفته‌اند که ادعای خادم‌الحرمینی دارند؛ سعودی‌هایی که حتی لیاقت مسلمان بودن را ندارند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان اصفهان، افزود: با این وجود، تحریم سفر حج در شرایط کنونی به مصلحت نیست؛ مقام معظم رهبری درخصوص بحث سیاست خارجی، تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و اگر صلاح باشد در این خصوص تصمیم‌گیری می‌نمایند.

آيت‌الله طباطبائی‌نژاد تأکید کرد: این امر در حال حاضر به صلاح نیست چرا که دشمن می‌کوشد در سایت‌های خود بحث اختلاف شیعه و سنی را مطرح کند و جمهوری اسلامی ایران را در برابر عربستان سعودی قرار دهد.

خطیب جمعه‌ی اصفهان به درسی که نظام اسلامی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) گرفته و آن طرفداری از مظلوم است، اشاره و خاطرنشان کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که تحت هر شرایطی با ظالم مبارزه خواهیم کرد و طرفدار مظلوم هستیم؛ همان‌ حمایتی که همواره از ملت مظلوم فلسطین داشته‌ایم، امروز از بحرین و همین‌طور دیگر ملت‌های مسلمان نظیر یمن، تونس، مصر و... خواهیم داشت.

امام جمعه‌ی اصفهان ضمن اشاره به نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس، گفت: وزرای خارجه‌ی این شورا، جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای اسلامی نموده و تهمت‌هایی را که آمریکا به ما می‌زند، به نظام اسلامی نسبت داده‌اند.

آيت‌الله طباطبائی‌نژاد افزود: کشتار و شکنجه‌ی مسلمانان، تخریب حسینیه‌ها و مساجد و سوزاندن کلام‌الله مجید به‌وسیله‌ی سعودی‌ها دخالت محسوب نمی‌شود اما کار جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌ی انتشار اخبار این جنایات، عنوان دخالت در امور کشورهای اسلامی به خود می‌گیرد!

نماینده‌ی ولی فقیه در استان اصفهان در بخش پایانی خطبه‌های امروز خود، همچنین اظهار داشت: این گمراهان انتظار دارند مرتکب هر جنایتی بشوند اما هیچ‌کس مطلع نشود؛ ما جنایت‌هایشان را برملا می‌کنیم تا جوانان و مردم عربستان و دیگر کشورهای اسلامی بفهمند چه کسانی بر آن‌ها حکومت می‌کنند و آگاه شوند که حاکمانشان مزدوران آمریکا و انگلیس‌اند.