شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش قیمت نان را تکذیب کرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

قیمت نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها موضوع مهمی بود که دولت به آن توجه ویژه‌ای داشت چرا که نان جزء اصلی سبد خانوار در ایران است و برای خانواده‌های ایرانی به عنوان یک قوت اصلی محسوب می‌شود.

با توجه به نقش نان در تأمین کالری مورد نیاز افراد جامعه بویژه طبقات پائین‌درآمدی و با عنایت به کم‌کشش بودن مصرف نان، تأمین این فرآورده با قیمت مناسب همواره یکی از دغدغه‌های دولت بوده است.

با هدفمندشدن یارانه‌ها مبلغ 4 هزار تومان برای نان به یارانه‌ خانواده اضافه شد که به به همراه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

انواع نان در حال حاضر در استان‌های کشور قیمت‌های ثابتی دارد که با توجه به میزان مصرف هر استان نرخ نان در شهرهای کشور تعیین شده است.

اما دیروز خبری در یکی از خبرگزاری‌های در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی گمدم و در نتیجه افزایش قیمت نان منتشر شد که نگرانی‌های برای مردم ایجاد کرد.

در مورد افزایش قیمت گندم و نان یک عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که افزایش قیمت گندم باید در کارگروه اقتصادی دولت تصویب شود.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران، دولت تصمیم دارد نرخ خرید تضمینی گندم را افزایش دهد اما این نرخ هنوز مشخص نشده است تا بر اساس آن قیمت آرد یا نان نیز تعیین گردد.

همچنین معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با رد خبر افزایش قیمت نان به رادیو اقتصاد گفت هیچ‌گونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان به استانداری تهران ابلاغ نشده است.