تخریب دهمین مسجد در بحرین آغاز شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

چهار‏شنبه 31 فروردین 90 / مردم انقلابی و مظلوم بحرین امروز چهار‏شنبه 31 فروردین 1390 در حالی وارد شصت و ششمین روز قیام خود علیه فساد، تبعیض و خونریزی خاندان حاکم شدند که موج بازداشت‏ها و تخریب مساجد ادامه دارد.

آنچه در پی می‏آید حوادث سه‏‏شنبه است:

ساعت 00:05 بامداد به وقت تهران ـ ادامه تکبیر شبانه

مردم شهرها و روستاهای بحرین با ادامه تکبیر شبانه، بر استمرار نهضت خود تا رسیدن به حقوق مشروع خود تأکید می‏کنند.

ساعت 00:42 بامداد به وقت تهران ـ وادار کردن دختران دانش‏آموزان به ترک حجاب

نیروهای دولت بحرین که دو روز پیش به "دبیرستان دخترانه یثرب" حمله کردند، ضمن بستن چشمان دانش آموزان دختر این مدرسه، آنان را به انداختن حجاب خود، مجبور کردند.

این نیروها دبیرستان دخترانه یثرب را محاصره کردند و ضمن قرار دادن دوربین از خارج، مانع از ورود اهالی به این دبیرستان شدند.

آنان همچنین 7 معلم این دبیرستان به نام‏های زیر را بازداشت کردند و با خود بردند:

1. دلال عبدالعزيز

2. ندى الحداد

3. ماجدة الموسوي

4. حميدة العصفور

5. آمال عبدالحسين

6. زكية ( معلم زبان عربي)

7. زهراء ( مهلم زبان انگلیسی)

8. مهدیه

9. خدیجه سعید.

ساعت 01:35 بامداد به وقت تهران ـ ممنوع الورود شدن انقلابیون به کویت

تعدادی از شهروندان بحرینی که از بحرین خارج شده بودند پس از رسیدن به فرودگاه كويت از ورود به این کشور منع شده و به هواپیمای آنان دستور داده شد که آنها را به بحرین برگرداند. دلیل این امر، شركت آنان در تظاهرات و تجمعات میدان لؤلؤة اعلام شده است.

این در حالی است که تاکنون حدود 4 هزار بحرینی از ترس فشار و تهدید آل‏خلیفه و آل‏سعود از این کشور فرار کرده و از راه‏های مختلف خود را به بستگان و دوستان خود در کویت رسانده و یا به مساجد و مؤسسات خیریه این کشور پناه برده‏اند.

در همین حال «محمد راشد بوحمود» یک مقام قانوی وزارت کشور كويت اعلام کرد: "ما هیچ لیست ممنوع‏الورودی نداریم و اصولا هیچ کشوری نمی‏تواند ورود شهروندانش به دولت ثاني را منع کند".

اما «السيد جميل كاظم» نماینده مستقل مجلس کویت با تأیید وجود لیست ممنوع الورودها گفت: "ما به تکذیب‏های بی‏پایه‏ی وزارت کشور عادت کرده‏ایم".

در همين حال ساعاتي و در ادامه تخریب کانون های تجمع شیعی در بحرین و نابودی هر آنچه که مربوط به شیعیان مظلوم این کشور است ، تخریب مسجد "عین رستان" آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ در ادامه تخریب کانون های تجمع شیعی در بحرین و نابودی هر آنچه که مربوط به شیعیان مظلوم این کشور است ، از ساعتی پیش تخریب مسجد "عین رستان" آغاز شده است.

در ادامه طرح تخریب مساجد بحرین به دست عمال این رژیم و نظامیان اشغالگر سعودی از ساعتی پیش مسجد "عین رستان" در روستای "عالی" بحرین در حال تخریب است.

این مسجد بین روستای عالی و شارع العام قرار گرفته و پس از مسجد " شیخ امیر محمد البربقی" دومین مسجدی است که در روستای عالی تخریب می شود.

به این ترتیب و با تخریب مسجد عین رستان شمار مساجد تخریب شده در کشور کوچک بحرین به عدد ده می رسد.

گزارش های دریافتی از بحرین همچنین حاکی است ماموران امنیتی بحرین در ادامه ایجاد جو و ارعاب برای مردم مظلوم بحرین ساعتی پیش با حمله به روستای "سار" در نزدیکی منامه ، " عبدالحسین عبدالرضا کاظم" موذن مسجد امام علی (ع) این روستا را دستگیر کردند.

و خبر دیگر اینکه در ادامه موج بازداشت های پزشکان و کادر درمانی بحرین به جرم مداوای مجروحان وقایع اخیر بحرین ، صبح امروز خانم دکتر " فاطمه حاجی " پزشک متخصص بحرینی بازداشت شد.

از بحرین همچنین خبر می رسد که دکتر "زکریا حبیل" پزشک متخصص قلب و عروق بحرین که از روز یک شنبه ـ 28 فروردین ـ ناپدید شده بود ، امروز خبر دستگیری اش به دست ماموران امنیتی بحرین تایید شد.

به این ترتیب از ابتدای انقلاب مردم بحرین تا کنون بیست پزشک از جمله هشت پزشک زن به جرم مداوای مجروحان انقلاب مردمی و همراهی با خواسته های ملت مظلوم بحرین بازداشت شده اند.