غرب اهداف سياسي خود را در قالب بازيهاي رايانه اي منتشر مي كند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نخستین جشنواره ونمایشگاه بین اللملی بازی های رایانه ای 8 تا 12 اردیبهشت ماه در سالن همایش های برج میلاد و با حضور دست اندرکاران تولید بازی در داخل و با حضور 7 کشورخارجی بر گزار می شود.

“سيدمحمد حسيني”در نشست رسانه اي نخستين نمايشگاه و جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران با اعلام این خبر گفت: مقام معظم رهبري در سال 1384 خطاب به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر گسترش كمي و كيفي بازي هاي رايانه اي و استفاده از اين هنر صنعت تاكيد كردند.

وي افزود: به دنبال فرمايشات معظم له، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1385 مصوبه اي را ارايه و به دنبال آن بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در سال 1386 تاسيس شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به عملكرد قابل توجه بنيادملی بازي هاي رايانه اي در ساخت آثار داخلي خاطر نشان كرد: از بدو تاسيس اين بنياد تاكنون، بازي هاي فاخري همچون "گرشاسپ" و "ميرمهنا"ساخته شده كه اين بازي ها با اقبال خوبي از سوي نوجوانان روبه رو شده است.

حسيني افزود: يكي از اهداف و وظايف بنياد ملی بازي هاي رايانه اي آن است كه نظارتي دقيق بر بازي هاي رايانه اي وارداتي داشته باشد به هر حال بازي هاي رايانه اي خارجي در دنيا و در ميان نوجوانان ما از اقبال خوبي برخوردارند و بسياري از مخاطبان اين بازي ها از آنها تاثير مي‌پذيرند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه نفس استفاده از بازي هاي يارانه اي صرفا تفنن نيست، تاكيد كرد: بازي هاي يارانه اي در شكل گيري شخصيت كودكان تاثير بسياري دارد از اين رو نمي‌توان نسبت به اين هنر بي تفاوت بود.

حسيني با اشاره به استفاده هدفمند غرب از بازي هاي رايانه اي گفت: مباحثي همچون اسلام هراسي، ايران هراسي و اهداف سياسي، امروز در قالب بازي هاي رايانه اي از سوي غرب به كشور ما وارد مي‌شود، اين در حالي است كه فرهنگ غرب در مواردي با فرهنگ ما سازگاري ندارد و اين بازي ها تاثيرات نامطلوبي در جامعه ما خواهند داشت.

وي افزايش توليدات داخلي را موجب معرفي فرهنگ اسلامي ايراني به نسل جوان دانست و بر افزايش توليدات داخلي در اين عرصه تاكيد كرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين حضور فعال بخش خصوصي در عرصه بازي هاي رايانه اي را نشان از اهميت اين بخش دانست و از ساخت بيش از 40 بازي با حمايت بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در سه سال اخير خبر داد.

حسيني در ادامه به رتبه بندي بازي هاي رايانه اي اشاره كرد و گفت: نظام ملي رده بندي بازي هاي رايانه اي از سوي بنياد ملي بازي هاي رايانه اي با نام 'اسرا' تدوين شده و تا كنون بيش از دو هزار و 200 بازي خارجي براساس اين رتبه بندي مشخص شده است.

وي در ادامه بر پرورش نيروهاي انساني در توليد بازي هاي رايانه اي داخلي نيز اشاره كرد و گفت: علاوه بر توليدات داخلي نگاه ما به صادرات بازي هاي رايانه اي نيز هست، كشور ما قابليت تبديل شدن به قطب بازي سازي رايانه اي در منطقه را دارد و حضور فعال بنياد ملي بازي هاي رايانه اي و استقبال كشورهاي خارجي از بازي هاي ايراني نشان از اين مهم دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به نخستين جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران يادآور شد: برپايي همايش هاي بازي سازي در دانشگاه ها، برگزاري كارگاه ها و دوره هاي تخصصي و انتشار كتاب با عناوين بازي هاي رايانه اي از اقدامات خوب بنياد ملي بازي هاي رايانه اي بوده و اين اقدامات در جشنواره بازي هاي رايانه اي نيز با جديت دنبال خواهد شد.

وي جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران را فرصتي مناسب براي نقد و بررسي بازي هاي داخلي و شناسايي استعدادهاي جوان در اين عرصه دانست و بر حمايت از جوانان و دانش آموزان در ساخت بازي ها تاكيد كرد.

حسيني با بيان اينكه امسال از سوي مقام معظم رهبري به عنوان 'جهاد اقتصادي' نامگذاري شده، افزود: تلاش ما بر اين است تا امسال نگاه ويژه اي به بخش اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشيم، بازي هاي رايانه اي فرصت مهمي براي شكوفايي اقتصادي فرهنگي و هنري است.

وي همچنين يادآور شد: آثاري كه در نخستين جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران ارايه شده به لحاظ كمي و كيفي قابل قبول است و حضور 246 اثر در بخش هاي مختلف نشان از رشد قابل توجه توليدات داخلي دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور قابل توجه دانش آموزان در نخستين جشواره بازي هاي رايانه اي را يكي از اتفاقات خوب اين دوره از جشنواره دانست و اظهار اميدواري كرد كه اين رويداد هنري در بخش هاي مختلفي همچون توليدات، فناوري، خانواده، سرگرمي، دانش آموزي و كارگاه هاي آموزشي پاسخگوي نياز مخاطبان باشد.

حسيني همچنين از حضور كشورهايي از جمله: آلمان، بلغارستان، ژاپن، لبنان و برخي كشورهاي عربي در نخستين دوره جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه اين جشنواره اتفاق مهمي در عرصه فرهنگ و هنر كشور باشد.