امسال شاهد افزايش قيمت در بخش مسکن نخواهيم بود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

 

استاندار اصفهان با بيان اينکه سال جاري، دولت استانداري را متعهد به ايجاد 190 هزار فرصت شغلي دراستان کرده است، گفت: اميدوارم اين امر با تعامل خوب بين سازمانها و بانکها محقق شود.

عليرضا ذاکر اصفهاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه اصفهان، با بيان اينکه سال گذشته در حوزه اشتغال تعهد 80 هزار فرصت شغلي داديم، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مديران استان اين رقم به 160 هزار فرصت شغلي افزايش يافت.

استاندار اصفهان با تاکيد بر ايجاد اشتغال پايدار در استان بيان داشت: درصدد هستيم که فرصتهاي شغلي ايجاد شده پايدار باشند و هم چنين با ايجاد ستاد تسهيلات صنايع در استان، درحال حاضر شرايط خوبي داريم.

ذاکر اصفهاني با بيان اينکه بيشترين فعاليت استانداري درسال جاري ايجاد فرصت هاي شغلي دربخش صنعت خواهد بود، تصريح کرد: با ايجاد بسترها و شرايط لازم براي جذب سرمايه گذاري درحال حاضر امنيت سرمايه گذاري در کشور افزايش پيدا کرده است و وضعيت سرمايه گذاري در استان خوب است.

* تا پايان ارديبهشت سال جاري 22 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداري مي‌رسد

استاندار اصفهان با بيان اينکه مسکن مهر استان شرايط فوق‌العاده خوبي را در سطح کشور دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 88 هزار واحد مسکوني آماده تحويل است.

وي افزود: اين تعداد واحد مسکن مهر قراربود سال گذشته همزمان با ايام دهه فجر به متقاضيان تحويل داده شود، اما به دليل آماده نبودن خدمات روبنايي همچون مسجد، درمانگاه، بيمارستان و... اين موضوع به تعويق افتاد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پيش بيني مي‌شود با واحدهايي که توسط بنياد مسکن استان ساخته شده است، امسال حدود 120 هزار واحد مسکوني به مردم واگذار شود و هم چنين تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري 22 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداري برسد.

ذاکراصفهاني تصريح کرد: برنامه سال90 مسکن مهر پيش بيني 30 هزار واحد مسکوني است، در حالي که در اين بخش تنها 15 هزارمتقاضي داريم و همين امرسبب شده تا در بخش مسکن شاهد افزايش قيمت نباشيم.

* سال 90 اقدامات خوبي در بخش آب انجام خواهد شد

وي با بيان اينکه آب چالش اصلي استان است و تمام دستگاه‌هاي ذي ربط براي کنترل و مديريت جدي آب ورود پيدا کرده‌اند، گفت: در بخش آب درسال جاري اقدامات خوبي از جمله اتمام تونل سوم کوهرنگ، تونل خدنگستان وطرح گلاب يک به طول ده کيلومتر و ... را خواهيم داشت.

استاندار با بيان اينکه کاهش بارندگي 70 درصدي در برخي از نقاط استان به ويژه مناطق شرقي استان را در سال 89 شاهد بوديم، اظهار داشت: تا جايي که امکان داشته باشد در کشاورزي از شيوه غرقابي به ويژه در اين مناطق استفاده نخواهد شد.

ذاکراصفهاني از تخصيص اعتبارات ويژه عدم کشت در مناطق شرقي استان به کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: خسارت کشاورزان به زودي به آنها پرداخت خواهد شد و همچنين در کنار آن توسعه مشاغل جديد و پايدار چون کشت گلخانه‌اي، پرورش دام و طيور در دستور کار دولت براي بخش شرقي قرار گرفته تا مردم اين منطقه بتوانند ادامه فعاليت دهند.

* رتبه نخست کشور در اجرايي شدن مصوبات کشور را دارا هستيم

وي درخصوص پيشرفت فيزيکي مصوبات سفرهاي هيات دولت به استان اصفهان بيان داشت: پيشرفت فيزيکي اين مصوبات بسيار خوب است به طوري که در اين زمينه رتبه اول کشور را داريم.

استاندار اصفهان درصد اجرايي مصوبات دور اول سفرهيات دولت را 97 درصد دانست و افزود: درصد اجرايي دور اول سفرخوب است و اين مصوبات رو به اتمام هستند به طوريکه از پيشرفت فيزيکي فوق العاده بالايي برخوردارند.

وي تصريح کرد: براساس آمار تا پايان اسفندماه سال 88 تعداد مصوبات اجرايي دورسفر اول هيات دولت به استان 233 مصوبه بوده است، که اين رقم در سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

ذاکراصفهاني هم چنين درصد اجرايي مصوبات سفر دوم را بالاي 50 درصد اعلام کرد و گفت: تا پايان اسفندماه سال 88 صدو بيست مصوبه اجرايي شد که در پايان سال گذشته به 268 مصوبه رسيد که اين رقم نشان از رشد 139 درصدي اجرايي شدن مصوبات است.

استاندار اصفهان درخصوص اجرايي شدن مصوبات دورسوم هيات دولت به استان تصريح کرد: از 152 مصوبه دور سوم سفربه استان در سال 88 تنها شش مصوبه اجرايي شده بود که در سال 89 به 119 مصوبه افزايش يافت.

وي افزود: مصوبات دورسوم با وجود اينکه قسمتي از تخصيصات در نظرگرفته شده براي اجراي آنها، تاکنون پرداخت نشده است از پيشرفت فيزيکي خوبي برخوردارند و درسال 89 رشد 113 درصدي در مقايسه با سال پيش از آن را شاهد بوديم.

* با راه اندازي دانشکده خبر فضاي جديدي براي عرصه رسانه در استان ايجاد خواهد شد

استاندار اصفهان با بيان اينکه اصفهان از ظرفيت بالايي در حوزه فرهنگي و رسانه برخوردار است، گفت: موضوع رسانه امروز در جهان از مباحث با اهميت تلقي مي‌شود، چراکه در عرصه‌هاي مختلف سياست، اقتصاد، فرهنگ، ورزش و هنر مي‌تواند تاثير گذار باشد و به نظر مي‌رسد که قابليتهاي فعلي استان درعرصه رسانه نمي‌تواند جامعيت لازم براي اصفهان را داشته باشد و اصفهان در حوزه رسانه، بايستي فراتر از آنچه که امروز شاهد آن هستيم گام بردارد.

استاندار اصفهان تصريح کرد: تعدادي از افراد شاغل در اين بخش علاقمند به ادامه تحصيل در رشته خبرنگاري و دوره‌هاي تحصيلات تکميلي هستند که در اين راستا نياز به خلق فرصتهايي براي ادامه تحصيل آنها در استان است.

ذاکراصفهاني با يادآوري اينکه نزديک به يک سال پيش با رييس دانشکده خبر جلساتي در خصوص راه اندازي دانشکده خبر در اصفهان داشتيم، اضافه کرد: قرار شد که ما امکانات مادي را فراهم کنيم و آنها امتياز ايجاد دانشکده خبر را به استان دهند.

وي بابيان اينکه تلاش مي‌کنيم اين دانشکده در مقاطع مختلف دانشجو داشته باشد، اظهار داشت: با راه اندازي دانشکده خبر فضاي جديدي براي عرصه رسانه دراستان ايجاد خواهد شد.

انتهاي پيام