همه بازدیدهای استاندار

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

ostandar1

استاندار اصفهان اواسط آبان ماه به همراه جمعي از مسئولان استان جهت بررسي مشكلات و اولويت‌هاي شهرستان به خميني‌شهر سفر كرد و از نزديك در جريان امور شهرستان قرار گرفت.

 

افتتاح فاز سوم ساماندهي گلستان شهداء
دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني در سفر یک روزه خود که از ساعات اولیه صبح آغاز شد ابتدا با حضور در امامزاده سیدمحمد، به زیارت این امامزاده و گلستان شهدا پرداخت و فاز سوم ساماندهی گلزار شهداي سیدمحمد را نيز افتتاح كرد.
در حاشيه این مراسم، مهندس پورکاظم شهردار خمینی شهر گفت: در طرح ساماندهی گلستان شهداي امامزاده سیدمحمد که با مشارکت شهرداری، بنیاد شهید و اداره اوقاف آغاز شده تاکنون در اجرای 3 مرحله از طرح، شهرداری و بنیاد شهید به تعهدات خود عمل کرده اند و در همین رابطه تاکنون 400 میلیون تومان توسط شهرداری و بنیاد شهید هزینه شده است البته اداره اوقاف نسبت سهم خود فقط تاکنون 20 میلیون تومان پرداخت كرده و در صورت تأمین مابقی مبلغ، آمادگی اجرای دو مرحله دیگر طرح را داریم.
وی در ادامه گفت: برای طرح کلی ساماندهي، 600 میلیون تومان دیگر نیاز داریم ولی برای اجرای ساماندهی قبور شهدای باقی مانده به 400 میلیون دیگر نیاز است.
در ادامه این سفر استاندار با بازدید از طرح نیمه کاره پل زیرگذر سید محمد حرکت خود را آغاز نمود.

بازديد از پايانه حمل و نقل
استاندار در ادامه، از طرح‌های پل سردار شهید لری و طرح شرکت حمل و نقل (پایانه حمل بار) بازدید كرد. در حاشيه اين بازديد، ملکوتی رئیس شرکت پایانه‌سازان راه مهر گفت: طرح شهرک حمل و نقل در راستای مصوبات سفر استاندار سابق اصفهان و رئیس‌جمهور به شهرستان اجرايي شده كه براي اين امر، 30 هکتار زمین در شمال شهر و در جوار جاده کمربندی جدید تحویل شرکت پایانه‌سازان شد و هم اکنون طرح حصارکشی این زمین آغاز شده و پس از تأیید نقشه توسط مشاورین مربوط؛ فازهای ساخت دفاتر، امکانات جانبی و پارکینگ از طريق مشارکت سهامداران و استفاده از تسهیلات حمایتی و بانکی اجرا خواهد شد. ملکوتی در خلال سخنان خود، از استاندار درخواست افزایش 5 هکتار دیگر به شهرک جهت رفع مشکل کمبود مکان‌های طراحی شده و پارکینگ نمود.

و اما جاده کمربندی و پادگان
در ادامه، استاندار اصفهان با حضور در زمین مورد اختلاف شهرستان و اداره راه و ترابری با پادگان شهیدمؤذنی که به عنوان ورودی طرح محسوب میشود از نزدیک از این محل بازديد كرد و در جريان جزئيات مشكل قرار گرفت.
گفتني است منطقه مورد اختلاف تا حصار و سیم خاردار پادگان فاصله دارد و به گفته مسئولان شهرستان، حریم بعضی از انشعابات و لوله های اصلی است.

بازديد از چشمه لادر
در ادامه سفر، استاندار از محل چشمه لادر بازديد كرد. شهردار خمینیشهر در حاشيه اين بازديد با اشاره به اقدامات و اعتبارات هزینه شده برای این محل گفت: طرح ساماندهی چشمه لادر به عنوان یک منطقه گردشگری استانی و ملی قابلیت زیادی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی را دارد. صالحي فرماندار شهرستان هم در اين باره تصريح كرد: طرح چشمه لادر از جمله مصوبات سفر اول ریاست جمهور است که تاکنون اقدامی در خصوص آن انجام نشده است. یکی از مسؤولین سازمان گردشگری استان هم در این محل به استاندار گفت: مناطق نوین گردشگری با حمایت دولت و تأمین· زیرساختها با مشارکت بخش خصوصی باید اجرایی شود.

مسكن مهر
دكتر ذاكر و هيئت همراه در ادامه از طرح مسکن مهر خمینی شهر بازدید كردند. استاندار اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: این طرح به دلیل کمبود زمین با تأخیر روبرو شده است چرا كه یکی از مشکلات اساسی خمینی‌شهر مشکل جدی کمبود زمین است اما با این وجود، از زمان شروع ساخت تاکنون با سرعت خوبی رو به پيشرفت بوده است. وي ابراز اميدواري كرد در شهریور سال آینده طرح مسکن مهر خمینی‌شهر آماده بهره برداری شود.

استاندار اصفهان در ادامه از بيمارستان منظريه بازديد كرد؛ بيمارستاني كه يكي از خبرگزاري‌ها در حاشيه گزارشش از بازديد استاندار از اين طرح، آنرا پروژه پير و فرسوده ناميد.
دكتر ذاكر در حاشيه اين بازديد به خبرنگار فرصت گفت: مجری طرح بیمارستان منظریه وزارت مسکن و شهرسازی است كه بروز مشکلات متعدد در گذشته بخصوص کمبود اعتبارات این طرح را براي مدت‌ها دچار رکود كرده بود و امیدواریم با توجه به تغییرات انجام شده، روند تکمیل بيمارستان سرعت بیشتری بگيرد.
وی تصريح كرد: من زمان مشخصی برای افتتاح طرح نمیتوانم اعلام کنم چون متولیان امر باید قول آن را اعلام کنند.

افتتاح خانه معلم
از مهمترین طرحهای افتتاح شده در سفر استاندار، افتتاح مجموعه تفریحی و خدماتی خانه معلم خمینی‌شهر بود. در حاشيه اين افتتاح، رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان در سخنان کوتاهی گفت: این مجموعه بزرگ در سالهای 74 و 76 طراحی شده و در 3 طبقه با زیربنای 2500 متر در زمینی حدود 3 هزار متر ساخته شد. وي افزود: تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه از آرزوهای دیرینه فرهنگیان خمینیشهر بود که با زحمات و پیگیری مدیرکل نوسازی استان و مجموعههای مدیریتی در گذشته و مسؤولین شهرستان در یک سال گذشته، بیش از 45 درصد پیشرفت داشته و سعی ما ايجاد مجموعه‌اي شاداب بعنوان یکی از طرحهای نگین استان بوده است.
صرامي خطاب به استاندار ادامه داد: ما خاطره خوشی از سفر اول شما به خمینی‌شهر و مراسم کلنگ‌زنی استخر فرهنگیان داریم و نويد مي‌دهم كه طرح فنداسیون و سازه آن تهیه شده و در اولین فرصت ممکن عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.
وی از استاندار خواست با حمایت خود، نسبت به حل بحران کمبود فضای آموزشی در شهرک منظریه ياري نمايد. به گفته صرامي، در حال حاضر در منظريه به 7 آموزشگاه نياز است که یک واحد مورد نیاز توسط دو تن از خیرین شهرستان (حاج احمدنجفی و خانم شریفیان) در فاز 3 بازسازي و یک واحد توسط مهندس سجاد مدیر سازمان نوسازی استان تعهد شده است. وي افزود: درخواست ما این است كه یک واحد آموزشی هم از مصوبات سفر شما به خمینی شهر باشد تا بخشی از مشکل منظریه رفع شود.

بازديد از مصلي
استاندار پس از مراسم خانه معلم، از محل مصلای نماز جمعه بازديد كرد. در حاشيه اين بازديد، حجت‌الاسلام سالمی امام جمعه ضمن درخواست از استاندار جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی و بهینه‌سازی محل فعلی مصلی گفت: طرح جامع مصلی تدوين شده اما جهت اجرای طرح جامع، با توجه به کمبود اعتبارات دولتی امکان بهره‌برداری سریع وجود ندارد.
در همين رابطه، مجري طرح جامع مصلي هم گفت: پیشنهاد ما برای حل مشکل فعلی مصلی به عنوان یک سازه آهنی فرسوده و پرخطر که از امکانات لازم برای سرمایش و گرمایش و استفاده بهینه انرژی برخوردار نيست اجرای طرح بهسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی و تقویت سازه فلزی موجود است.

افتتاح سالن ورزشي انقلاب
دومین طرح مهم مورد افتتاح سفر استاندار بعد از خانه معلم، بهره‌برداري از سالن 1200 نفری انقلاب به عنوان اولین سالن ویژه مسابقات ورزشی استاندارد در شهرستان بود.
در اين مراسم، مدیر کل تربیت بدنی استان گفت: احداث سالن انقلاب از سال 75 آغاز· شده و بعد از 14 سال به بهره‌برداری رسیده است. خدابخش افزود: این طرح نمونهای از عملکرد دولت‌های گذشته است كه با تأخیر به بهره برداری رسید و البته بیشترین اقدام عمرانی طرح در 3 سال گذشته اجرا شده است.
وی افزود: ورزش خمینی شهر به عنوان یکی از شهرهای مستعد و قهرمان‌پرور استان و کشور محسوب می شود و همیشه قهرمانان و تیمهای برتری از این شهرستان داشته‌ايم و با اين وجود، سرانه ورزشی شهرستان 20 صدم مترمربع است که پایین‌تر از سرانه استان میباشد و با این وجود، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و استانی و فرهنگی و ملی براي اين امر در نظر گرفته شده است.
مدير‌كل تربيت‌بدني استان ادامه داد: حدود يازده هزار مترمربع سالن سرپوشیده و حدود 30 هزار متر محیط روبروباز تا آخر امسال در خمینی شهر به بهره‌برداری خواهد رسید که این مقدار براي سرانه شهرستان معادل چهارده صدم مترمربع است و با اين افزايش، سرانه ورزشی شهرستان به سی و پنج صدم مترمربع افزایش خواهد یافت.

بازديد از روستاي اصغرآباد
استاندار اصفهان و هیئت همراه، در ادامه سفر خود وارد روستای اصغرآباد شد و پس از استقبال اهالی و معتمدین روستا، در مراسم کلنگزنی زمین ورزشی اين روستا حضور يافت.
در اين مراسم، يكي از معتمدین روستا گفت: روستای اصغرآباد با وجود جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از محرومیت و کمبود شدید اماکن ورزشی رنج میبرد و مکان موجود افتتاح شده هم یک زمین چمن است که به صورت مشارکتي توسط مردم و مسؤولین تربیت بدنی و اهالی فعال شده است.
جاري با اشاره به تعداد شهدا، ایثارگران و رزمندگان روستا در خصوص مشکلات این روستا گفت: جاده ورودی روستا در وضعیت نابسامانی بوده و از هر گونه امنیت و امکاناتی خدماتی محروم است. وي از استاندار اصفهان درخواست كرد براي ساماندهی مسیر اصغرآباد به خمینی شهر و خیابانهای غرب روستا و زیرسازی و آسفالت و جدول معابر بودجه و اعتبارات مورد نیاز اختصاص يابد.
وی در ادامه گفت: روستای اصغرآباد از اعتبارات دور سوم سفر ریاست‌جمهوري به استان محروم بوده و هیچ گونه اعتبارات يا بودجه اختصاصی در نظر گرفته نشده است.

استاندار در جمع مردم شهر درچه
پس از اين مرحله، استاندار به بازديد از شهرهاي درچه و كوشك پرداخت. دكتر ذاكر اصفهاني در درچه در جمع مردم اين شهر وعده پيگيري براي تکمیل مسجد جامع شهر درچه را از طریق ستاد ائمه جمعه اصفهان به مردم داد. وی با ابراز رضایت از فضای معنوی و روحی مسجد جامع شهر درچه گفت: با توجه به بازدیدهای مکرری که از مساجد استان داشته‌ام، مسجد جامع شهر شما را دارای فضای معنوی خوبی مي‌بينم.
وی درخصوص پل دوم شهر درچه گفت: تاکنون در حد توان و امکانات برای تکمیل این طرح كمك شده است. دكتر ذاكر با بيان اينكه طرح پل جدیدالاحداث شهر درچه در نوع خود در کشور بی‌نظیر است گفت: اين طرح به لحاظ تکنولوژی در نوع خود نمونه است.
در اين بازديد، مهندس اطهری‌فر شهردار شهر درچه هم با بيان اينكه تاکنون یک و نیم میلیارد جهت آزادسازی زمینهای همجوار پل هزینه شده افزود: 5/1 ميليارد قرارداد رمپ‌های جاده دسترسی شرقی به غربی پل بسته شده است و طرح جاده شرقی رو به اتمام بوده و طرح جاده غربی پل به زودی آغاز خواهد شد و پیش‌بینی ما این است كه تا دو ماه دیگر طرح به بهره‌برداری برسد.
استاندار در حاشیه بازدید از پل درچه به خبرنگاران گفت: شهر درچه منطقه‌اي مستعد و با ظرفیتهای بالای گردشگری است و فرصتی خوب برای مردم شهر درچه و شهرهای همجوار برای استفاده از منطقه وجود دارد. وي ابراز داشت: در آخرین اقدامی که در این رابطه داشتیم با مشارکت بخش خصوصی مجوز یک هتل و رستوران مجهز در درچه و در حاشیه زاینده‌رود صادر شد.

بازديد از طرح‌هاي كوشك
دكتر ذاكر اصفهاني در ادامه برنامه‌هاي متراكم سفر به خميني‌شهر با حضور در شهر کوشک از طرح نیمه‌کاره پل زیرگذر شهر کوشک بازديد و با سخنان سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر کوشک در جريان مشكلات قرار گرفت.
استاندار در حاشیه این بازدید به خبرنگاران جراید و خبرگزاریهای استان گفت: خمینی شهر در دو بخش کمبود زمین و راه دچار مشکل عدیدهای است و متأسفانه به دلیل بافت سنتی و باغی شهرستان و تبدیل این بافت سنتی به بافت جدید شهری بدون برنامه‌ریزی صحیح، امروزه دچار مشکلات عدیده و زیادی شده است و البته با وجود زمين‌هاي باقيمانده در شمال شهر خمینیشهر امکان حل بحران وکمبود زمین وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی دقیق کارشناسی از مقدار موجود به درستی استفاده شود.
دكتر ذاكر اصفهاني در خصوص طرح زیرگذر کوشک گفت: اختلاف سلیقه اعضای دو دوره شورای شهر در گذشته منجر به صرف هزینه زیادی شده است که امیدواریم در کارگروه مربوطه، موضوع بررسی و راه حل مشکل را پیدا کنیم.

بازديد از تيرانچي
استاندار پس از کوشک به روستای تیرانچی رفت و در خصوص حل مشکل انشعابات آب به سخنان مسؤولین و نمایندگان واعضای شورای روستا گوش فرا داد. گفتني است طرح لوله‌گذاری و شبکه آب روستایی تیرانچی از تیرماه سال جاری آغاز شده و تا کنون 80 درصد رشد داشته است ولی به جهت محرومیت اهالی، آنها تقاضای حمایت و تخفيف در پرداخت هزینه انشعابات دارند.

ديگر برنامه‌ها
دكتر ذاكر اصفهاني بجز بازديدهاي موصوف، در چند جلسه از جمله جلسه شوراي اداري شهرستان و نيز در جمع مردم شهرستان در مسجد ملاحيدرعلي حضور يافت كه گزارش مبسوط اين جلسات بطور جداگانه در همين شماره درج شده است.

سلمان محمدی