كلنگ سالن اجلاس سران غير متعهدها در اصفهان به زمين مي‌خورد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - مراسم آغاز رسمي عمليات اجرايي سالن اجلاس سران غيرمتعهدها در اصفهان با حضور مهندس حميد بقايي معاون اجرايي رييس جمهور و جمعي از مديران استاني و شهري اصفهان فردا برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، مجتمع ساختمانهاي اين اجلاس با اعتبار 2 هزار ميليارد ريال در18 ماه و با مسئوليت شهرداري اصفهان ساخته مي‏شود. همچنين نحوه مديريت پروژه ساخت سالن‏هاي اجلاس سران کشورهاي غير متعهد به صورت EPC (طرح و ساخت) است که کارفرما، انتخاب مشاور و پيمانکار پروژه را همزمان انجام مي دهد.
بنا بر اين گزارش، سالن‏هاي اجلاس سران کشورهاي غير متعهد حدفاصل آبشار تا تقاطع اشکاوند در مساحت حدود 50 هکتاراحداث مي شود و اين مجموعه در منطقه کوهستاني ساخته خواهد شد که از لحاظ فني و سازه اي ويژه مي‏باشد. لذا تکنولوژي ساخت، معماري و مباحث اجرايي اين پروژه خاص و منحصر به فرد است.
ناگفته نماند جمهوري اسلامي ميزباني و رياست شانزدهمين دوره اجلاس سران جنبش غير متعهدها را درسال 2012 ميلادي عهده دار شده است. جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر به همراه کوبا و مصر عضو تروئيکاي جنبش عدم تعهد است و در سال 2012 رياست اين جنبش را عهده‌دار مي‌شود. مصر در حال حاضر رياست دوره‌اي اين سازمان را بر عهده دارد. 118 کشور در حال حاضر عضو جنبش عدم تعهد هستند و 18 کشور نيز عضو ناظر اين سازمان مي‌باشند.