افزايش 14 درصدي ماموريت‏هاي‌ اورژانس پيش بيمارستاني در نوروز 90

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - تعداد ماموريت‏هاي‌ اورژانس پيش بيمارستاني استان اصفهان در نوروز سال جاري، 6 هزار و 497 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزايش 14 درصدي مواجه بوده است.
به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، دکتر حميد اسماعيلي رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت‏هاي پزشکي استان اصفهان با اشاره به اين که تعداد ماموريت‏هاي‌ تصادفي و غير تصادفي اين مرکز در زمان‌ پوشش امداد- سلامت نوروزي استان اصفهان از 25 اسفند تا 13 فروردين سال گذشته به ترتيب 2 هزار و 284 و 3 هزار و 413 ماموريت بوده است، تصريح کرد: اين آمار در مدت مشابه امسال، 2 هزار و 273 ماموريت تصادفي و 4 هزار و 224 ماموريت غير تصادفي بوده است که به ترتيب با 0.5 درصد کاهش و 24 درصد افزايش تعداد ماموريت در نوروز سال جاري مواجه بوده ايم.
وي تعداد حوادث ويژه ي اورژانسي در نوروز امسال را با 46 درصد افزايش نسبت به سال گذشته، 24 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد موارد مسموميت با گاز co، مراجعه کنندگا‌ن به پايگاه‏هاي سلامت مستقر در سطح استان و موارد احياي قلبي- ريوي موفق در نوروز امسال به ترتيب 36، يک هزار و 600، و 6 مورد بوده است.
اسماعيلي با بيان اين که در زمان پوشش امداد سلامت نوروزي در استان اصفهان که از 25 اسفند آغاز شده بود تا پايان روز 13 فروردين سال جاري، واحدهاي امدادي اورژانس پيش بيمارستاني اين استان به مدت 576 ساعت در حاشيه جاده ها و ميادين‌ ‌اصلي شهرها استقرار داشتند، خاطر نشان کرد: تعداد کل پايگاه هاي اورژانس پيش بيمارستاني در نوروز امسال با 15 درصد افزايش از 84 پايگاه در سال گذشته به 97 پايگاه رسيد و در واقع تعداد پايگاه‏هاي شهري و جاده اي به ترتيب با 26 و 7 درصد افزايش به 49 و 47 پايگاه رسيده است و يک پايگاه امداد هوايي اورژانس پيش بيمارستاني نيز در اين مدت، به صورت آماده باش براي ارائه خدمات به امدادخواهان‌ بود.
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي استان اصفهان تعداد تکنسين‏هاي‌ فوريت‏هاي پزشکي آماده باش در پوشش امداد سلامت مسافران نوروزي را در سال جاري 600 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد اتاق‌هاي فرمان فوريت‏هاي پزشکي استان اصفهان در نوروز سال جاري، 12 اتاق فرمان بود که نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به حساسيت کار پرسنل حاضر در اتاق فرمان‏هاي اورژانس پيش بيمارستاني در زمينه تشخيص موارد اورژانسي و اعزام واحد امدادي به محل، از مردم خواست تا در صورت نياز به خدمات فوريت‏هاي پزشکي با شماره 115 تماس گرفته و ضمن حفظ خونسردي خود، شرح حال بيمار و آدرس دقيق محل حادثه را به پرسنل اتاق فرمان اعلام نمايند. همچنين در صورتي که مصدومان تصادفات و حوادث ترافيکي در خودرو گرفتار شده‏اند‌، حتما براي خروج آنها از نيروهاي امداد نجات کمک بگيرند.