رشد قارچ گونه سایت های همسریابی/ اینترنت جای پیداکردن همسر نیست

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

از هر ۱۰ ازدواج اینترنتی ۸ ازدواج منجر به طلاق می شود
خبرگزاری ایمنا: رییس پلیس فتای استان اصفهان یکی از اقداماتی که اخیرا و با اظهار تاسف در فضاهای سایبر رشد قارچ گونه ای یافته و نیارمند احتیاط و دقت عمل بیشتری است را رواج سایت های همسریابی و صیغه عنوان کرد و گفت: اینترنت و فضای مجازی به هیچ وجه مکان همسریابی نیست.

سرهنگ ستار خسروی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که امروزه با پیشرفت فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، شاهد توسعه روزافزون سایت های اینترنتی شده ایم، اظهار داشت: متاسفانه هر کدام از این سایت ها پس از ایجاد تقریبا از کنترل تهیه کننده آن هم خارج می شوند و اطلاعات به صورت افسار گسیخته، خوب وبد و زشت و نازیبا در فضای مجازی منتشر می شوند.
وی یکی از اقداماتی که اخیرا و با اظهار تاسف در فضاهای سایبر رشد قارچ گونه ای یافته و نیارمند احتیاط و دقت عمل بیشتری است را رواج سایت های همسریابی و صیغه عنوان کرد و اذعان داشت: اینترنت و فضای مجازی به هیچ وجه مکان همسریابی نیست.
*اکثر سایت های همسریابی هدفی جز سوء استفاده ندارند
رییس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: متاسفانه اکثر این سایت ها هدفی جز سوء استفاده از زنان و دختران جوان نداشته و دامی بیش برای آنها نیستند.
خسروی بر لزوم آگاهی بخشی جامعه به خانواده ها به خصوص دختران جوان در راستای چگونگی ورود به این سایت ها و استفاده از آنها تاکید کرد و یادآورشد: پلیس فتا وظیفه اعلام قانونی بودن یا غیرقانونی بودن فعالیت این دسته از سایت ها را ندارد چرا که وظیفه اش تنها مبارزه با جرایمی است که در فضای مجازی رخ می دهد.
وی به موضوع ازدواج های اینترنتی اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد این هستیم که جوانان تمایل زیادی به آشنایی و ازدواج از طریق سایت های همسریابی و یا از طریق شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و ... را داشته و تلاش می کنند فرد مورد نظر خود برای برقراری ارتباط را از طریق این فضا انتخاب کنند.
*ازدواج های اینترنتی برپایه دروغ شکل می گیرند
خسروی با تاکید بر این که ازدواج های اینترنتی برپایه دروغ شکل می گیرند، تصریح کرد: عمدتا شکننده ترین روابط بین زن و مرد را ازدواج های اینترنتی شکل می دهند به طوری که از هر ۱۰ ازدواج اینترنتی ۸ ازدواج منجر به طلاق می شود.
خسروی با بیان این که پنهان کردن هویت اصلی فرد یکی از خاصیت های فضای مجازی است، به دختران جوان توصیه کرد در ورود به این گونه سایت ها بسیار احتیاط کرده و از اعتماد کردن به دیگران که هدفی جز سوء استفاده ندارند، خودداری نمایند.
وی تعداد سایت های همسریابی در حال حاضر را بیش از هزار مورد اعلام کرد و با بیان این که برخی از این سایت ها حتی از خارج کشور هدایت می شوند، گفت: متاسفانه عملکرد این گونه سایت ها حتی در اختیار ایجاد کننده و پدیدآورنده آن هم نیست لذا احتیاط شرط اول عقل است.
*۱۰ درصد پرونده های پلیس فتای اصفهان به سوء استفاده از دختران مربوط می شود
خسروی با اعلام این که از زمان تشکیل پلیس فتا در استان اصفهان تا به امروز با پرونده های زیادی از سوء استفاده و اخاذی از زنان و دختران در این سایت ها مواجه بوده ایم، بیان داشت: متاسفانه به اشتراک گذاری تصاویر، فیلم ها و اطلاعات شخصی توسط خانم ها در این سایت ها، با بی احتیاطی تمام منجر به ایجاد خسارات جبران ناپذیری برای آنها و اخاذی طرف مقابل شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون تعداد زیادی از این موارد را شناسایی و افراد اخاذ را دستگیر کرده ایم.
خسروی با اشاره به سوء استفاده جنسی از زنان و دختران در پی بدست آوردن اطلاعات شخصی آنها توسط افراد مغرض و بیمار در این گونه سایت ها اعلام کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد پرونده های موجود در پلیس فتا را پرونده هایی تشکیل می دهد که به عناوین مختلف خانم ها و دختران جوان مورد جرم و سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.
*هویت ها در فضای مجازی کاملا مخدوش است
وی با تاکید مجدد بر این که هویت ها در فضای مجازی کاملا مخدوش است، خطاب به دختران جوان جامعه گفت: از اعتماد کردن به دیگران در فضای سایبرجدا خودداری کرده و به هیچ وجه
فیلم ها،تصاویر شخصی، شماره تلفن، آدرس منزل و محل کار خود را در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک قرار ندهید.
وی در خاتمه خواستار نظارت بیشتر والدین بررفتارهای فرزندان شد و بر یادگیری و آموزش پدران و مادران برای آگاهی بیشتر از نحوه عملکرد جوانان و نوجوانان خود در فضای مجازی تاکید کرد. ۵۹