فرماندار اصفهان شیوه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم را تبیین كرد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان- فرماندار شهرستان اصفهان با بیان اینكه زمان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس نهم از روز پنجشنبه چهارم اسفندماه جاری آغاز و تا 24ساعت پیش از شروع انتخابات ادامه دارد، گفت: شروع زود هنگام تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی و هواداران آنان پیگرد قانونی دارد.
فرماندار اصفهان شیوه های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم را تبیین كرد

'فضل الله كفیل' روزسه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تبلیغات زودهنگام تخلف محسوب می شود و با آن برخورد قاطع خواهد شد.

وی با بیان اینكه برخی نامزدها تاكنون تخلفات جزیی در زمینه تبلیغات انتخاباتی داشته اند، تصریح كرد: كمیته رسیدگی به تخلفات تذكرات لازم را در اینباره به ‌آنان داده و گزارش های آن را جمع بندی كرده است.

وی توضیح داد: چاپ تراكت در قطع 20 در 15 سانتی متر و توزیع آن ، چاپ و توزیع جزوه ، زندگی نامه ، بروشور و كارت حداكثر در قطع 20 در 15 سانتی متر، سخنرانی ، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در محیط های غیر دولتی مجاز است.

وی با بیان اینكه تبلیغ در روزنامه ها و جراید بخش خصوصی با در نظر گرفتن قانون تبلیغات از سوی نامزدها مجاز است، گفت:‌ارسال و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از طریق شركت پست در پاكت های بسته بدون وجود آثار تبلیغاتی بر روی پاكت از سوی این افراد در زمان تبلیغات انتخاباتی مجاز می باشد.

كفیل با بیان اینكه نامزدها می توانند در بخش، شهر، شهرستان و هریك از مناطق شهرداری اصفهان یك ستاد تبلیغاتی تشكیل دهند، اظهارداشت: نصب تابلو، بنر و پارچه نشان دهنده مكان ستاد تبلیغاتی انتخابات نامزدها در محل ستاد جز موارد مجاز است.

فرماندار اصفهان، استفاده از هرگونه پلاكارت به منظور تبلیغات به نفع یا علیه كاندیدا، راه اندازی كاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی را از سوی داوطلبان در زمان تبلیغات ممنوع عنوان و تصریح كرد: نامزدها از دایر كردن بیش از یك ستاد تبلیغاتی انتخاباتی در مراكز، بخش، شهر و شهرستان پرهیز كنند.

وی افزود: نصب هر گونه آثار تبلیغاتی توسط اقشار، گروه ها، احزاب و جمعیت ها مبنی بر حمایت با درج تصاویر یا اسامی نامزدها و تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی در نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها، وزارتخانه ها، ادارات، نهادها، شهرداریها، نهادها و موسسات جزو موارد ممنوع تبلیغات نامزدها می باشد.

فرماندار اصفهان خاطر نشان كرد: تبلیغ علیه داوطلبان نمایندگان در مطبوعات، نشریات خصوصی یا خبرگزاری ها و انجام فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها از طریق صدا وسیما، تربیون نماز جمعه یا هر وسیله ای دیگر كه جنبه رسمی و دولتی دارد جز موارد ممنوعه تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود و باید نامزدها از این امر خودداری كنند.