اتمام محاکمه 25 تولید کننده شیشه/ واکنش منتظری به مراسم ورود نمادین امام(ره)

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

نهایی شدن حکم اعدام 25 تولید کننده شیشه در تهران، واکنش رئیس دیوان عدالت اداری به مراسم نمادین ورود امام (ره) به فرودگاه مهرآباد و آخرین آمارها از سازمان پزشکی قانونی کشور در گزارش قضا در 7 روز بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر در هفته گذشته حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد: تعداد معتادان پیش از انقلاب در سال 1314 بالغ بر یک و نیم میلیون نفر یعنی معادل هفت درصد جمعیت کشور بوده است. در سال 1334 نیز همین تعداد معتاد در کشور داشته‌ایم و اوایل سال 57 یعنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حدود دو میلیون نفر معادل شش درصد جمعیت وقت کشور معتاد بوده‌اند اما از دهه هفتاد تا کنون بین یک میلیون و 200 هزار تا دو میلیون ـ با احتساب موارد تفننی ـ معتاد داشته‌ایم.
وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های انجام شده و مبارزات صورت گرفته نتیجه‌بخش بوده است. البته این در حالی است که پیش از انقلاب تنها چند نوع مواد مخدر داشتیم و امروز با بیش از 2500 نوع مواد مواجه هستیم.

معاون دادستان کل کشور گفت: مجازات قاچاق شیشه هم‌ردیف مجازات قاچاق مرفین است و بر اساس قانون جدید تا کنون بیش از 25 مورد کارگاه و آزمایشگاه در تهران منهدم شد و عوامل آن دستگیر شدند و به زودی احکام مجازات شدیدی برای آنها اعمال خواهد شد.

مسئولان برگزاری ورود نمادین امام (ره) از مردم عذر خواهی کنند

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری ضمن انتقاد از برخی اقدامات صورت گرفته در ایام الله دهه فجر که موجب اهانت به امام راحل بود، گفت: متاسفانه بر اثر غفلت برخی که به زعم خود می‌خواستند در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضرت امام خمینی(ره) تجلیل کرده باشند، در عمل صحنه بسیار زننده‌ای را ایجاد کردند و ناسنجیده تصویر ناشایستی را از حضرت امام راحل نشان دادند. این یک نوع بی‌حرمتی به مقام ایشان بود و جا دارد دست‌اندرکاران این مراسم از مردم به خاطر غفلتی که شده است، اعتذار بجویند.

کاهش 15 هزار پرونده در شورای حل اختلاف تهران

رئیس شورای حل اختلاف تهران اعلام کرد: طبق آخرین گزارشاتی که به دست ما رسیده 70 درصد مردم از عملکرد شورای حل اختلاف راضی هستند و در سال جاری تاکنون 15 هزار فقره موجودی‌مان را کم کرده‌ایم و با این موجودی شورای حل اختلاف در رتبه‌ی بسیار خوبی قرار گرفته است.

هنر و هنرمندان می توانند تاثیر خوبی در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند

محمدباقر ذوالقدر معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: جرم، دارای زمینه‌ها و بسترهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. جرم معلولی است که علل مختلفی در آن دخالت دارند و بسیاری از این علل در کمند و مهار هنر هستند. هنر و خلق آثار هنری هم می‌تواند انسان‌ها را به انحطاط و کجروی وا دارد و هم از انحطاط و کجروی مصون دارد.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه برخی از فیلسوفان عمیق هرمنوتیک امروز مباحث خویش را از هنر و زیبایی‌شناسی آغاز می‌کنند، یادآور شد: در مقام فهم و تفسیر افعال آدمی، هنر نقش ویژه‌ای دارد؛ بنابراین هنر هم در فهم فعال آدمی و هم در رساندن پیام وی نقشی بی‌بدیل دارد.

1500 مرگ بر اثر سوختگی
مرگ 950 نفر بر اثر غرق شدگی

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نه ماهه امسال یک‌هزار و 522 نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از سوختگی یک‌هزار و 724 نفر بود، 7/11 درصد کاهش یافته است.

همچنین در 9 ماهه سال‌جاری 949 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 818 نفر مرد و 131 نفر زن بودند.