امام خمینی (ره) یک نظریه پرداز تمام عیار بود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

وال استریت از ظلم ستیزی انقلاب های منطقه الگو گرفته است
خبرگزاری ایمنا: مهدی عبد خدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام و اولین زندانی سیاسی انقلاب ایران دیروز در دانشگاه اصفهان از سیر تاریخی صدور انقلاب سخن گفت.

به
” بعد از گذران یکی از این دوره های اسارت که ۸ سال به طول انجامید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی جز آزادگان محسوب و به دلیل آثار شکنجه های این دوران افتخار جانبازی ۴۰ درصد نیز دریافت نموده ام. “
گزارش ایمنا، در نشست مشترک تشکلهای دانشجویی دانشگاه اصفهان با هم رزم شهید نواب صفوی که در تالار شهید آوینی این دانشگاه برگزار می شد عبدخدایی در ابتدا با اشاره کوتاهی به سابقه فعالیت های انقلابی خود گفت : من اولین زندانی سیاسی کشور بوده ام که در ۶۰ سال پیش به زندان رفته ام و دوره های مختلفی را در زندان های شاهنشاهی با تحمل شکنجه های فراوان پشت سر گذاشته ام. به همین دلیل و بعد از گذران یکی از این دوره های اسارت که ۸ سال به طول انجامید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی جز آزادگان محسوب و به دلیل آثار شکنجه های این دوران افتخار جانبازی ۴۰ درصد نیز دریافت نموده ام.
مورخ و مبارز انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به چند بعدی بودن شخصیت امام خمینی (ره) وی را به عنوان نظریه پردازی که تاریخ را تحت تاثیر خود قرار داده گفت : ژان ژاک روسو
” مارکس نیز با نگاهی ماتریالیستی در این برهه جهانی با افکار و نظریه کمون های خود همه دنیا را تحت تاثیر خودقرار داده بود، و این تنها به این دلیل بود که اینها علم را زود تر از دیگران درک کرده و اقدام به بیان نظریات و تخیلات علمی خود نمودند. “
، و فرود با اندیشه ها و تخیلات خود دست به نظریه پردازی و بیان تئوری زدند ، که فرود در نظریه خود نگاهی روانکاوانه به دنیا داشت و همه چیز هستی را با نگاه جنسی تعریف می کرد. مارکس نیز با نگاهی ماتریالیستی در این برهه جهانی با افکار و نظریه کمون های خود همه دنیا را تحت تاثیر خودقرار داده بود، و این تنها به این دلیل بود که اینها علم را زود تر از دیگران درک کرده و اقدام به بیان نظریات و تخیلات علمی خود نمودند.
وی در ادامه با اشاره به دلیل عدم نتیجه گیری نظریات این نظریه پردازان گفت : علت عمده نتیجه نگرفتن این دیدگاه ها و به عنوان مثال فروپاشی شوروی کمونیست تنها در این بود که بیش از حد از تخیلات ذهنی بهره گرفته شده بود و نیز نگاهی غیر واقع بینانه به جهان هستی شکل گرفته بود.
عبد خدایی در ادامه با تفاوت نظریه پردازی امام خمینی (ره) با دانشمندان معاصر غربی که نظریاتشان تمام جهان را در بر گرفته بود گفت : ایجاد یک ایدئولوژی جدید ، معترض کردن مردم ، ایجاد روحیه انقلابی ، رهبری آگاه و ضربه به هنگام به نقاط آسیب پذیر از جمه ویژگی
” ایجاد یک ایدئولوژی جدید ، معترض کردن مردم ، ایجاد روحیه انقلابی ، رهبری آگاه و ضربه به هنگام به نقاط آسیب پذیر از جمه ویژگی های مهم نظریه و حرکت ایشان برای شکل گیری انقلاب اسلامی است که موجبات شکل گیری انقلاب و همراهی مردم با آن شده است. “
های مهم نظریه و حرکت ایشان برای شکل گیری انقلاب اسلامی است که موجبات شکل گیری انقلاب و همراهی مردم با آن شده است.
در ادامه با مطرح شدن سوالات دانشجویان ، وی اقدام به بیان پاسخ پرسش ها نمود و در پاسخ به سوال علت صدور انقلاب گفت : همانطور که در جنگ احزاب پیغمبر اسلام (ص) در حین حفر خندق فرمودند که روزی میرسد که کاخ کسری و کاخ قیصر روم چون دندان سگی کج می شود و اطرافیان آنرا باور نکردند امام خمینی (ره) نیز در روز های آغازین انقلاب صحبت از صدور انقلاب نمود که با مخالفت اطرافیانش رو به رو شد. اما باید توجه داشت که صدور یک انقلاب و یک اندیشه به آسانی ممکن نیست آن هم بعد هشت سال جنگ تحمیلی با آن همه مشکلاتی که در کشور ایجاد کرده بود. روند صدور یک انقلاب آرام و منطقی و با گذر زمان همراه است. و این تنها به این دلیل اتفاق می افتد که مفهومی والا که در قالب یک انقلاب مطرح می شود در منطقه یا کشوری زودتر درک و به مرحله ظهور و بروز می رسد.
وی در رابطه با شباهت انقلاب ایران و انقلاب های مردم جهان گفت : آنچه که مسلم است زمانی که شما می بینید
” آنچه که مسلم است زمانی که شما می بینید در مصر مردم کنار تانک ها نماز می خوانند و یا زمانی که بن علی از کشورش خارج شد صدای اذان بعد از مدت ها طنین انداز می شود و یا با شنیدن شعار ها و خواسته های مردم بایستی حس نزدیکی و شباهت انقلاب ها را به وضوح درک کنیم “
در مصر مردم کنار تانک ها نماز می خوانند و یا زمانی که بن علی از کشورش خارج شد صدای اذان بعد از مدت ها طنین انداز می شود و یا با شنیدن شعار ها و خواسته های مردم بایستی حس نزدیکی و شباهت انقلاب ها را به وضوح درک کنیم ، چرا که ما و ملت های منطقه همه مسلمانیم و اهداف مشترکی را برای زندگی در این جهان هستی برای خود قائلیم. اما آنچه در کشورهای غربی رخ می دهد و تحلیل گران غربی صرفا آنرا مختص مسائل اقتصادی می دانند – که البته من روی این موضوع هم ایراداتی را وارد می بینم- لزومی ندارد که آن ها را نیز از همه ابعاد مشابه انقلاب های مردم منطقه بدانیم. اینها همه از ظلم ستیزی و عدالت خواهی این بیداری اسلامی الگو گرفته اند و چه کسی است که از ظلم و بی عدالتی و تبعیض در هر جای جهان که باشد متنفر و منزجر نباشد.
دکتر عبدخدایی بعد از این جلسه نیز نشستی را با حضور اساتید دانشگاه اصفهان برگزار نمودند.