20هزار واحد مسكن مهر در اصفهان افتتاح می شود

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان-مدیر كل مسكن و شهرسازی اصفهان گفت:20 هزار و 486 واحد مسكن مهر آماده تحویل در دومین مرحله واگذاری این واحدها با حضور مدیران عالی دولت در 18 بهمن ماه در استان به بهره برداری می رسد.
20هزار واحد مسكن مهر در اصفهان افتتاح می شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل مسكن و شهرسازی استان، 'محمود محمودزاده' اظهار داشت: به همین مناسبت در مراسم نمادین در كاشان بهره برداری از پنج هزار واحد به متقاضیان مسكن مهر، به صورت رسمی انجام می شود.

وی در باره واحدهای مسكن مهر آماده بهره برداری در استان اصفهان گفت: از این تعداد پنج هزار و 174 واحد در شهرهای دارای جمعیت زیر 25 هزار نفر و پنج هزار و 613 واحد در شهرهای جدید است.

وی افزود: 700 واحد نیز در بافتهای فرسوده و مابقی در قالب طرحهای خود مالكی و تعاونی های مسكن با استفاده از تسهیلات مسكن مهر ساخته و آماده بهره برداری شده است.

محمودزاده در باره مشخصات طرحهای مورد بهره برداری در مراسم دومین مرحله تحویل واحدهای مسكن مهر گفت: این واحدها با میانگین مساحت 75 متر مربع در قالب مجتمع های چهار و پنج طبقه ساخته شده و از امكانات خدماتی برق، آب، گاز، آسانسور، سیستم گرمایشی پكیج و سیستم سرمایشی كولر آبی برخوردار است.

به گفته وی، سهم تسهیلات دولتی مسكن مهر اختصاص یافته برای ساخت واحدهای آماده بهره برداری 480 میلیارد تومان است.

مدیركل مسكن و شهرسازی استان اصفهان سهم آورده متقاضیان واحدهای مسكن آماده تحویل در دومین مرحله واگذاری در استان را 12 تا 17 میلیون تومان با توجه به متراژ واحدها عنوان كرد.

وی اضافه كرد: با توجه به ساخت و سازهای انجام شده در استان، این واحدها با لحاظ ساخت صنعتی یا غیرصنعتی از 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات مسكن مهر برخوردار شده اند.

محمودزاده گفت: در دومین مرحله واگذاری واحدهای مسكن مهر آماده تحویل، كاشان و اصفهان بیشترین میزان واگذاری واحدهای آماده تحویل با سهم بیش از 50 درصد از 20 هزار واحد آماده تحویل را دارند.

به گفته وی پس از این دو شهرستان نطنز با 781 واحد، دهاقان با 712 واحد، شاهین شهر و میمه با 696 واحد، شهرضا با 610 واحد و لنجان با 598 واحد بیشترین سهم را از واحدهای آماده تحویل دارند.

وی اظهار داشت: استان اصفهان در زمینه استفاده از تسهیلات مسكن مهر برای خودمالكین انفرادی رتبه اول را در كشور داراست.

به گفته وی بخش قابل توجهی از واحدهای آماده بهره برداری در استان را واحدهای خودمالكین استفاده كننده از تسهیلات مسكن مهر تشكیل می دهند.

مدیر كل مسكن و شهرسازی استان اصفهان تعداد كل واحدهای مسكونی كه در قالب استفاده از تسهیلات مسكن مهر به روش های مختلف در استان در دست ساخت قرار دارد را بیش از 145 هزار واحد دانست و گفت: تا كنون 34 هزار واحد از این تعداد تكمیل و در اختیار متقاضیان قرار گرفته و عملیات اجرایی مابقی این طرح ها با درصدهای پیشرفت فیزیكی متفاوت در حال انجام است.

به گفته وی تا پایان سال آینده تمام 145 هزار واحد موجود، تكمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینكه فوندانسیون 120 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان انجام شده، خاطرنشان كرد: از این تعداد حدود 56 هزار واحد در مرحله اتمام سفتكاری و بیش از 35 هزار واحد مسكن مهر در مرحله نازك كاری قرار دارد.