بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی با حضور رییس جمهوری آغاز شد

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

تهران- بیست و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی صبح امروز (یكشنبه) با حضور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش های صدا و سیما آغاز شد.
1390/11/16 - 09:13

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، قرار است رییس جمهوری در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از صاحبان31 طرح برگزیده تقدیر كند.

1357 طرح داخلی در 15 گرایش برق و كامپیوتر، زیست فن آوری و علوم پایه پزشكی، مكانیك، صنایع شیمیایی، علوم پایه كشاورزی و منابع طبیعی ، هنر و معماری، فن آوری نانو، عمران، مواد، متالوژی و انرژی های نو، فن آوری اطلاعات، هوا و فضا، صنایع و مدیریت فن آوری و علوم پزشكی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

از میان 1357 طرح دریافت شده، 56 طرح برای بررسی نهایی در اختیار هیات داوران قرار گرفت كه در نهایت 31 طرح شامل 23 طرح داخلی، هفت طرح خارجی و یك طرح نیز از ایرانیان مقیم خارج از كشور به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شده است.

162 طرح خارجی نیز از دانشمندان و برجستگان علمی 46 كشور خارجی به دبیرخانه ارسال و در جشنواره شركت داده شده اند.

برگزیدگان خارجی از كشورهای اسپانیا، استرالیا، تركیه، اردن، لبنان، هندوستان، سنگاپور و قرقیزستان هستند.

سازمان جهانی مالكیت فكری، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو)، ‌آكادمی علوم كشورهای در حال توسعه، سازمان خوار و بار كشاورزی ملل متحد، سازمان همكاری های اقتصادی و كمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب از جمله حامیان خارجی این جشنواره هستند.

از دیگر حامیان خارجی این جشنواره می توان به كمیته دایمی سازمان همكاری اسلامی در زمینه های همكاری های علمی و فنی، سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان همكاری اسلامی، مركز منطقه ای علوم و انتقال فناوری، مجمع جهانی سازمان های تحقیقات صنعتی و فناوری و موسسه فرهنگی اكو اشاره كرد.

وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و بانك تجارت از جمله حمایت كنندگان داخلی این جشنواره هستند.

سازمان صنایع هوا و فضا، ستاد ویژه فرمان امام (ره)، ستاد توسعه فن آوری هوا و فضا، صنایع الكترونیك ایران، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، موسسه آموزش و تحقیقاتی صنایع دفاعی و بنیاد فرهنگی فرهود نیز از این جشنواره حمایت داشته اند.