قم- معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، از وجود بیش از یك میلیون و 200 هزار مستاجر موقوفات در كشور خبر داد.

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

به گزارش روز شنبه ایرنا، حجت الاسلام 'احمد شرفخانی'جمعه شب در همایش اصحاب وقف در تالار قدس مدرسه عالی امام(ره) قم اظهار داشت:برغم این آمار قابل توجه، تبلیغات مناسبی در این باره صورت نگرفته است.

وی با اشاره به خیرات و بركات وقف اظهار داشت: به لطف این سنت حسنه امروز ما شاهد 127 هزار موقوفه در كل كشور هستیم به نحوی كه در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، قشر عمده ای از مردم سر سفره وقف نشسته اند.

شرفخانی یادآور شد: اگر مردم امروز سر سفره وقف می نشینند ولی اطلاعی از آن ندارند به این است كه ما این موضوع را در جامعه نهادینه و ترویج نكرده ایم و آن را در سبد فرهنگی خانواده ها قرار نداده ایم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: در دهه نخست محرم امسال هشت میلیون نفر از عزاداران حسینی در كشور از محل در آمد موقوفات پذیرایی شدند.

وی همچنین اعزام بیش از هشت هزار مبلغ در 9 ماهه نخست امسال با بهره گیری از اعتبارات اوقاف را از دیگر كارهای صورت گرفته عنوان كرد و افزود:سازمان اوقاف، تكفل پنج هزار كودك یتیم را بر عهده دارد و سالانه 40 میلیارد ریال هم در این مورد هزینه می كند.

وی تاسیس 21 دانشكده علوم قرآنی با حضور بیش از سه هزار دانشجو رااز دیگر بركات وقف دانست و افزود: با استفاده از امكانات وقف بیش از 700 كتابخانه مجهز و معتبر برای علما و اندیشمندان در كشور ایجاد شده است.

معاون فرهنگی اوقاف كشور حضور 401 بیمارستان مراكز در مانی وبهداشتی را ازجمله مهمترین اوقاف عنوان كرد و یادآور شد: سالانه 50 میلیون نفر از امكانات این مراكز بهره مند می شوند.

وی با اشاره به شیوع گسترده فرهنگ وقف به دیگر كشورها تصریح كرد: امروز بسیاری از كشورهای اروپایی و غربی، بیشتر مراكز آموزشی و پژوهشی خود را به وسیله وقف بر پا كرده اند.

این مقام مسوول با تاكید بر اینكه وقف بعنوان یك صدقه جاودان برای جامعه اسلامی ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح كرد: آن هدفی كه اوقاف با جدیت بدنبال آن است اجرای حكم الهی و نشر وسیع این فرهنگ در كشور است.

اول تا هفتم بهمن،'هفته وقف' نامگذاری شده است.

در آخرین روز این هفته از 65 نفر از فعالان عرصه وقف در استان قم تجلیل شد.