400 هزار اصفهانی، رایگان شهروند الکترونیک می شوند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

آموزش شهروندان 12 تا 75 ساله در طرح شهروند الکترونیک
خبرگزاری ایمنا: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به شروع مرحله ثبت نام دوره آموزشی شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک از ۸ بهمن ماه، گفت: ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان تحت آموزش های شهروند الکترونیک قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا، حبیب الله تحویل پور در این خصوص با تاکید بر این که استان اصفهان ۶۰۰ هزار نفر و شهر اصفهان ۴۰۰ هزار نفر سهمیه برای دوره آموزشی شهروند الکترونیک دارد، اظهار داشت: اصفهان با این میزان سهمیه در بین کلان شهر های کشور و همچنین استان ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان: در راستاي بسط و گسترش فرهنگ شهروندي، همسو با اهداف عاليه فرهنگ سازي و آموزش خدمات نوين شهري در سطح کشور و ضرورت توسعه IT و خدمات
” کاهش هدر رفت زمان، بهبود شرایط آلودگی هوا، کاهش ترافیک شهری و استفاده بهینه از سوخت و منابع تجدید پذیر از جمله مزایای اجرای این طرح در کشور است “
نوين الکترونيکي همچنین ارتقاي سطح دانش فناوري اطلاعات(IT) و کار آفريني، دوره هاي آموزشي شهروند الکترونيک از راه دور (E-learning) بصورت رايگان و با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه تهران به زودی در اصفهان آغاز می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در ادامه با اشاره به ضروریات برگزاری این دوره آموزشی با تاکید بر این که این طرح میزبان شهروندان ۱۲ تا ۷۵ ساله خواهد بود، اذعان داشت: با توجه به پیشرفت و علم و تکنولوژی و این نکته که اکثر خدمات در جهان امروز به سمت مجازی شدن پیش می رود، آموزش شهروندان برای استفاده از این امکانات بسیار حائز اهمیت است.
وی کاهش هدر رفت زمان، بهبود شرایط آلودگی هوا، کاهش ترافیک شهری و استفاده بهینه از سوخت و منابع تجدید پذیر را از جمله مزایای اجرای این طرح در کشور برشمرد.
تحویل پور از هزینه های اجرای این طرح سخن به میان آورد و با تاکید بر این که وزارت امور اقتصاد و دارایی در این خصوص برای هر شهروند دویست و ۳۵ هزار تومان هزینه را متعهد شده است، خاطر نشان کرد: همچنین هزینه های تبلیغات، ثبت نام، برگزاری جلسات توجیهی و رفع اشکال و هزینه های اسکان و ترابری
” طبق برنامه ریزی های انجام شده یکم تا پنجم بهمن ماه تبلیغات گسترده این طرح در سطح شهر از طریق تبلیغات شهری و رسانه ها آغاز خواهد شد و در پی آن ثبت نام از شهروندان به صورت رسمی از ۸ بهمن شروع می شود “
شهروندان نیز علاوه بر آن ۲۳۵ هزار تومان بر عهده شهرداری ها می باشد.
وی در ادامه با بیان این که ثبت نام این طرح در اصفهان از ۸ بهمن ماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یکم تا پنجم بهمن ماه تبلیغات گسترده این طرح در سطح شهر از طریق تبلیغات شهری و رسانه ها آغاز خواهد شد و در پی آن ثبت نام از شهروندان به صورت رسمی از ۸ بهمن شروع می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری با بیان این که ثبت نام این طرح در کلیه فرهنگسرا ها و پایگاه های سیار انجام خواهد شد، بیان داشت: پس از انجام مرحله ثبت نام، آموزش ها از ۱۵ تا ۲۰ بهمن ماه به طور رسمی با برگزاری جلسات توجیهی آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر این که این آموزش ها با توجه به توانایی های شهروندان از شش ماه تا سه سال به طول خواهد انجامید، گفت: این مباحث در ۵ محور شامل: زبان انگليسي، کار آفريني (آموزش الکترونيک –کار آفريني )، کامپيوتر (نرم افزار ـ سخت افزار ـ اينترنت )، بانکداري الکترونيک و شهروند الکترونيک برگزار خواهد شد.
تحویل پور با اشاره به نحوه این آموزش ها، یادآور شد: شهروندان پس از ثبت نام مبلغ ۱۰ هزار تومان ودیعه نزد بانک عامل قرار می دهند و پس از آن با دریافت بسته های آموزشی شامل کتب و دیسک های فشرده همچنین نام کاربری و گذر واژه، آموزش ها را به صورت اینترنتی و مکتوب دریافت خواهند نمود.
وی خاطرنشان کرد:
” مباحث این طرح در ۵ محور شامل: زبان انگليسي، کار آفريني (آموزش الکترونيک –کار آفريني )، کامپيوتر (نرم افزار ـ سخت افزار ـ اينترنت )، بانکداري الکترونيک و شهروند الکترونيک ارائه می شود “
این مبلغ که ضامنی برای اتمام دوره و برگرداندن بسته های آموزشی توسط شهروندان است پس از اتمام دوره آموزشی به افراد بازگردانده خواهد شد و هر شهروند در کل این دوره تنها دو هزار تومان برای دریافت گواهی پایان دوره و امتحان هزینه خواهد کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تصریح کرد: به زودی مراحل دقیق چگونگی ثبت نام طی برنامه ای تلویزیونی از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد همچنین اطلاعات کامل این مقوله در درگاه الکترونیک شهرداری اصفهان به آدرس اینترنتی: www.isfahan .ir موجود خواهد بود.
وی با بیان این که این آموزش ها در شهر های دیگر کشور از جمله مشهد، کرج، اهواز و تبریز نیز آغاز شده است اما هیچ یک  از شهرهای کشور سهیمه ای به اندازه اصفهان نداشته اند، اظهار داشت: ظرفیت بالای سهمیه اصفهان در این طرح خلاء به وجود آمده از زمان را مرتفع خواهد کرد.
تحویل پور ضمن اشاره به این که سازمان و نهاد های دولتی و غیر دولتی نیز برای پرسنل خود می توانند از این دوره آموزشی استفاده نمایند، گفت: با توجه به گستردگی این طرح از نهاد ها و سازمان ها انتظار می رود به اندازه ظرفیت خود در این زمینه با شهرداری همکاری نمایند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در پایان از رسانه ها خواست تا با فضا سازی مناسب برای این طرح به انجام هر چه بهتر آن کمک نمایند تا اثرات مثبت این آموزش ها را در جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد باشیم./۱۲