مسافران نوروزی اصفهان کارت گردشگری دریافت می کنند

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - خبرگزاری مهر: جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی در ورودی شهر اصفهان به صورت الکترونیکی مدیریت می شود، گفت: تمامی امکانات مورد نیاز مسافران نوروزی سال ۹۱ در ورودی شهر در قالب کارت اعتباری به آنها ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رنجبر سه شنبه شب در نشست هماهنگی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با افزود: امسال با مدیریت صحیح و مناسب اعضای ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان، شهرداری اصفهان توانست مدیریت برتر خود را نسبت به دیگر شهرها به خوبی به نمایش بگذارد و شهر اصفهان را همان گونه که شایسته است برای حضور گرشگران آماده کنیم.

وی اظهار داشت: بدون شک با تلاش تمامی اعضای این ستاد این موفقیت برای شهر اصفهان کسب شده که انتظار می‌رود در نوروز سال 91 نیز مسئولان با یک عظم جدی در صحنه حاضر شوند تا در نهایت، شایستگی و ظرفیت‌های گردشگری کلان شهر اصفهان به نمایش گذاشته شود.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با اشاره به چشم انداز اصفهان در زمینه توسعه صنعت گردشگری در افق ۱۴۰۴ تصریح کرد: اصفهان در افق ۱۴۰۴ شهری روان، ایمن، سالم، هوشمند، توسعه یافته با اقتصاد و معیشت پویا و بهره ور، متکی بر تولید علم، فناوری، و گردشگری، توام با رفاه، شهری سر آمد با جایگاه برتر جهانی در فرهنگ، هنر، گردشگری و بهترین شهر ایران برای زندگی خواهد بود.

وی افزود: در این چشم انداز آنچه بیش از گذشته برای مسئولان کلانشهر اصفهان مهم است استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای رسیدن به شهری پایدار است که در این مسیر باید به قابلیت‌های مدیریت خوب شهری، نگاه رقابتی، ارتقا سطح معیشتی و قابلیت‌های زندگی در شهر و توجه به مباحث مالی باید مد نظر قرار بگیرد.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با تاکید بر این که بیش از ۹۰ درصد از مسافران نوروز امسال از خدمات شهرداری رضایت داشتند، گفت: شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با فراهم شدن امکانات و زمینه‌های لازم خدماتی، رفاهی و فرهنگی با رویکرد شهر اسلامی در ایام نوروز، خاطره ای خوش برای مسافران و گردشگران رقم خورد.

وی افزود: مسئولان کلانشهر اصفهان برای تحقق رسیدن به شهری پایدار اهدافی همچون، مدیریت بر آثار و تبعات مثبت و منفی گردشگری شهر اصفهان، تمرکز بر تایید کیفیت گردشگری شهر اصفهان و افزایش سود دهی در راستای منافع شهر، توسعه کسب و کارهایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم به گردشگری شهر مرتبط است و افزایش جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر ساختهای گردشگری شهر اصفهان را دنبال می‌کنند.رنجبر با اشاره به اقدامات شهرداری در بحث ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان بیان داشت: اقدامات شهرداری اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی و آماده سازی شهر برای پذیرایی از گردشگران فعالیت های خود را در سه بخش تشکیل ستاد و برنامه ریزی، آماده سازی شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برنامه‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان از آبان ماه سال ۱۳۸۹ با تشکیل جلسات مستمر و برنامه ریزی لازم در این راستا، اقدام به تشکیل ستادهای اجرایی و کمیته‌های ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان را در دستور کار خود قرار داد.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور آماده سازی شهر برای ورود به سال جدید همچون زیباسازی، فضای سبز، رفع تخلفات شهری، نظافت و پاکسازی، تعمیرات ابنیه و تاسیسات شهری اظهار داشت: ساماندهی کارگاه‌های مترو، رفع سد معبر، آذین بندی، نورپردازی، نصب نمادهای زیبا، کاشت ۱۲ میلیون شاخه گل و نشاء در مساحت ۶۳ هزار متر مربع، نصب ۷هزار پرچم و توزیع میوه و اقلام مورد نیاز شهروندان را اجرا کرده است.

وی نظافت و پاکسازی شهر، توسعه و تعمیرات ابنیه و تاسیسات شهری، زیباسازی شهر، توسعه و آماده سازی فضای شهر، رفع تخلفات شهری را از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در بحث آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی عنوان کرد.

رنجبر در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مستمر و کارگروه‌های تخصصی از آبان سال ۱۳۸۹، هماهنگی با ادارات و ارگان‌های مختلف همچون آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، شناسایی و ساماندهی ۶هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با همکاری کمیته اسکان و اتحادیه مشاوران املاک، راه اندازی سامانه هدایت و اسکان مسافران در ورودی شهر، تجهیز و آماده سازی محل های استقرار موقت مسافران، هماهنگی با شرکت‌های بیمه و تحت پوشش قرار دادن مسافران نوروزی، اطلاع رسانی گسترده و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اقدامات ستاد در زمان حضور مسافران نوروزی در شهر اصفهان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد تسهیلات سفر اصفهان یکی از مهمترین دستاوردهای ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان در نوروز امسال را کاهش ۳۵درصدی چادر خوابی و افزایش ۳۵درصدی اسکان مسافرین در منازل استیجاری دانست.

به دنبال حذف چادر خوابی در اصفهان هستیم

وی افزود: شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته سیاست حذف چادر خوابی را در برنامه‌ریزی های خود در ستاد تسهیلات سفر در نظر گرفته است و امید است سال 91 این مهم را به میزان بالاتری محقق کند.

رنجبر با تاکید بر این که قبل از سال و در طول ایام نوروز با هر گونه تخلف از جمله دستفروشی، سد معبر و تکدی گری به شدت برخورد شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که روزانه حجم زیادی از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی از میدان امام (ره) بازدید می کنند ایجاد محیطی آرام، زیبا و در شان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ضروری است از این رو نیروهای کنترل و نظارت با هر گونه سد معبر و دستفروشی به شدت برخورد می نمودند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از مسافران در ستادهای اسکان و هدایت در ورودی شهر به سمت مکان های سرپوشیده هدایت شدند، اضافه کرد: اولویت اول اسکان مسافران در هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، اماکن و منازل استیجاری و مدارس دولتی و غیرانتفاعی، سالن‌های تربیت بدنی، حسینیه‌ها و مساجد شهر بوده است.

جانشین ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با اشاره به این که درصد ظرفیت هتل‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها با برنامه ریزی هاو اطلاع رسانی دقیق تکمیل گردید، بیان داشت: در سال جدید از ظرفیت ۲۵۰ کلاس مدارس غیر انتفاعی جهت اسکان مسافران استفاده شد که نسبت به سال گذشته ۹۰۰درصد رشد داشته است.

رنجبر ادامه داد: تقویت زیر ساختهای گردشگری در مبادی ورودی شهر، استفاده از ظرفیتهای گردشگری موجود در شهر از جمله مدارس و ایجاد شبکه ارتباطی بین مبادی ورودی شهر و ارگانها به صورت دائمی جهت هدایت مسافران می تواند در توسعه صنعت گردشگری تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای دیگر برنامه‌های اجرا شده در ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان بیان داشت: کسب رضایت شهروندان و مسافران از زیبایی و زنده دلی شهر، ترافیک روان، تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مهمان پذیر ها، ممانعت از فعالیت کلید به دستان، وجود کمترین شکایت مردمی، کاهش مشکلات امنیتی و اخلاقی، قرار گرفتن مسافرات تحت بیمه جامع شهری و تیین تکلیف مسافر قبل از ورود به شهر اصفهان از جمله دست آوردهای ستاد تسهیلات سفر در نوروز 90 است.

وی یادآور شد: شهرداری اصفهان با توجه به تجربه‌ سالهای گذشته و لزوم بهبود شرایط مسافران نوروزی طرح های همچون تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مبادی شهر، فعال شدن بخش خصوصی در ساختار دهی و بازیابی پذیرش، حمل و نقل، اسکان، تفریحات، خرید، خوراک و سرویس‌های مورد نیاز شهروندان، مدیریت الکترونیک عرضه و تقاضای نیازهای گردشگری شهر اصفهان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری موجود در شهر همچون مدارس، ادارات و ارگان‌ها را برای اجرا در نوروز سال آینده در نظر گرفته است.