برای ایجاد شبكه رادیویی كاشان تاكنون 200 میلیون تومان هزینه شده است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان - معاون فنی صدا و سیمای مركز اصفهان به مصوبه سوم سفر هیات دولت به این استان درباره راه اندازی ایستگاه رادیویی كاشان اشاره كرد و گفت: برای ایجاد این شبكه رادیویی تاكنون 200میلیون تومان به طور مساوی از سوی صداوسیما و استانداری هزینه شده است.
برای ایجاد شبكه رادیویی كاشان تاكنون 200 میلیون تومان هزینه شده است

'سید مجید زنجانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این راستا 10 هكتار زمین در كاشان به این امر اختصاص یافته و تاكنون اجرای این مصوبه 10 درصد پیشرفت داشته است.

وی برآورد هزینه برای اجرای كامل این مصوبه را 9 میلیارد تومان برشمرد و گفت: با اجرای این مصوبه پوشش رادیویی 'AM' ,' FM' كاشان كه یكی از درخواستهای مردم این منطقه بوده است ، محقق خواهد شد.

وی همچنین به تبیین مصوبات دیگر دور سوم سفر هیات دولت به این استان درباره صداوسیما پرداخت و اظهارداشت: به طور متوسط هر یك از آنها تاكنون 20 درصد پیشرفت كرده است.

وی اظهارداشت: براین اساس، سازمان صدا وسیما موظف است تا با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و همكاری استانداری نسبت به اجرای این مصوبات اقدام كند.

زنجانی به مصوبه دوم این سفر اشاره كرد و گفت: برای احداث و تجهیز بخش تولید و پخش صدا و سیمای استان در مجموعه خواجو، مجوز كمیسیون ماده 32 اخذ و جزو پروژه های ملی مصوب شده است.

وی با بیان اینكه برای این پروژه تاكنون 150 میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان كرد: نقشه ها و طراحی آن انجام شده و درصورت تامین اعتبار آن از سوی سازمان صدا و سیما، آماده اجرا و مناقصه است.

معاون فنی صدا و سیمای مركز اصفهان برآورد هزینه برای اجرای كامل این مصوبه را بین شش تا هفت میلیارد تومان عنوان كرد.

زنجانی به مصوبه سوم دور سوم سفر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان اشاره كرد و یادآور شد: در این مصوبه تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان صدا و سیما برای ساخت برنامه های تلویزیونی (مستند و فیلم) با هدف معرفی مفاخر استان به امضاء رسیده است .

وی تصریح كرد: اعتبار ریالی این مصوبه كه یك میلیارد و 155 میلیون و 700 هزار تومان بود، سال گذشته از سوی استانداری به طور كامل تامین شد و برنامه سازی های آن از سوی صدا و سیما نیز انجام شده است.

به گفته وی، امسال تاكنون هیچ تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد نشده و این مصوبه تاكنون حدود 30 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان كرد: با اجرای این مصوبه در ساخت برنامه های متناسب با داستگاههای ذیربط همانند نیروی انتظامی، حوزه علمیه، اوقاف و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ سازی در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی در جامعه صورت می گیرد.