پیچیدگی دنیای اطلاعات و تغییر شیوه زندگی، عوامل مهم در افزایش جرم است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

اصفهان-استاندار اصفهان گفت:پیچیدگی دنیای اطلاعات و تغییر شیوه زندگی انسانها از عوامل مهم در افزایش میزان و تنوع جرم است.
پیچیدگی دنیای اطلاعات و تغییر شیوه زندگی، عوامل مهم در افزایش جرم است

به گزارش ایرنا،'علیرضا ذاكراصفهانی'روز دوشنبه در همایش كوپهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پادگان 'شهید وطن پور' افزود:امروز تعداد جرایم، دامنه و گسترش آن نسبت به 30 سال گذشته قابل قیاس نیست.

وی با بیان این كه امروزه بسیاری از جرایم از معماری ساختمانها و فضای شهری نشات می گیرد، عنوان كرد:روح انسانی در معماری ساختمانها نادیده گرفته شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینكه شهرداری باید در این مسیر گام بردارد،تصریح كرد:در'سپاهان شهر'اصفهان به جز خوابگاه چیز دیگری احداث نشده است.

ذاكر اصفهانی با بیان این كه باید ساختمانهای شهر متناسب با فضای دینی این شهر ساخته شود،گفت: داشتن امنیت و زندگی ایمن یكی از موضوعات مورد توجه انسان در همه قرون و اعصار است.

وی رویكرد جدید نیروی انتظامی اصفهان را فرهنگی و متناسب با شرایط زمانه عنوان كرد و گفت:ما نیازمند تدابیر خاص برای پیشگیری و مقابله با جرایم هستیم.

ذاكر اصفهانی جامعه را موظف به بسترسازی مناسب برای ایجاد و حفظ آرامش دانست و خاطرنشان كرد: این موضوع تنها توسط یك دستگاه آن هم نیروی انتظامی و قضایی محقق نمی شود و همه ارگانها باید به سهم خود وارد صحنه شوند.

وی دو عامل اساسی 'انسان و طبیعت' را در ایجاد جرم و بزه موثر دانست و یادآور شد:برای مجموعه عواملی كه از طرف طبیعت همچون سیل و زلزله موجب ایجاد ناامنی در جامعه می شود راحت تر می توان تصمیم گیری كرد زیرا كنترل بر روی طبیعت بیشتر از انسان است.

ذاكراصفهانی با بیان این كه كنترل عاملی به نام 'انسان' كه نقشی اساسی در ایجاد ناامنی دارد، پیچیده تر است، گفت: با این وجود برای هر دوعامل باید برنامه ریزی كرد و از قبل آموزش ها و تجهیزات لازم برای مقابله با هر عاملی كه مخل امنیت است تدارك دیده شود.

وی به پیوند مستقیم بین معماری فضاهای شهری و مناسبات اجتماعی، صنعتی و اقتصادی اشاره و بیان كرد: این موضوع بر روی استانداردهای شیوه زندگی افراد جامعه تاثیر گذاشته و دراین میان فضای رسانه ای كه ذهنها را تحت كنترل خود گرفته نیز بی تاثیر نبوده است.

ذاكراصفهانی امنیت شهری را از مولفه های حقوق شهروندی عنوان و اضافه كرد:به همین منظور پیشگیری و مقابله با عوامل بروز ناامنی در جامعه در دستور كار نیروی انتظامی است.

وی تاكید كرد:شناخت و استفاده از ابزارها و تجهیزات روز برای مقابل با عوامل ناامنی در جامعه ضروری است.

استاندار اصفهان با بیان این كه جامعه مطلوب ما جامعه اسلامی متناسب با آرمانها و اعتقادات دینی ماست، اظهار داشت: جامعه دینی باید به محور اصلی اش كه همان آموزه های دینی است نزدیك شود.

وی با بیان اینكه در این استان امنیت خوبی حاكم است، اظهارداشت: ما امروز بیش از هر زمانی به امنیت اجتماعی نیازمندیم.

استاندار اصفهان با بیان این كه در مسیر مقابله با جرایم نیازمند استقرار جامعه دینی هستیم،خاطرنشان كرد: باید پا به پای شرایط روز پیش رفت و در این مسیر اجازه نداد فضا در اختیار عرصه بین الملل قرار گیرد.

ذاكراصفهانی بر شكل گیری استانداردهای منطبق بر آموزه های دینی در جامعه تاكید كرد و گفت: پایبندی به اصول اسلامی و عمل به آن باید مورد توجه قرار بگیرد.